Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonus: chefen påstår att det finns laminerings papper! Det har enbart tagit åtta månader.

Laminerings Kriget är totalt ironiskt efter det Stora Kopierings Kriget.

Det Stora Kopierings Kriget tog slut på en halvtimme. Det är tydligen det som händer när man tar korkade beslut utan förvarning och förstör alla lärares lektioner när det finns noll andra resurser.

Det finns mindre risk för Kopierings Krig när man inte har Laminerings Krig med personalen. But you choose the more expensive way my friend.

Det känns som om din arbetsplats har rätt mycket gemensamt med @Hoarfrosts... :angel:
 
Vaknade kl 5 av att det kom en taxi nerkörande på vår väg. Vår väg är en grus-/traktordäck mellan två kohagar, där man inte ser till vårt hus från vägen. De ligger fyra hus här men vi är de enda bofasta.. = taxin var väldigt fel ute och vände på vår infart för att sen smygköra iväg.
Jag inser att taxin allra mest troligt kör fel men jag tycker ändå sånt är lite obehagligt :nailbiting:
Den enda gången det kommer bilar förbi oss är när danskarna kommer till sin stuga (cirka 3-4 helger om året) eller när budbilar ska till en granne vars infart ligger gömd i en kurva några hundra meter bort. På gpsen ser det ibland ut som att man kan komma till hennes hus via vår väg men IRL så ligger det en kohage i vägen.
Kanske var det hon som skulle åka taxi..?
 
Det känns som om din arbetsplats har rätt mycket gemensamt med @Hoarfrosts... :angel:
Den här arbetsplatsen ger upphov till väldigt många what the hell happened historier :angel::rofl: Just där och då kan man vara helt paff, eller bli irriterad eller sjukt stressad. Fick t.ex. träna ett flertal av administrations personalen förra året (i ett flertal veckor!!!! ofta flera gånger om dagen) i att man inte går in i klassrum och avbryter lektioner konstant - genom att slänga ut dem och totalt vägra svara på allt korkat strunt de ville. Jag antar att det kommer hända igen ett tag.

All personal som inte är lärare glömmer bort, konstant, att det här är en skola :confused: Otroligt förvirrande.

Mitt favorit ord är "No", används med fördel som standard svar på precis allt. Vänta absolut inte på att höra vad personen vill.
 
Jag blev precis spottad på av en man?! Känner mig så sjukt kränkt och ledsen.

Jag cyklade på cykelvägen, minding my own business och lyssnade på podd. Hör hur någon plingar bakom mig så jag cyklar direkt in till höger så att personen kan cykla om mig. Då börjar han gorma och skrika och spottar på mig och fortsätter skrika. Jag fattar ingenting, hör inte heller vad han säger eftersom jag har hörlurar i med podden på.
Jag hinner skrika vad fan håller du på med medan han cyklar före mig. Jag fortsätter cykla och kommer nästan ikapp honom, har nu stängt av podden för att kunna höra honom bättre men det är mycket trafik runt om. Jag skriker igen vad håller du på med och han vänder sig om flera gånger och säger ”är det du igen?” och något jag inte hör. Han cyklar snabbare så jag pekar finger och skriker igen vad fan han håller på med. Då börjar han gorma något om mina knäskålar och cyklar sedan iväg. Alltså jag fattar ingenting 😳
Han såg ”normal” ut, inte påtänd eller full, i 30-års åldern med hela och rena kläder.
 
Den här arbetsplatsen ger upphov till väldigt många what the hell happened historier :angel::rofl: Just där och då kan man vara helt paff, eller bli irriterad eller sjukt stressad. Fick t.ex. träna ett flertal av administrations personalen förra året (i ett flertal veckor!!!! ofta flera gånger om dagen) i att man inte går in i klassrum och avbryter lektioner konstant - genom att slänga ut dem och totalt vägra svara på allt korkat strunt de ville. Jag antar att det kommer hända igen ett tag.

All personal som inte är lärare glömmer bort, konstant, att det här är en skola :confused: Otroligt förvirrande.

Mitt favorit ord är "No", används med fördel som standard svar på precis allt. Vänta absolut inte på att höra vad personen vill.

Japp, du och @Hoarfrost kan byta arbetsplats utan att märka någon skillnad :p Dock är @Hoarfrost även känd som Gud, har du nått upp till den nivån ännu? :laugh:
 
Jag blev precis spottad på av en man?! Känner mig så sjukt kränkt och ledsen.

Jag cyklade på cykelvägen, minding my own business och lyssnade på podd. Hör hur någon plingar bakom mig så jag cyklar direkt in till höger så att personen kan cykla om mig. Då börjar han gorma och skrika och spottar på mig och fortsätter skrika. Jag fattar ingenting, hör inte heller vad han säger eftersom jag har hörlurar i med podden på.
Jag hinner skrika vad fan håller du på med medan han cyklar före mig. Jag fortsätter cykla och kommer nästan ikapp honom, har nu stängt av podden för att kunna höra honom bättre men det är mycket trafik runt om. Jag skriker igen vad håller du på med och han vänder sig om flera gånger och säger ”är det du igen?” och något jag inte hör. Han cyklar snabbare så jag pekar finger och skriker igen vad fan han håller på med. Då börjar han gorma något om mina knäskålar och cyklar sedan iväg. Alltså jag fattar ingenting 😳
Han såg ”normal” ut, inte påtänd eller full, i 30-års åldern med hela och rena kläder.
Men herregud vilken obehaglig upplevelse! Jag lider verkligen med dig, hoppas att du har någon som kan ge dig en varm kram och möjlighet att prata av dig lite :heart
 
Men herregud vilken obehaglig upplevelse! Jag lider verkligen med dig, hoppas att du har någon som kan ge dig en varm kram och möjlighet att prata av dig lite :heart
Sitter på VC nu och väntar på läkaren. Så inte riktigt rätt person att fråga om en kram 😅 Men tack för medlidandet, jag känner mig fortfarande som ett frågetecken dock över vad fan som hände och vad jag har gjort för fel?
 
Jag blev precis spottad på av en man?! Känner mig så sjukt kränkt och ledsen.

Jag cyklade på cykelvägen, minding my own business och lyssnade på podd. Hör hur någon plingar bakom mig så jag cyklar direkt in till höger så att personen kan cykla om mig. Då börjar han gorma och skrika och spottar på mig och fortsätter skrika. Jag fattar ingenting, hör inte heller vad han säger eftersom jag har hörlurar i med podden på.
Jag hinner skrika vad fan håller du på med medan han cyklar före mig. Jag fortsätter cykla och kommer nästan ikapp honom, har nu stängt av podden för att kunna höra honom bättre men det är mycket trafik runt om. Jag skriker igen vad håller du på med och han vänder sig om flera gånger och säger ”är det du igen?” och något jag inte hör. Han cyklar snabbare så jag pekar finger och skriker igen vad fan han håller på med. Då börjar han gorma något om mina knäskålar och cyklar sedan iväg. Alltså jag fattar ingenting 😳
Han såg ”normal” ut, inte påtänd eller full, i 30-års åldern med hela och rena kläder.

Män kan vara enormt aggressiva utan att det ser ut som att ngt var uppenbart fel.
En medelålders man slog ner mig på tunnelbanan pga att jag ifrågasatte varför han tryckte sig igenom spärren och nästan klämde mig samtidigt (jag stannade och utbrast spontant ”vad gör du”?). Det räckte för att han skulle flippa helt.
Spärrvakten (en ung svart kille) kom springande och försökte hjälpa mig samtidigt som han larmade och försökte hålla kvar mannen. Då började mannen skrika grova rasistiska ord till spärrvakten!?
Mannen hann smita innan polisen kom.

Ngn vecka senare såg jag honom på Ica, då han handlade med sina barn i typ 5-årsåldern. Jag blev helt ställd. Riktigt olustig känsla att han är en ”normal familjefar”.
 
Sitter på VC nu och väntar på läkaren. Så inte riktigt rätt person att fråga om en kram 😅 Men tack för medlidandet, jag känner mig fortfarande som ett frågetecken dock över vad fan som hände och vad jag har gjort för fel?
Ja jag förstår det, det är ju nästan det som är det märkligaste av allt. Han kanske trodde att du var någon annan? Eller kan det vara någon du stött på i jobbet av någon anledning, en upprörd djurägare av något slag? Eller så är det bara någon med svåra aggressionsproblem som tyckte att du var i vägen för honom 🙄
 
Men ja mitt minne fungerar inte, här om dagen skulle jag säga till Pappa att vagnen låter illa. Något sitter löst eller så är det något annat, sa jag till? Nej, körde jag ut med Trule idag? Ja.

Blev ett varv för svårt och vända på skogen utan att köra runt slingan, Trule såg mycket fundersam ut varför han bara behövde skritta/trava ett varv idag 😂 Han undrar nog om matte är helt dum i huvudet. Jo då ibland undrar jag.
Får köra Trulman imorgon med en annan vagn och sen säga till Pappa och gå igenom den röda. Snark jag är så less på mig själv ibland.
 
Män kan vara enormt aggressiva utan att det ser ut som att ngt var uppenbart fel.
En medelålders man slog ner mig på tunnelbanan pga att jag ifrågasatte varför han tryckte sig igenom spärren och nästan klämde mig samtidigt (jag stannade och utbrast spontant ”vad gör du”?). Det räckte för att han skulle flippa helt.
Spärrvakten (en ung svart kille) kom springande och försökte hjälpa mig samtidigt som han larmade och försökte hålla kvar mannen. Då började mannen skrika grova rasistiska ord till spärrvakten!?
Mannen hann smita innan polisen kom.

Ngn vecka senare såg jag honom på Ica, då han handlade med sina barn i typ 5-årsåldern. Jag blev helt ställd. Riktigt olustig känsla att han är en ”normal familjefar”.
Fy fan vad vidrigt! Usch.
Nu när det gått en stund så tror jag också att det rör sig om en jävligt aggressiv man bara som flippade, jag kan verkligen inte se att jag gjort något fel.
Så himla läskigt med män som flippar så där.
 
Japp, du och @Hoarfrost kan byta arbetsplats utan att märka någon skillnad :p Dock är @Hoarfrost även känd som Gud, har du nått upp till den nivån ännu? :laugh:
Nej, den titeln innehas av min kära Amerikanska kollega A! Det är hon som blir förbannad på folk och säger till dem när de är för korkade :rofl: Eller som hon säger "I am not afraid to use my middle age white lady privilige"

Jag kallas doktorn istället :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 174
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 436
· Visningar
40 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp