Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
DSC_0145.webp

När matte råkat tappa mobilen i stallgolvet så kameran på telefonen gått åt helskotta så får matte dra fram systemkameran 😂👌 Alltså han är världens gulligaste farbror ❤️ Lite Skalman över honom.
 
Det får mig att undra hur mycket drama jag missade i de skolor jag gick i, det hade varit roligt att få en insyn till :D



Minns bara en gång när SPM (specialskolemyndigheten) blev till SPSM (specialpedagogiska skolmyndigheten), det var ett antal lärare som hotade med att sluta då har jag för mig 🤔
Om du någonsin har jobbat på universitet så inser man hur sjukt mycket man inte insåg pågick som student :D Konstanta vad jag kallar "high school fights" mellan professorerna osv. Ju högre universitetet är i rankningen ju värre är det :rofl: Sjukt förvirrande till en början eftersom alla ska var så smarta med högt anseende.
 
På väg hem. Längtar så sjukt mycket efter hästarna och ridskolan :love:
Är helt urblåst i hjärnan av alla dumma saker på jobbet.
Upptäckte i dag att chefen trots min avrådan att beställa passerenheten med funktion att kunna låsa på insidan med vred så man inte kan låsa upp utifrån, har beställt sådana som går att låsa.
Han tyckte det vore bra om alla kunde låsa om sig lät det då.

Upptäckte i dag och frågade honom om det och tydligen är företaget som byter idioter då för han hade då inte sagt att det skulle gå att låsa inifrån.
Fast det har han, finns bevis på det.
Det betyder att jag även behöver plocka loss 200 läsare, ta bort den låsfunktionen, och installera om. 10 minuter per läsare. Undrar var jag ska få den tiden från?:cautious:🤷‍♀️
 
Om det är borrelia så dyker den röda cirkeln upp igen. Jag fick först en lite knepigt formad "cirkel" som jag inte var så säker på först och så försvann den, men efter ett tag så dök det upp en ny cirkel runt samma ställe. Doktorn konstaterade bara snabbt borrelia med en titt och jag fick recept direkt.

Men vänta inte om du mår sämre såklart 🥰
För Intresseklubbens räkning kan jag meddela att det här har hänt nu! Sedan igår kväll har en ny cirkel dykt upp men denna gången större, typ 5 cm, och liksom "ifylld" så det är rött överallt utom just invid själva bettet. Tidigare var den hälften så stor och det var mer konturen av cirkeln som var röd. Så glad att jag tog mig själv på allvar och sökte hjälp fort, för nu råder det ingen tvekan om saken längre. Skönt på sätt och vis, jag har gått och våndats lite över att jag kanske överdrev och tog upp vårdens resurser i onödan. Om det bara kunde sluta klia och domna så förbannat :arghh:
 
För Intresseklubbens räkning kan jag meddela att det här har hänt nu! Sedan igår kväll har en ny cirkel dykt upp men denna gången större, typ 5 cm, och liksom "ifylld" så det är rött överallt utom just invid själva bettet. Tidigare var den hälften så stor och det var mer konturen av cirkeln som var röd. Så glad att jag tog mig själv på allvar och sökte hjälp fort, för nu råder det ingen tvekan om saken längre. Skönt på sätt och vis, jag har gått och våndats lite över att jag kanske överdrev och tog upp vårdens resurser i onödan. Om det bara kunde sluta klia och domna så förbannat :arghh:
Jag fick aldrig någon ring utan ett stort, oregelbundet blåmärke som även svullnade upp och var glödhett. Kunde inte ens sova med ett lakan över bettet för det gjorde så ont. Huden sprack! 😳
Det vände dock snabbt efter jag fick penicillin.
 
Jag fick aldrig någon ring utan ett stort, oregelbundet blåmärke som även svullnade upp och var glödhett. Kunde inte ens sova med ett lakan över bettet för det gjorde så ont. Huden sprack! 😳
Det vände dock snabbt efter jag fick penicillin.
Åh fy fasen! Då är jag ganska nöjd med min hyfsat oskyldiga lilla cirkel som bara kliar och bränner/sticker lite lätt. Jag har tagit första dosen antibiotika nu och hoppas att den kickar in fort :)
 
Garageporten är på plats och allt är frid och fröjd. Förutom den lilla detaljen att app-styrningen som vi köpte till inte fungerar. Det går inte koppla ihop app och sändare. Sändaren hittar wifi, wifi hittar porten men sen tar det tvärstopp.
Alla hänvisar till varandra när vi ringer och ber om hjälp. Till slut kom de fram till att en som jobbar på onsdag nog kan hjälpa till. Kanske.

Behöver jag säga att jag är irriterad?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 173
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 759
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
39 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp