Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är lätt att glömma att det inte är självklart för alla vad som menas. Det kallas även att ligga i Dödens när en häst hamnar snett bakom men utvändes om ledaren utan draghjälp, och får gå så in i upploppet. Det är hårt och kräver en riktig jävel till kuse. :D

Jag var involverad i gallopp (pa Taby:)) i min ungdom och har absolut ingen aning om nagonting vad det galler trav. Mig veterligt har jag aldrig hort uttrycken forut ... men det har gatt maaaaaaaanga ar sedan jag var involverad i gallopp och inte direkt med tavling, utan mer i stallet och ibland rida ut pa nagon hast som inte skulle springa sa valdigt fort.:p
 
På tal om ingenting - hur skaffar man ett bank-ID? :confused1:
Jag har nu pengar på mitt svenska konto men de är typ låsta eftersom jag inte har detta. Så dumt!

Tror du kan beställa via din bank om du har en bankdosa. Har du slarvat bort din
bankdosa måste du söka upp ett av de få bankkontor som ej är nedlagt och köa med 57 pensionärer :p
 
Jag var involverad i gallopp (pa Taby:)) i min ungdom och har absolut ingen aning om nagonting vad det galler trav. Mig veterligt har jag aldrig hort uttrycken forut ... men det har gatt maaaaaaaanga ar sedan jag var involverad i gallopp och inte direkt med tavling, utan mer i stallet och ibland rida ut pa nagon hast som inte skulle springa sa valdigt fort.:p
Jag vet ingenting om gallopp, men loppen och positionerna ser ju snarlika ut.... nästan. Terminologin kanske överlappar men jag är inte säker, jag tycker gallopp är så tråkigt. :D
 
Tror du kan beställa via din bank om du har en bankdosa. Har du slarvat bort din
bankdosa måste du söka upp ett av de få bankkontor som ej är nedlagt och köa med 57 pensionärer :p
Jag har en bankdosa (fast med lågt batteri) så det kanske funkar! Bankkontor funkar givetvis inte eftersom de inte finns här. ;)
Alltså det är ju egentligen helt idiotiskt att jag inte kan handla för mina egna pengar.
Jag skulle på allvar aldrig våga flytta hem till Svea. Skulle vara helt förlorad bland apparna.
 
På tal om ingenting - hur skaffar man ett bank-ID? :confused1:
Jag har nu pengar på mitt svenska konto men de är typ låsta eftersom jag inte har detta. Så dumt!
För mig (Icabanken) var det bara att logga in på internetbanken och fylla i ett formulär. Låter dock konstigt att pengarna skulle vara låsta, vad menar du med det? Jag använder bara bankID för Swish, och för att göra inloggningen till internetbanken enklare. För att handla eller flytta pengarna bör det inte behövas, eller?
 
Bättre känsla i kroppen idag efter en helt okej arbetsdag följt av långt Skype-samtal med föräldrarna mina :heart Det enda som saknas är ett bra träningspass, men det får jag vackert vänta lite med. Nu sängen och ljudbok för en förhoppningsvis god natts sömn utan mardrömmar och andra avbrott!
 
Det hjalper inte att bli galen :cautious: Man far da bara den har blicken ... och vem kan motsta den?:arghh:

Visa bifogad fil 99035

Eller så får man en sån här blick. Yeah, whatcha gonna do about it

1661896243001.webp
 
För mig (Icabanken) var det bara att logga in på internetbanken och fylla i ett formulär. Låter dock konstigt att pengarna skulle vara låsta, vad menar du med det? Jag använder bara bankID för Swish, och för att göra inloggningen till internetbanken enklare. För att handla eller flytta pengarna bör det inte behövas, eller?
Jag har inget bankID. Försökte handla online som vanligt med mitt nya kort från Swedbank men kan inte eftersom det kräver bankID. Helt nytt! Aldrig behövts förut så jag blev paff. Ska försöka leta rätt på den dammiga gamla dosan och se om jag kan logga in och lösa det.
Jag kunde inte ens regga kortet på PayPal och använda det på det viset.
Edit: jag kan handla som vanligt i butik. :)
 
Du kan ju shoppa från datorn men legitimera dig via BankID på telefonen?
Jag lyckades just lista ut det, men så jävla krångligt! Ska jag måsta sitta i en hel härva av teknologi med två apparater öppna för att kunna beställa en flaska hårfärg för 30spänn liksom, det är ju larvigt. :D
Men okejdå. Det funkar i alla fall. <3 Jag tror jag ploppar över resten av pengarna till mitt UK-konto bara.
 
Jag lyckades just lista ut det, men så jävla krångligt! Ska jag måsta sitta i en hel härva av teknologi med två apparater öppna för att kunna beställa en flaska hårfärg för 30spänn liksom, det är ju larvigt. :D
Men okejdå. Det funkar i alla fall. <3 Jag tror jag ploppar över resten av pengarna till mitt UK-konto bara.

Du kan fixa BankID på fil till din dator också genom banken tror jag.
 
Jag vet ingenting om gallopp, men loppen och positionerna ser ju snarlika ut.... nästan. Terminologin kanske överlappar men jag är inte säker, jag tycker gallopp är så tråkigt. :D

Hahaha precis som jag tycker att trav ar sa trakigt :p

Jag har en bankdosa (fast med lågt batteri) så det kanske funkar! Bankkontor funkar givetvis inte eftersom de inte finns här. ;)
Alltså det är ju egentligen helt idiotiskt att jag inte kan handla för mina egna pengar.
Jag skulle på allvar aldrig våga flytta hem till Svea. Skulle vara helt förlorad bland apparna.

Precis sa kanner jag ocksa!

Du kan fixa BankID på fil till din dator också genom banken tror jag.

Det ar inte alls lika latt nar man inte befinner sig i Sverige ... eller ens Europa 😖 En kvinna pa var bank gick helt klart utanfor sina officiella ataganden for oss for nagra ar sedan ... Hon forklarade det med att hon bott utanfor Europa och ansag att alla som gjorde det, aven om man hade pengar i Sverige och var Svenska medborgare, var det "glomda folket".
Och sa ar det. Numera kan man atminstone ringa utan att betala en formogenhet ... aven om man far stiga upp mitt i natten for att fa tag pa nagon att prata med pa vissa stallen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp