Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så himla tacksamt med mer normal sommarvärme, tydligen så pass stort väderomslag att jag blitt snuvig för det kom precis i den vevan. Tog sista covidtestet vi hade hemma för säkerhets skull men antingen en förkylning på G eller bara väderomslaget 😄. Kattungen hoppas jag blir mindre klumpig ju äldre han blir för tror han typ landade på min skalle när jag sov 😆. Han är väldans klumpig när han slänger sig ner i sängen mellan oss 😅.
Hemmatesterna för covid visar väl inte huruvidam an har covid eller ej? Oftast är de väl negativa trots att man har covid? Krävs väl ett riktigt PCR test för att kunna få svar?
 
Hemmatesterna för covid visar väl inte huruvidam an har covid eller ej? Oftast är de väl negativa trots att man har covid? Krävs väl ett riktigt PCR test för att kunna få svar?
Det är väl i princip bara folk inom vården som får ta de "riktiga" testen nu? Personligen tycker jag inte heller att hemmatesten är värda att köpa, men visst visar de väl rätt ibland. Min kollega - och hela hennes familj - har nyligen varit sjuka. Och samtliga testade positivt på hemmatest.
 
Tränat 😎 Nu mår min själ bra igen en stund, skönt att rensa huvudet.
Dock fått en knöl på handleden på vänster sida, misstänker att jag överansträngt den i sommar pga av all jäkla mockning jag håller på med. Men sånt är livet och enligt VC när jag pratade med dem så sa det så länge den inte gör ont så jag ska inte göra så mycket åt den.
 
Det är väl i princip bara folk inom vården som får ta de "riktiga" testen nu? Personligen tycker jag inte heller att hemmatesten är värda att köpa, men visst visar de väl rätt ibland. Min kollega - och hela hennes familj - har nyligen varit sjuka. Och samtliga testade positivt på hemmatest.
Ja vårdpersonal och vissa med allvarliga kroniska sjukdomar (som jag inte minns just nu).

Det är därför jag reagerar på att så många säger och skriver "jag tog ett hemmatest och det var negativt så det är en förkylning". Vanligaste är nog att det visar negativt oavsett covid liksom så typ följ råden och stanna hemma, men det verkar fortfarande vara svårt... "Det är bara en förkylning enligt hemma testet ju, så jag kan visst åka kollektivt, jobba, handla, träffa folk osv och samtidigt snörvla och hosta lungorna ur mig, bara jag känner mig någorlunda ok själv liksom".

Faktum är, jag har aldrig hört talas om så många "förkylda" människor mitt i sommaren som i år... och jag skulle kunna sätta mitt liv på att den stora andelen av de "förkylda" nog inte alls var just förkylda utan covidsmittade och smittade således ner alla de träffade på med sin "förkylning".

När jag får förkylningssymptom ska jag testa mig för att kunna gå tillbaka till jobbet. Det innebär att antingen gå ca 30 minuter till stationen eller ta bussen, därefter ta tåget till Lund och antingen ta en stadsbuss till sjukhuset eller gå dit , ca 15-20 minuters promenad, testa mig och så hem igen samma runda. Eftersom jag räknas som vårdpersonal. Och eftersom man testar dem där. Och eftersom jag inte har bil eller körkort. Eller någon som vill köra om jag riskerar ha covid. Så.... man kan säga att det är hyfsat störigt när folk tjatar om sina hemmatest och säger "ah förkylning, då kan jag leva och göra allt som vanligt med andra ord". Jag vill inte testa mig i tid och otid för att folk ska smitta mig med "förkylning", det är bökigt och jag förlorar pengar. Förutom risken att JAG blir allvarligt sjuk.

Nu när jag faktiskt blev sjuk för någon vecka sedan skulle jag testa mig men symptomen satt inte ens i i 24 timmar, det i samband med att jag inte ens skulle vara på jobbet på nästan en vecka gjorde att det inte behövdes. Men jag träffade inte folk under tiden heller inte en enda kotte....
 
Skulle gärna ha en @Hoarfrost på jobbet, beställningen från stapels är visst på rymmen så vi får dela A3 papper för att få a4 papper till skrivaren. 😂🙈 Ägnade en lektion till att dels undervisa i svenska, dels Sva och dessutom vara IT expert och försöka få igång några elevers datorer, förklara hur man använder Google docs och hjälpa en kollega att sortera upp eleverna till nästa lektion. 🤯🥳🤷‍♂️
 
Min, något brända, kanelbulle

20220822_202437.webp
 
För det mesta får barn mig att storkna och förlora hoppet om mänskligheten, men idag grävde ett av våra ukrainska flyktingbarn i sin nyköpta godispåse när hon såg mig (jag brukar städa deras rum) och räckte mig en random godis med orden "This -you." och jag smälte. Vilken gullunge. :heart

Inte bara för att hon gav mig godis förstås. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 168
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 414
· Visningar
39 647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp