Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i soffan, har precis ätit lite choklad och ska dricka te nu. Om några timmar är det dags för anställningsintervju. Jag har inte jobbat på hela veckan nu och känner att jag typ glömt bort hur man alls gör på en arbetsplats :cautious: Sitter och tittar lite på jobbannonser också men allt låter så tråkigt jämfört med jobbet jag ska på intervju för...
 
På jobb och det är fullt ös medvetslös. 2 som vabbar vilket innebär att halva personalstyrkan är borta.

Jag hade tänkt jobba hemifrån men fick åka in. Jag är fortfarande rätt tagen och slut i kroppen men känner att jag börja komma tillbaks lite smått.

Det gåt åt rätt håll. Inackoredring fick komma hem från sjukhuset igår, Klarat sig över all förväntan med en lätt hjärnskakning och rejält mörbultad.
 
Nej, inget avvikande alls. Jag äter i allmänhet rätt oregelbundet och har aldrig haft problem med det men de här dagarna har jag ätit helt normalt.


Kan det inte vara ngn typ av inflammation/infektion? När jag låg inne en gång hade jag ju som jag skrev på fb 70/60. Mindre angenämt.
Antar att de tagit div blodprover som crp och liknande? Och att du inte blöder nånstans?
 
Sitter i soffan, har precis ätit lite choklad och ska dricka te nu. Om några timmar är det dags för anställningsintervju. Jag har inte jobbat på hela veckan nu och känner att jag typ glömt bort hur man alls gör på en arbetsplats :cautious: Sitter och tittar lite på jobbannonser också men allt låter så tråkigt jämfört med jobbet jag ska på intervju för...

Lycka till på intervjun! Vad är det för jobb?
 
Är sur. Min "nya" kjol har spruckit i en söm. Visst visst, bara rota fram nål, vit tråd och förstoringsglas och sy ihop det gissar jag, men alltså, sånt därade är jag inte bra på alls! Varför har den spruckit och hur länge har den varit det?

Pratade med min ena syster och fick med henne på nätverkande angående min dotter, det känns bra, behövs, nu ska bara resten av familjen också med på det, inte lika lätt. "Komiskt" att det i en annan tråd pratas om att människor har folk runt sig som hjälper/finns där till ensamstående mödrar, tja, det är nog inte ovanligt att det ser ut som i min familj- det finns människor rent fysiskt men kontakten är inte på "jag bryr mig jättemycket och ställer upp" nivå utan snarare på "vi kan träffas och prata/snacka skit om andra familjemedlemmar" nivå istället. När vi nu ska samla ett nätverk runt ungen min så inser man ju precis hur mycket folk bryr sig, är det ansträngande så njäe. Mycket roligare att vara bitter, klaga om sitt och snacka skit om andra. I min familj är jag det svarta fåret som inte vill tillhöra den bittra skaran utan vill ha ett liv och en framtid, ett jobb och en dröm. Kan säga att det skär sig med familjebanden....

Ibland tänker jag att jag skulle vilja ragga upp några okända farmor + farfar, mormor + morfar + diverse mostrar, farbrödrar, fastrar+ farbrödrar på stan helt random... tänk om det hade funnits en verksamhet där människor som vill vara det till andra familjer hade kunnat anmäla sig så att man kunnat "få" några extra hjärnor och själar till familjen. Win för ungdomarna och win för de som vill ha en familj! Och för mig, jag behöver en familj, en riktig sådan, som man träffar, äter middag med, ringer, skrattar ihop med, som BRYR sig osv.
Fint med nätverk! Skulle det vara ett alternativ att någon annan än du är ansvarig, tex systern? Det där att rådda det praktiska är svinjobbigt, särskilt om det finns spända relationer. Något har fått hjälp att fixa ett litet stödnätverk och något som jag uppskattar jättemycket är att bara behöva kommunicera med en människa kring behoven och att hon sedan får det att hända. Jag vet folk som har en gemensam googlekalender eller -spread där ”kontaktpersonen” skriver in allt som skulle behövas hjälp med (och när). Då kan de andra bara gå in och ta de pass/uppgifter som behövs. Det går också att färgkodade efter angelägenhet.

En bok på ämnet som jag blev väldigt inspirerad av är Care Work: Dreaming Disability Justice
av Leah Lakshmi Piepzna-Samarasinha. Den finns på Nextory att lyssna på.

Hoppas ni får till något bra! It takes a village. :heart
 
Glad i dag att jag sa att jag kommer först på måndag för jag känner mig helt utmattad. Satt mest och spelade i går, rensade lite i skafferiet, men ändå matt som bara den. Blir en dag till med vila, men jag måse gå och handla något att äta i eftermiddag. Inte likt mig att känna att det ska bli jobbigt att gå 200m för att handla lite mat.

Kanske kör hemkörd mat? Då behöver jag inte gå ut... å andra sidan kanske det kan vara bra för psyket att komma ut en liten stund och inte bara gräva ner sig hemma. Till saken hör att alla mina fönster är inplastade så jag ser ju inte ens ut, är som en grotta.
 
Kanske kör hemkörd mat? Då behöver jag inte gå ut... å andra sidan kanske det kan vara bra för psyket att komma ut en liten stund och inte bara gräva ner sig hemma. Till saken hör att alla mina fönster är inplastade så jag ser ju inte ens ut, är som en grotta.

Jag tror på att komma ut!
Minns när de renoverade "mitt" hus och mina fönster var täckta... blev ju helt deppad!

Jag ska också försöka komma igång med dagen! Höststädning idag... grattis på första september alla :) och grattis @athena_arabians i efterskott :)
 
Det gör du rätt i! Stort grattis på födelsedagen och hoppas att du får en fin dag fylld av blommor och champagne och något extra gott att äta. 🎂🍾🇸🇪

Grattis på födelsedagen! Hoppas du får en riktig toppendag!



Grattis @athena_arabians 🌷🌻

Själv kokar jag äppelmos, aldrig gjort det tidigare men nu prövar vi 😆 Antingen smakar det blä eller så blir det gott 😅

Grattis bästa @athena_arabians !

Grattis!


Åh, är det din födelsedag idag? Grattis 🎂🍾🎉




Grattis på dagen! Hoppas den blir prima 💐🥂🍾

Grattis @athena_arabians ! Hoppas blir rikigt bra dag 🥳🥂🍾


Fast nar det inte hjalper att byta batteri utan dosan sjalv har verkligen "lagt av" ar man in "trouble". Vi fick veta av Handelsbanken att vi maste komma till Sverige och ga in pa ett bankkontor for att fa ny dosa da en dosa absolut inte kan skickas till USA. Efter flera mitt i natten samtal gick nasta person pa banken med pa att det var kanske inte sa himla latt for oss att komma in pa ett bankkontor i Sverige och skickade en dosa till Maken's syster ... vars namn och address inte finns nagon stans linkad med var. Tur for oss ... men himla obehagligt i alla fall, ingen kunde ju veta att det verkligen var Maken de talade med. Ett personnummer ar ju inte direkt hemligt i Sverige.



GTATTIS!!! 🎂💐🍾🥂


Stort grattis på din dag @athena_arabians ! 🥳🥂🎂🌸



Happy grattisdag, @athena_arabians! Jag tänkte precis frågat vilken kung du hissat flagggan för! :D 🥳




Det är du värd! Grattis vännen :heart

Jag tror på att komma ut!
Minns när de renoverade "mitt" hus och mina fönster var täckta... blev ju helt deppad!

Jag ska också försöka komma igång med dagen! Höststädning idag... grattis på första september alla :) och grattis @athena_arabians i efterskott :)

Tack så mycket! :love:

Jag hade en trevlig dag, trots besök i djävulens blå boning ;) Champagnen lugnade väl nerverna efter besöket där :laugh:
 
Så kom det som ett brev på posten. Nu har min mage pajat pga penicillinet. Jag är absolut inte allergisk, men eftersom jag äter så oregelbundet och ett penicillin ska tas på fastande mage och det andra när jag ätit/ska äta blir det förvirring ibland. Dessutom ska båda eländena tas tre ggr om dagen. Ätit två limpmackor med bregott - jag som aldrig äter bröd men det var vad jag kunde gräva fram ur frysen lite snabbt nästan två timmar efter penicillinet som man ska ta med mat.

Så trots omeprazol mår inte magen bra, yay. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
697
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp