Jag har haft, dock på ena skinkan. Du kan kyla den om den gör ont. I bland är det skönt att ha tryck på den en stund.
Min lårkaka var stor och rätt illa, ärrvävnad i muskeln kommer att finnas kvar alltid. Jag hade även en väldigt liten spricka på ett "bra ställe" i höften. Men det upptäckte jag inte förrän efter 4 veckor. Då sökte jag hjälp för jag hade ont och inte riktigt fick sova ordentligt.
Jag red 3 dagar efter, kanske dumt, men ändå inte tyckte läkaren jag gick till. Han förklarade att det är superbra att röra på muskeln så mycket man kan och trappa upp träningen. Men man ska tänka på att muskeln faktiskt är trasig och därför vara försiktig. Han var tydligen hockeylandslagets läkare och hade väl sett fem miljoner lårkakor i sitt liv.
Tänker att man kanske inte ska hålla på med benpress eller squats med massa vikter när man har en lårkaka, men ridning funkar ju om det är lättare ridning, promenad funkar, löpning funkar om man tar det lite lugnt osv. Sen är det viktigt så klart att låta muskeln vila emellan så den får en chans att bygga tillbaka sig.