Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har för första gången på väldigt väldigt länge känt mig som att jag kanske börjar komma tillbaka till mig själv! Eller som en "badass jävla bitch" när det kommer till att få skit gjort. Vilket var min parad gren i mitt förra jobb/förra liv.

A försökte precis ge mig namnet "Queen", fick påminna henne om att det enbart är "Doktor". :rofl::rofl::rofl: Hon börjar möjligtvis känna att hon inte måste ha kontroll över precis allt (:heart:heart:heart:heart hon har varit väldigt sliten:cry:).

I morgon kommer bli en bra dag! Den kommer vara mindre bra för andra, jag håller på att ta över deras jobb för att de suger och de jävlas med "min" personal.

Jag har inte sovit ordentligt på två veckor men jag har anammat min inre @Hoarfrost efter helt sjuka grejer på jobbet idag. Tacka vet jag att de nya "lärarna" är fantastiska!
 
Fint med nätverk! Skulle det vara ett alternativ att någon annan än du är ansvarig, tex systern? Det där att rådda det praktiska är svinjobbigt, särskilt om det finns spända relationer. Något har fått hjälp att fixa ett litet stödnätverk och något som jag uppskattar jättemycket är att bara behöva kommunicera med en människa kring behoven och att hon sedan får det att hända. Jag vet folk som har en gemensam googlekalender eller -spread där ”kontaktpersonen” skriver in allt som skulle behövas hjälp med (och när). Då kan de andra bara gå in och ta de pass/uppgifter som behövs. Det går också att färgkodade efter angelägenhet.

En bok på ämnet som jag blev väldigt inspirerad av är Care Work: Dreaming Disability Justice
av Leah Lakshmi Piepzna-Samarasinha. Den finns på Nextory att lyssna på.

Hoppas ni får till något bra! It takes a village. :heart
Det är någon som har ett ansvar ja.

Intresset är dock svalt från familjen som väntat. Mamma svarade "nej orkar inte, jag tycker sånt är så jobbigt". Inte oväntad reaktion. Så googlekalender är inte ens att tänka på, vem bryr sig liksom. Vi har inte användning för det heller i och för sig.
 
Hur stänger man av en TV som saknar knapp? Det har jag funderat på ett tag nu. Om jag stänger av den med fjärrkontrollen är den ju i standby-läge. Men om jag vill stänga av den "helt", vad har jag då för val förutom att dra ut sladden :confused: ?? (Antar att jag möjligtvis är fruktansvärt oteknisk här... :D)
Det kan finnas en knapp på baksidan.
Så vitt jag vet är nutidens tv-apparater gjorda för att stå på standby. De kan alltså ta skada av att man slår av och på strömmen.
Varför vill du stänga av den helt? Standby drar inte mycket el alls.
 
Det kan finnas en knapp på baksidan.
Så vitt jag vet är nutidens tv-apparater gjorda för att stå på standby. De kan alltså ta skada av att man slår av och på strömmen.
Varför vill du stänga av den helt? Standby drar inte mycket el alls.
Ofta är det någon eller några watt. Som en lågenergilampa.

2 watt blir 17,5 kWh på ett år , kanske inte mot att jaga men har man många apparater blir det en del. Har man gamla apparater kan standby dra 10-15 watt också.
 
Mailade referenser till företaget där jag var på intervju och passade på att tacka för idag. Det var smart gjort, för jag fick snabbt ett trevligt svar om att det gav mig guldstjärna och att jag är en av toppkandidaterna till tjänsten. Det enda "problemet" är bristande erfarenhet kring det specifika administratörsområdet, men så stod det i annonsen att erfarenhet inte är det viktigaste så länge man vill lära.

Såå nu vet jag iaf att det är stor chans att få jobbet, men om jag inte får det så är det iaf inte för att något tokigt blev sagt eller så. Bristande erfarenhet är ju lite svårt att göra något åt såhär omedelbart.
 
Mailade referenser till företaget där jag var på intervju och passade på att tacka för idag. Det var smart gjort, för jag fick snabbt ett trevligt svar om att det gav mig guldstjärna och att jag är en av toppkandidaterna till tjänsten. Det enda "problemet" är bristande erfarenhet kring det specifika administratörsområdet, men så stod det i annonsen att erfarenhet inte är det viktigaste så länge man vill lära.

Såå nu vet jag iaf att det är stor chans att få jobbet, men om jag inte får det så är det iaf inte för att något tokigt blev sagt eller så. Bristande erfarenhet är ju lite svårt att göra något åt såhär omedelbart.
Jag håller tummarna för dig! 🤗
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
697
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp