Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy fan vad vidrigt! Usch.
Nu när det gått en stund så tror jag också att det rör sig om en jävligt aggressiv man bara som flippade, jag kan verkligen inte se att jag gjort något fel.
Så himla läskigt med män som flippar så där.

Ja visst är det olustigt! En gubbe tog tag i min cykel en gång och skrek och hotade. För att jag… cyklade på cykelbanan? Han hade alltså missat att det var en cykelbana trots att den var tydligt utmärkt. En annan tjej stannade och försökte förklara för honom men vågade inte ingripa (vilket jag förstår). Jag tog mig lyckligtvis loss men han spottade efter mig när jag rullade iväg. En helt normal dag när en snubbe flippar av no reason.
 
Har en fullt ös medvetslös kaosdag på jobbet. Hittills 3 krismöten. Ett krismöte kvar. Samtidigt försöker jag bolla nya passersystemet och greja med att konfigurera det. Ska även göra 120 nya inpasserningstaggar till alla nya studenter. Samtidigt drar registratorn i mig och tycker jag kan börja med det nu. Jag ska även bygga en scen, och flytta grejer från 4 olika rum till källaren :cautious:

Förklarade för min chef att detta inte riktigt funkar (inte ens för Gud liksom). Han hörde vad jag sa och fattade :confused: Så nu ska vi ha ett möte om hur sjutton allt detta ska lösas öht, men det mötet blir i morgon.
 
Ja visst är det olustigt! En gubbe tog tag i min cykel en gång och skrek och hotade. För att jag… cyklade på cykelbanan? Han hade alltså missat att det var en cykelbana trots att den var tydligt utmärkt. En annan tjej stannade och försökte förklara för honom men vågade inte ingripa (vilket jag förstår). Jag tog mig lyckligtvis loss men han spottade efter mig när jag rullade iväg. En helt normal dag när en snubbe flippar av no reason.
På något vis verkar det som karlar och trafik inte går ihop, jag har blivit gapad och svuren åt för att jag inte såg att det slog om till grönt för cyklister i korsningen Sveavägen/Kungsgatan eftersom jag tittade på det stora rödljuset. Det är väl bara att cykla förbi?
 
På något vis verkar det som karlar och trafik inte går ihop, jag har blivit gapad och svuren åt för att jag inte såg att det slog om till grönt för cyklister i korsningen Sveavägen/Kungsgatan eftersom jag tittade på det stora rödljuset. Det är väl bara att cykla förbi?

Ja trafiken verkar trigga ngt enormt! Lite olustig vetskap att så många män åker runt i trafiken på bristningsgränsen. En grej och de flippar. Känns ju sådär tryggt
 
Har precis vaknat och ska dricka kaffe. Soligt men inte stekhett lyckligtvis.Därefter packa en tavla och gå med den till posten. Efter det ska jag jaga löjrom

D4148498-27EF-4492-B27D-F7E34056812D.webp
 
Ja visst är det olustigt! En gubbe tog tag i min cykel en gång och skrek och hotade. För att jag… cyklade på cykelbanan? Han hade alltså missat att det var en cykelbana trots att den var tydligt utmärkt. En annan tjej stannade och försökte förklara för honom men vågade inte ingripa (vilket jag förstår). Jag tog mig lyckligtvis loss men han spottade efter mig när jag rullade iväg. En helt normal dag när en snubbe flippar av no reason.
Fy. Ja utskälld har jag blivit ett antal gånger pga min blotta närvaro på cykelbanan, för att någon man/snubbe/gubbe inte fattar att det är en cykelbana…
 
Ja trafiken verkar trigga ngt enormt! Lite olustig vetskap att så många män åker runt i trafiken på bristningsgränsen. En grej och de flippar. Känns ju sådär tryggt
Ja, det är ibland så jag sitter med hjärtat i halsgropen när jag bilpendlar till jobbet, nackdelen med att flytta ut till landet är att jag är beroende av bilen för att ta mig dit. Som tur är jobbar jag mycket skift och slipper värsta rusningen alla dagar men det här beteendet att störst går först och blir någon kränkt ska det bestraffas med bilen som murbräcka, helt utan konsekvenstänk. 🙈
 
Så himla tacksamt med mer normal sommarvärme, tydligen så pass stort väderomslag att jag blitt snuvig för det kom precis i den vevan. Tog sista covidtestet vi hade hemma för säkerhets skull men antingen en förkylning på G eller bara väderomslaget 😄. Kattungen hoppas jag blir mindre klumpig ju äldre han blir för tror han typ landade på min skalle när jag sov 😆. Han är väldans klumpig när han slänger sig ner i sängen mellan oss 😅.
 
Var tvungen att gå till jobbet i morse. Bland annat hade jag låst in en massa böcker som andra lärare behövde så att de inte skulle försvinna under sommaren. Morgonen var ungefär lika korkad som väntat. Här kommer ett urval:

Blev lite komiskt när andra personer var i mitt (och den andra lärarens klassrum) och bara "projektorn funkar inte!!! :eek::eek::eek::eek:". Mitt svar? "Den kanske behöver el, har du provat att koppla in kablarna?". Nej, de hade enbart provat att trycka mer frenetiskt på dosan och var i ett stadie av panik.....

Ingen el i något uttag i lärarrummet, sa till den som är ansvarig. "Jag kan ordna det sen, nu måste jag flytta runt möbler i ett klassrum till ett möte!". Vi har mötesrum. Lärarrum utan el är lite mer kritiskt. Lösningen var att vi lärare flyttade runt möbler utan någon bra anledning utan plan medans ansvarig försökte lösa el problemet (de hittade en säkring som gått, men kollade inte att det faktist betydde att det nu finns el i rummet. Det gjorde det inte :grin:)

"Natt studierna kommer hållas i 14 miljoner klassrum".
Vi: "Eller så håller ni det i den stora konferens hallen där alla får plats i samma rum så de kan övervakas lättare"
"Men belysningen är för dålig där, det är inte bra för deras ögon"
Vi: "Varför har ni inte köpt ny lampor för och installerat dem? De måste ju ändå ha prov där inne och det vore ju sjukt mycket smidigare? Eller, svara inte. Självklart är det inte logiskt att köpa lampor och installera dem i alla rum som behöver det på en ny skola."

(Vi har två program på skolan, internationella och nationella. Jag jobbar på internationella, vi har enbart två internationella lärare vilket är ett massivt problem).
Chefen: "Så vi har ett problem. Det är relaterat till det andra programmet. Föräldrarna på det programmet har blivit lovade extra Engelska lektioner av en utländsk lärare fem gånger i veckan i tillägg till deras existerande engelska lektioner".
Vi: "Det är idioten va? Han har lovat grejer igen och ljugit för en massa föräldrar? Sen försöker ni få oss att göra en massa jobb för att han hittade på grejer utan att ens kolla om det går att göra?"
Chefen: "Självklart är det idioten"
Kollegan: "Jag hatar idioten så j ä v l a mycket. Det finns inget slut på hatet."
Jag: "Hur många lektioner?"
Chefen: "15 per vecka totalt".
Alla: O_oO_oO_o
Chefen: "De sa till mig att jag kan ju ha en lektion, och ni andra kan ha en lektion och det är ju bara en lektion (fast det är det ju inte men ok) och ni behöver liksom egentligen bara stå där och se utländsk ut så det är ju inte så svårt. Alltså det är ju vad de sa, jag tror inte riktigt de fattar vad undervisning är"
Vi: "Alltså matten går inte riktigt ihop med deras "bara", kan de liksom en enda gång med deras "bara" inse att vi faktist har mycket mer än deras "bara" att göra. Lektionerna vi måste göra och planera till exempel och att det inte är bara med en lektion utan det är kursplanering, delmål och någon slag plan om vad eleverna ska lära sig???"
Chefen: "Jag har sagt till dem att de får faktist fixa fram sin egen lärare men det lär ju ta ett tag".
Jag: "Min läsförståelse intervention studie. Jag kan ge varje klass en lektion (det blir tre lektioner) i veckan för att se till att de gör det de ska. Sen måste de göra test innan och efter, minst åtta veckor. Helst tio. Jag har redan materialet." :sneaky:

Helt plötsligt så blev mitt liv lättare för den studien skulle göras vid sidan av, nu kan jag göra den under arbetstid :sneaky::sneaky::sneaky: Alla blev glada.

Tre timmar på jobbet och det var som vanligt en komedi! Jag gick till och med och snodde toalett papper från ett annat kontors toa för varför skulle någon i operations få för sig att se till att alla lärare har toalett papper i våran toa för :rofl: (vi har ju bara mest personal och massor av nya lärare som liksom inte vet vem man ska fråga om sådant från, welcome! Den andra läraren hade spenderat tid med att förklara för alla nya lärare hur korkat hela förra året var :rofl:)
Jobbar du och @Hoarfrost på samma ställe??? :angel:

Edit, nr 43 på bollen...
 
Det känns som om din arbetsplats har rätt mycket gemensamt med @Hoarfrosts... :angel:
Det får mig att undra hur mycket drama jag missade i de skolor jag gick i, det hade varit roligt att få en insyn till :D



Minns bara en gång när SPM (specialskolemyndigheten) blev till SPSM (specialpedagogiska skolmyndigheten), det var ett antal lärare som hotade med att sluta då har jag för mig 🤔
 
Fy fan vad vidrigt! Usch.
Nu när det gått en stund så tror jag också att det rör sig om en jävligt aggressiv man bara som flippade, jag kan verkligen inte se att jag gjort något fel.
Så himla läskigt med män som flippar så där.
Minns en gång i Sergelgången. En rätt biffig kille släntrade framför mig. Plötsligt flippar han och ger sig på en av pelarna. Och sen går han vidare.
Jag fick puls.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 174
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 429
· Visningar
40 109
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp