Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså förlåt men nu har fan influensers blivit FÖR lata! De orkar liksom inte koka pastan eller fylla salt/peppar när de ska duka för ett samarbete?!

Visa bifogad fil 98375
Maten ser ju ut som sån där plastmat du köper åt barnen när dom leker affär eller andra lekar med tema äta middag :eek:
Om du följer den där på insta, kolla om samma mat dyker upp på fler dukningar :angel:
 
Senast ändrad:
Den här arbetsplatsen ger upphov till väldigt många what the hell happened historier :angel::rofl: Just där och då kan man vara helt paff, eller bli irriterad eller sjukt stressad. Fick t.ex. träna ett flertal av administrations personalen förra året (i ett flertal veckor!!!! ofta flera gånger om dagen) i att man inte går in i klassrum och avbryter lektioner konstant - genom att slänga ut dem och totalt vägra svara på allt korkat strunt de ville. Jag antar att det kommer hända igen ett tag.

All personal som inte är lärare glömmer bort, konstant, att det här är en skola :confused: Otroligt förvirrande.

Mitt favorit ord är "No", används med fördel som standard svar på precis allt. Vänta absolut inte på att höra vad personen vill.

Det later som manga andra platser i Asien, mycket humoristiskt ... sa dar "after the fact" och pa lite avstand:angel:


För Intresseklubbens räkning kan jag meddela att det här har hänt nu! Sedan igår kväll har en ny cirkel dykt upp men denna gången större, typ 5 cm, och liksom "ifylld" så det är rött överallt utom just invid själva bettet. Tidigare var den hälften så stor och det var mer konturen av cirkeln som var röd. Så glad att jag tog mig själv på allvar och sökte hjälp fort, för nu råder det ingen tvekan om saken längre. Skönt på sätt och vis, jag har gått och våndats lite över att jag kanske överdrev och tog upp vårdens resurser i onödan. Om det bara kunde sluta klia och domna så förbannat :arghh:

Nar min yngsta avkomma hade varit i Sverige i ungefar en vecka sommaren han var 12 ar hade han en rod punkt som kliade pa laret. Morforaldrar och kompisar blev mycket forskrackta och jagade ivag mig med honom till Vard Centralen, da vi inte hade varken fastingar eller borelia dar vi bodde gick vi till en akut mottagning pa VC.

Skoterskan tyckte vi var sa duktiga som kom ... och borjade grava pa sonens lar med en skalpell. Och gravde och gravde. Nagra minuter in i gravandet muttrade hon, "Det har ar inte en fasting. Alls." Sedan gravde hon lite mer, hamtade en pincett och tog ut en liten platt rund grej (stor som huvudet pa en tak spik) med nagot som sag ut som en vit pytte liten inkapslad boll i mitten.

Skoterskan och jag tittade och begrundade ... tills skoterskan med viss tvekan sa, "Det ar ett agg."
Varpa 12 aringen glatt utbrister, "Oh BOY, I'm a mother" 😂
 
Skulle gärna ha en @Hoarfrost på jobbet, beställningen från stapels är visst på rymmen så vi får dela A3 papper för att få a4 papper till skrivaren. 😂🙈 Ägnade en lektion till att dels undervisa i svenska, dels Sva och dessutom vara IT expert och försöka få igång några elevers datorer, förklara hur man använder Google docs och hjälpa en kollega att sortera upp eleverna till nästa lektion. 🤯🥳🤷‍♂️

Anställer ni samma person som vi för beställningar? :cautious:
 
🙄 misstänker det, just nu har vi beställningsstopp eftersom vi är i tillfälliga lokaler och budfirmorna hittar inte hit. 🤷‍♂️🙈😂

Jag har försökt få en sortering av beakers osv för experiment sen i November (den totala kostanden är liksom inte ens 500 SEK). Då fyller vi ändå i formulär med länkar, bilder och beskrivningar och ordnar påskrifter så allt personen behöver göra är att faktist beställa sakerna. Efter fem månader så insåg personen att länkarna inte fungerade längre så de kunde inte beställa och sa till mig att fixa nya länkar :meh: Jag total vägrade, sa att jag inte hard tid att göra jobb flera gånger för att andra inte orkar göra sitt jobb.

Vi gjorde experiment i några vattenglas jag köpt i den lokala affären hela förra året!
 
La mig på soffan och drack te efter jag duschade, det straffar sig nu 😂 Stel som en pinne. Får hasa mig till sängen och försöka sova. Har iaf mailat ansvarig lärare ikväll, tur jag haft med hen och göra förut 😅
 
Mitt humör idag är inte direkt stabilt. Trött som ett as och dagen har varit superstressig och fylld av fails.
Skulle berätta ngt för sambon. Inledde i typ super-lycka och ansiktet strålade. Typ 10 sekunder senare förvreds det i ”inte gråta nu och tårögd”-min. Berg och dalbanan Tuaphua liksom. Svänger fort och mycket.. 🙄

Dagen avslutas nu med att jag får lite halvstopp i handfatet och skulle fixa det. Lyckas välta ner en glas-tvålpump i handfatet. Den går sönder. Jag älskade den. Jag fyllde den med tvål i går. Så nu är det tvål och glassplitter i hela handfatet som så klart fick mer stopp.

Tack och godnatt liksom! 👋
 
Är lite grumpig över att jag fortfarande ser ut som Piff/Puff i julgranen. Jag började äta penicillin i fredags så vid det här laget borde det väl fungerat? Iofs har svullnaden gått ner, inte smärtan dock så det är fortfarande citodon som gäller. Får ringa tandis imorgon och fråga om de borde skriva ut nytt penicillin.

Grubblar över varför just tandvärk är jag så mycket känsligare för än annan smärta.
 
Steg upp 5:30 idag O_o Frivilligt.
Bra väder idag, mulet och runt 18 grader. Ska gå en promenad strax.
Var in på bibliotekets hemsida för att låna om en bok. Har två hemma men har sett att den ena var reserverad så den ska väl inte gå att låna om, men det gick :eek: Märkligt. Hoppas det inte var något fel på funktionen, har iaf tagit skärmbild där det syns att jag lånat om.
Kanske bara är om det är fler än en reservation i kö som det inte går att låna om? 🤔 Nån som vet?

Blev plötsligt trött nu så ska gå ut.
 
Vaknade med en hals som gör så ont att jag knappt kan svälja, för att inte tala om… tala.
Whippishen har lagt sig till med ovanan att sova i sin egen säng emellanåt så mysfaktorn hade sjunkit drastiskt. Lyckades dock locka tillbaka honom medels patetiska pip. Kraxade fram att jag var sjuk, så gosade han in sig så nära mig han kunde ❤️ Känner mig så lyckligt lottad som får dela mitt liv med den här lilla paisley-formade vovven.
 
Kattungen har farit runt och lekt mellan golv och tak och nu tvär"dött" och sover gott, livet med kattunge :heart. Tvättar arbetskläderna som jag ska lämna ihop med fika så snart jag är symtomfri. Det är med blandade känslor; vemodigt då det har varit väldigt roligt om än tufft många gånger som ny, även fast det varit väldigt givande är det ändå skönt att gå vidare med massa nya erfarenheter jag är så tacksam för :heart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 168
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 413
· Visningar
39 647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa råttgiftet?
  • Vantar!
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Wobbi stövlar
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp