Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på gymmet, var trött och halvt omotiverad men vet att jag mår mycket bättre efter jag varit där. Mitt huvud behöver det för att jag ska kunna sova.
Nu duschat och ska äta något, blir alltid hungrig efter träning 😂💪 Jag som i vanliga fall är skit dålig på att äta skulle kunna äta upp hela kylskåpet nu typ.
 
Blev lite jobb för kroppen idag på jobbet; sila kokos och för att inte tala om att lyfta säckarna med kokos som jag tog emot vid leveransen 😄. Annars gjort lite allt möjligt såsom datummärkt och packat lådor, stått i produktionen (man står ju rakt framför choklad"regnet", den doften mm 😍) och skurit ut marmeladkonfektyr ☺️. Kan heller inte klaga på utsikten ut över åkrarna 😍. Åkte till stallet på hemvägen; vilodag för pållan 🥰.
 
Hundarna och jag skulle ut på en liten kvällsrunda innan jag skulle göra middag. Jag fick feeling och vi drog på långtur i skogen istället. De hade stängslat av runt ett ställe vi brukar passera. Så vi fick försöka ta oss igenom någon slags geggig våtmark. Och sen klättra runt på berg etc. Vi är ganska rastade nu alla tre.

Jag verkar ha drabbats av någon ”fota himlen på kvällen-mani”. Ikväll såg det ut som en bomb slagit ner i skogen och allt brann:
B4AC9EA6-A13E-459E-9586-1060F255CA84.webp
 
Nån som har erfarenhet av plötsligt blodtrycksfall?
De två senaste dagarna har jag varit rätt yr. Det har gått bra att sitta på kontoret men jag har inte kunnat titta på någon form av rörlig bild utan att bli kallsvettig. Jag är även i vanliga fall jätyekämslig för klipp filmade med handhållen kamera och liknande och blir otroligt illamående av minsta skakning men de här dagarna har allt (gifs, rörlig reklam, till och med nya aviseringar) framkallat obehag.


Ikväll fick jag åka in och ta prover akut eftersom jag inte kunde ställa mig upp utan att det svartnade för ögonen. På sjukhuset sa de att mitt blodtryck vsr rejält lågt men att alla övriga värden såg bra ut, något prov skulle in på analys och dröja med svaret men att det inte borde vara något konstigt heller.

Jag är van vid att jag ibland får blodtrycksfall på morgonen om jag hoppar upp ur sängen för snabbt men jag har aldrig tidigare fått det mitt på dagen, eller i varje fall inte så illa att allt bara snurrar i 180.
 
Nån som har erfarenhet av plötsligt blodtrycksfall?
De två senaste dagarna har jag varit rätt yr. Det har gått bra att sitta på kontoret men jag har inte kunnat titta på någon form av rörlig bild utan att bli kallsvettig. Jag är även i vanliga fall jätyekämslig för klipp filmade med handhållen kamera och liknande och blir otroligt illamående av minsta skakning men de här dagarna har allt (gifs, rörlig reklam, till och med nya aviseringar) framkallat obehag.


Ikväll fick jag åka in och ta prover akut eftersom jag inte kunde ställa mig upp utan att det svartnade för ögonen. På sjukhuset sa de att mitt blodtryck vsr rejält lågt men att alla övriga värden såg bra ut, något prov skulle in på analys och dröja med svaret men att det inte borde vara något konstigt heller.

Jag är van vid att jag ibland får blodtrycksfall på morgonen om jag hoppar upp ur sängen för snabbt men jag har aldrig tidigare fått det mitt på dagen, eller i varje fall inte så illa att allt bara snurrar i 180.
Usch, vad jobbigt! Jag hade så som yngre. Men verkar ha vuxit ifrån det tack och lov. Hoppas du kryar på dig fort!

Jag hade någon konstig yrsel för ett par v sedan och höll på att ramla omkull och allt bara snurrade. Jag mådde illa också. Jag trodde det var pga min whiplash var sämre. Men sedan blev jag sjuk och när jag blev frisk var yrseln borta. Jag hade en kund som hade haft samma. Yrsel av bara den, sen sjuk och sen ingen yrsel kvar. Sambon hade en patient med samma också.
Skumt att alla fick liknande ungefär samtidigt!
 
Jag har börjat få ångest inför fotosessionen vi ska ha. Den visar sig vara en bit utanför staden, så eventuellt får vi sitta typ halva dagen på bussen (fast det antyddes lite löst i senaste mailet att de kan hjälpa mig med transport) och det är ju okej med shiban, men frågan är hur stressigt det blir för Kimchi. Jag känner mig också jätteful helt plötsligt och vet inte hur jag ska fixa det. :arghh: Helt normalt.
 
Nån som har erfarenhet av plötsligt blodtrycksfall?
De två senaste dagarna har jag varit rätt yr. Det har gått bra att sitta på kontoret men jag har inte kunnat titta på någon form av rörlig bild utan att bli kallsvettig. Jag är även i vanliga fall jätyekämslig för klipp filmade med handhållen kamera och liknande och blir otroligt illamående av minsta skakning men de här dagarna har allt (gifs, rörlig reklam, till och med nya aviseringar) framkallat obehag.


Ikväll fick jag åka in och ta prover akut eftersom jag inte kunde ställa mig upp utan att det svartnade för ögonen. På sjukhuset sa de att mitt blodtryck vsr rejält lågt men att alla övriga värden såg bra ut, något prov skulle in på analys och dröja med svaret men att det inte borde vara något konstigt heller.

Jag är van vid att jag ibland får blodtrycksfall på morgonen om jag hoppar upp ur sängen för snabbt men jag har aldrig tidigare fått det mitt på dagen, eller i varje fall inte så illa att allt bara snurrar i 180.

Lite sämre vätske-/matintag än vanligt?
 
Usch, vad jobbigt! Jag hade så som yngre. Men verkar ha vuxit ifrån det tack och lov. Hoppas du kryar på dig fort!

Jag hade någon konstig yrsel för ett par v sedan och höll på att ramla omkull och allt bara snurrade. Jag mådde illa också. Jag trodde det var pga min whiplash var sämre. Men sedan blev jag sjuk och när jag blev frisk var yrseln borta. Jag hade en kund som hade haft samma. Yrsel av bara den, sen sjuk och sen ingen yrsel kvar. Sambon hade en patient med samma också.
Skumt att alla fick liknande ungefär samtidigt!
Tack för omtanken! ❤️

Vad märkligt med ditt fall. Hade du feber eller liknande? Jag har inga andra symptom alls förutom lite huvudvärk och idag kunde jag åka in till jobbet utan problem. Så länge jag sitter/ligger ner är jag helt okej men igår när jag kom hem från jobbet gick jag runt lite i lägenheten (dammsög och liknande) och då slog det till med full kraft.

Hade gärna sluppit den här karusellen framöver 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
697
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp