Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stort grattis på födelsedagen i efterskott @athena_arabians! 🥳❤️

99101B61-225D-4ED0-910C-A534A10DB9D3.webp
 
Någon här som har haft lårkaka? Ligger och läser att man får inte ut öva sport 2 dagar till10 veckor..

Jag vill rida så fort som möjligt igen nu när jag har kämpat att få plats i grupp för 6 månader
 
Någon här som har haft lårkaka? Ligger och läser att man får inte ut öva sport 2 dagar till10 veckor..

Jag vill rida så fort som möjligt igen nu när jag har kämpat att få plats i grupp för 6 månader
Flera gånger, jag har fortsatt som vanligt med arbete och vardagsmotion... sedan kan jag inte uttala mig om huruvida det var ett bra eller dåligt beslut. Jag har i alla fall inga bestående men av just det såvitt jag vet. :) Jag tänker att du får känna efter.
 
Så vitt jag vet är nutidens tv-apparater gjorda för att stå på standby. De kan alltså ta skada av att man slår av och på strömmen.
Tror inte att det stämmer, eller i så fall borde det ha märkts på Storbritanniens ovanligt höga omsättning av TV-apparater :D Här stänger man oftast av elen på själva uttaget när man inte använder apparaten i fråga, så vår TV får strömmen avslagen & påslagen minst en gång om dygnet. Vet många som gör det med alla hushållsapparater, alltså även vattenkokare, micro och liknande. Det är liksom bara så man gör, och alltid har gjort. Oklart varför, men man hittar i alla fall inte ett eluttag i det här landet som inte har en av & på-knapp!
 
Slösurfar i soffan och njuter av vetskapen att det är fredag imorgon :love:

Har just haft bröllopsresabudgetmöte (älskar svenska språket där man bara kan hitta på nya ord allteftersom det behövs!) samt budgeterat lite generellt inför hösten och det känns oväntat hoppfullt faktiskt :up:
 
Tror inte att det stämmer, eller i så fall borde det ha märkts på Storbritanniens ovanligt höga omsättning av TV-apparater :D Här stänger man oftast av elen på själva uttaget när man inte använder apparaten i fråga, så vår TV får strömmen avslagen & påslagen minst en gång om dygnet. Vet många som gör det med alla hushållsapparater, alltså även vattenkokare, micro och liknande. Det är liksom bara så man gör, och alltid har gjort. Oklart varför, men man hittar i alla fall inte ett eluttag i det här landet som inte har en av & på-knapp!
Det där är ju så himla skumt! Alla mina uttag är alltid på, orka trycka på två knappar.
Av någon anledning tror de att ett uttag som står på "on" drar el oavsett om det finns en apparat inkopplad eller inte, och om den eventuella apparaten är på eller inte. :D
Kanske stämmer det, men det känns ju lite konstigt.
 
Det där är ju så himla skumt! Alla mina uttag är alltid på, orka trycka på två knappar.
Av någon anledning tror de att ett uttag som står på "on" drar el oavsett om det finns en apparat inkopplad eller inte, och om den eventuella apparaten är på eller inte. :D
Kanske stämmer det, men det känns ju lite konstigt.
Ja det är helt klart en sådan där kulturell grej som jag aldrig förstått mig på men snällt accepterar. Hos oss är det dock bara just TV-uttaget det meckas med, samt uttag som vi inte har något i permanent, övriga manicker använder vi för ofta för att det ska kännas rimligt. Vet dock inte hur många gånger jag glatt kopplat in mobilladdaren i valfritt uttag för att ladda upp batteriet innan jag går ut, bara för att en timme senare inse att jag glömde slå på det förbannade uttaget så mobilen har bara legat och dött :arghh:
 
Härlig hösteftermiddag och kväll i underbart väder 😍. Tog ut pållan på en halvtimmes ridtur I alla gångarter 😊. Inte direkt laddad häst idag (hon ville ju stanna kvar inne i stallet och slumra 😅) förrän efter en galopp. Då började hon takta och be om en galopp till på skogsvägen; ja varför inte- sååå härligt 😍. När jag kom hem från stallet höll finaste älsklingen på att steka pannkakor så passade på att ta ut lillkissen i selen en stund I sällskap av honkatten i trädgården och såg att det plötsligt börjat växa en lila blåklint utanför rundlarna minsann 😊.Efter dusch blev det soffhäng till näst sista programmet av utfrågningen inför valet (eh mest svammel tyckte jag) och inte bara hästen min som var lite tröttis idag- lillkissen slocknade i husses famn, mys 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
699
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp