Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kaffemaskinen på jobbet är trasig :arghh: :arghh::arghh:
När kaffemaskiner går sönder blir det väl revolt? 😬 En del av mina förra arbetsuppgifter var att fylla på och se efter kaffemaskinerna, det räckte ju med att se hur folk reagerade när vi skulle rengöra dem.. 😅

Här blir det definitivt total kris om kaffebönorna är slut. Den gången kaffemaskinen var trasig och behövde skickas in på service fick chefen snabbt sticka iväg till närmaste vitvaru-butik och inhandla en ny innan kafferasten (så nu har vi två!) annars hade vi nog helt klart behövt sluta för dagen redan vid tio! :nailbiting:
 
Här blir det definitivt total kris om kaffebönorna är slut. Den gången kaffemaskinen var trasig och behövde skickas in på service fick chefen snabbt sticka iväg till närmaste vitvaru-butik och inhandla en ny innan kafferasten (så nu har vi två!) annars hade vi nog helt klart behövt sluta för dagen redan vid tio! :nailbiting:
Vi hade fått sparken om kaffebönorna var slut i hela huset :cautious::rofl:
 
Jag blev precis spottad på av en man?! Känner mig så sjukt kränkt och ledsen.

Jag cyklade på cykelvägen, minding my own business och lyssnade på podd. Hör hur någon plingar bakom mig så jag cyklar direkt in till höger så att personen kan cykla om mig. Då börjar han gorma och skrika och spottar på mig och fortsätter skrika. Jag fattar ingenting, hör inte heller vad han säger eftersom jag har hörlurar i med podden på.
Jag hinner skrika vad fan håller du på med medan han cyklar före mig. Jag fortsätter cykla och kommer nästan ikapp honom, har nu stängt av podden för att kunna höra honom bättre men det är mycket trafik runt om. Jag skriker igen vad håller du på med och han vänder sig om flera gånger och säger ”är det du igen?” och något jag inte hör. Han cyklar snabbare så jag pekar finger och skriker igen vad fan han håller på med. Då börjar han gorma något om mina knäskålar och cyklar sedan iväg. Alltså jag fattar ingenting 😳
Han såg ”normal” ut, inte påtänd eller full, i 30-års åldern med hela och rena kläder.

Vad obehagligt! Själv har jag blivit knuffad ut i trafikerad gata när jag stod vid ett övergångsställe. Det kom en manlig cyklist bakom mig och jag hade en fot i cykelbanan. Och det tyckte han var orsak nog att i hög fart knuffa ut mig i gatan.

Så varför är det bara män som beter sig som idioter när de cyklar?
 
Vi hade fått sparken om kaffebönorna var slut i hela huset :cautious::rofl:

Haha, vi brukar vanligtvis få kaffebönor och mjölk utkört med lite andra matvaror, men det händer då och då att jag eller chefen (bara vi som har företagskort) får släppa allt vi har för händerna och akut-köra till närmsta butik innan kafferasten istället, helt klart en av våra viktigaste arbetsuppgifter :p
 
Kul..Har förkylningssytom så pållan vilar vidare och jag är hemma de sista passen från jobbet- dock la de mig som otillgänglig så nån sjuklön kan jag ju glömma 🙃. Det är med blandade känslor jag har jobbat klart; kommer sakna jobbet som så och kollegorna; jag har lärt mig mycket så jag är tacksam för tiden som varit och ser framåt med det nya :heart.
 
Inläggen om vissa mäns beteende i trafiken får mig att vilja bilda ett nytt land där bara kvinnor är välkomna och män endast efter en noggrann granskning :angel:

Även om det finns kvinnliga assholes så känns det som att det skulle bli ett säkrare land :angel: Rösta på mig om ni håller med :D
 
Har en fullt ös medvetslös kaosdag på jobbet. Hittills 3 krismöten. Ett krismöte kvar. Samtidigt försöker jag bolla nya passersystemet och greja med att konfigurera det. Ska även göra 120 nya inpasserningstaggar till alla nya studenter. Samtidigt drar registratorn i mig och tycker jag kan börja med det nu. Jag ska även bygga en scen, och flytta grejer från 4 olika rum till källaren :cautious:

Förklarade för min chef att detta inte riktigt funkar (inte ens för Gud liksom). Han hörde vad jag sa och fattade :confused: Så nu ska vi ha ett möte om hur sjutton allt detta ska lösas öht, men det mötet blir i morgon.

Jag gick hem efter tre timmar. Jag orkade inte med dem längre :rofl:

Två sjukt massiva fiskar har försvunnit ur ett 700 liters akvarium, chefen frågade mig som inte varit på jobbet på två månader vart de var :confused: Dem är väl döda tänkte jag. Vem är ansvarig frågade han, de som sköter byggnaden tyckte jag. Påpekade att den här gången är de ju faktist inte kvar döda i tanken, för det var ju inte helt perfekt den där gången vi hade öppet hus och ingen var smart nog att kolla rummen dagen innan eller ens tio minuter innan och öppnade dörren 15 minuter efter att alla föräldrar anlänt och sedan med sitt dörröppnande missade att ett massivt lik flöt omkring i den enda möbeln i deras paradrum (!!!!). Det är ju faktist sant tyckte han, det är ju bättre än den gången att de liksom bara försvunnit. Påpekade att jag var ju inte ansvarig då heller.

A = Gud håller på och utbildar sig till livs coach och har fått för sig att utveckla ett helt personal development program för alla lärare baserat på hennes nya expertis. Hon har visat mig en plan idag. Den innehåller saker som träning i "Empower yourself" och "Clearing the Air". Förväntar mig total anarki under hösten när de lokala lärarna får lära sig att säga "no" och prata med varandra om problem :rofl::rofl::rofl: (om man vet något om kulturen här så har man en möjligtvis en förståelse om hur det kan kasta omkull precis allt).

Fortsättning följer på Måndag.
 
Inläggen om vissa mäns beteende i trafiken får mig att vilja bilda ett nytt land där bara kvinnor är välkomna och män endast efter en noggrann granskning :angel:

Även om det finns kvinnliga assholes så känns det som att det skulle bli ett säkrare land :angel: Rösta på mig om ni håller med :D

Vi skulle behöva utesluta ett gång Karens också som typ kommenterar ”ful tröja” på random poster på Facebook.
 
Alltså förlåt men nu har fan influensers blivit FÖR lata! De orkar liksom inte koka pastan eller fylla salt/peppar när de ska duka för ett samarbete?!

2AD2D940-50DC-41B1-B730-D0E2F5309A37.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 174
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 429
· Visningar
40 109
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp