Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det är helt klart en sådan där kulturell grej som jag aldrig förstått mig på men snällt accepterar. Hos oss är det dock bara just TV-uttaget det meckas med, samt uttag som vi inte har något i permanent, övriga manicker använder vi för ofta för att det ska kännas rimligt. Vet dock inte hur många gånger jag glatt kopplat in mobilladdaren i valfritt uttag för att ladda upp batteriet innan jag går ut, bara för att en timme senare inse att jag glömde slå på det förbannade uttaget så mobilen har bara legat och dött :arghh:
Det sista händer mig heeela tiden på jobbet! Samt att jag svär över dammsugare som inte fungerar innan jag kommer på att jag inte "slagit på uttaget" också. :D
 
Tror inte att det stämmer, eller i så fall borde det ha märkts på Storbritanniens ovanligt höga omsättning av TV-apparater :D Här stänger man oftast av elen på själva uttaget när man inte använder apparaten i fråga, så vår TV får strömmen avslagen & påslagen minst en gång om dygnet. Vet många som gör det med alla hushållsapparater, alltså även vattenkokare, micro och liknande. Det är liksom bara så man gör, och alltid har gjort. Oklart varför, men man hittar i alla fall inte ett eluttag i det här landet som inte har en av & på-knapp!
Jag googlade tidigare ikväll och det är tydligen när man sätter i kontakten som det kan bli en ”strömspik”, eller vad det heter. Att ha en grenkontakt med på/av-knapp ska vara ok, stod det.
 
Jag sitter och försöker bestämma mig för vilken färg jag vill ha i kök/vardagsrummet. Å ena sidan skulle det vara himla spännande att köra typ rostrött/tegel i köksdelen och sedan någon off-white i resten av rummet, men jag har också förälskat mig lite i "green smoke" och tänkte att det skulle funka med mina high gloss-svarta tiles och typ ekluckor. Ahhh! Ilandsproblem!
 
Ligger vaken med sendrag och ont i båda fötterna. Känns som stickande och vibrerande elektricitet som jag har noll kontroll över i ovansida/undersida fot och utsida/insida smalben.

Aj som fan. Vad gör man ens? Vem går man till? Naparapat? Ortoped? Vårdcentral?
 
Ligger vaken med sendrag och ont i båda fötterna. Känns som stickande och vibrerande elektricitet som jag har noll kontroll över i ovansida/undersida fot och utsida/insida smalben.

Aj som fan. Vad gör man ens? Vem går man till? Naparapat? Ortoped? Vårdcentral?
Och nu börjar det kännas i ovansidan av händerna? D:
Inte muskulärt för fem öre alltså, bara senor/nerver? Orkar icke :arghh:
 
Tror inte att det stämmer, eller i så fall borde det ha märkts på Storbritanniens ovanligt höga omsättning av TV-apparater :D Här stänger man oftast av elen på själva uttaget när man inte använder apparaten i fråga, så vår TV får strömmen avslagen & påslagen minst en gång om dygnet. Vet många som gör det med alla hushållsapparater, alltså även vattenkokare, micro och liknande. Det är liksom bara så man gör, och alltid har gjort. Oklart varför, men man hittar i alla fall inte ett eluttag i det här landet som inte har en av & på-knapp!

Oh ... jag hade nastan glomt "Brittiska kontakter" ... det finns aven stallen ute i varlden som adopterat samma system 😖 Jag var den som aldrig kom ihag att "sla pa" kontakten igen.🙄
 
Någon här som har haft lårkaka? Ligger och läser att man får inte ut öva sport 2 dagar till10 veckor..

Jag vill rida så fort som möjligt igen nu när jag har kämpat att få plats i grupp för 6 månader
Jag har haft, dock på ena skinkan. Du kan kyla den om den gör ont. I bland är det skönt att ha tryck på den en stund.

Min lårkaka var stor och rätt illa, ärrvävnad i muskeln kommer att finnas kvar alltid. Jag hade även en väldigt liten spricka på ett "bra ställe" i höften. Men det upptäckte jag inte förrän efter 4 veckor. Då sökte jag hjälp för jag hade ont och inte riktigt fick sova ordentligt.

Jag red 3 dagar efter, kanske dumt, men ändå inte tyckte läkaren jag gick till. Han förklarade att det är superbra att röra på muskeln så mycket man kan och trappa upp träningen. Men man ska tänka på att muskeln faktiskt är trasig och därför vara försiktig. Han var tydligen hockeylandslagets läkare och hade väl sett fem miljoner lårkakor i sitt liv. 🙈
Tänker att man kanske inte ska hålla på med benpress eller squats med massa vikter när man har en lårkaka, men ridning funkar ju om det är lättare ridning, promenad funkar, löpning funkar om man tar det lite lugnt osv. Sen är det viktigt så klart att låta muskeln vila emellan så den får en chans att bygga tillbaka sig.
 
Jag har haft, dock på ena skinkan. Du kan kyla den om den gör ont. I bland är det skönt att ha tryck på den en stund.

Min lårkaka var stor och rätt illa, ärrvävnad i muskeln kommer att finnas kvar alltid. Jag hade även en väldigt liten spricka på ett "bra ställe" i höften. Men det upptäckte jag inte förrän efter 4 veckor. Då sökte jag hjälp för jag hade ont och inte riktigt fick sova ordentligt.

Jag red 3 dagar efter, kanske dumt, men ändå inte tyckte läkaren jag gick till. Han förklarade att det är superbra att röra på muskeln så mycket man kan och trappa upp träningen. Men man ska tänka på att muskeln faktiskt är trasig och därför vara försiktig. Han var tydligen hockeylandslagets läkare och hade väl sett fem miljoner lårkakor i sitt liv. 🙈
Tänker att man kanske inte ska hålla på med benpress eller squats med massa vikter när man har en lårkaka, men ridning funkar ju om det är lättare ridning, promenad funkar, löpning funkar om man tar det lite lugnt osv. Sen är det viktigt så klart att låta muskeln vila emellan så den får en chans att bygga tillbaka sig.
Okej då kan jag känna mig lugn😊 jag går mycket på jobbet nu då jag har fysisk arbete .. vi ska ha hoppning nästa vecka men tänkte jag hoppar de denna gången så får jag gå istället nästa vecka med och sen på på ridningen .
 
Okej då kan jag känna mig lugn😊 jag går mycket på jobbet nu då jag har fysisk arbete .. vi ska ha hoppning nästa vecka men tänkte jag hoppar de denna gången så får jag gå istället nästa vecka med och sen på på ridningen .
Låter klokt, hoppning belastar ju lite mer. Har du ett fysiskt arbete skulle jag vara noga med att vila mycket när jag kom hem sen. Inga extra promenader eller så. Då borde muskeln kunna vila och läka :)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Blev vab men fick inte sova mer för det, var ju tvungen att väcka honom för att se hur han mådde…

Nu velar jag om jag ska åka och testa mig idag eller inte, har ju också varit lite hängig men känner mig bättre idag tror jag 🤷‍♀️ Tänkte mest det var ”första veckan efter semestern”-trött…
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
699
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp