Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg exakt samma spaning på Bloggbevakning i morse :D

Det har nu onekligen fått en del spridning 😆 dock kanske inte den typen av spridning som uppdragsgivaren hoppats på 😅

Nu har jag även upprörda italienare i min inbox :rofl:

Lite såhär men uppdaterad version

D713F324-AD90-4728-B6E2-A94CA42AF102.webp
 
Kan inte bestämma mig om jag ska vara ödmjuk eller kaxig över att jag inte har haft Covid.
Verkar som att smittan ökar här och jag har inte haft ett förkylningssymtom sen före Covid kom hit. Men nu börjar jag bli lite orolig. Får jag feber så blir jag jättesjuk.
 
Om du någonsin har jobbat på universitet så inser man hur sjukt mycket man inte insåg pågick som student :D Konstanta vad jag kallar "high school fights" mellan professorerna osv. Ju högre universitetet är i rankningen ju värre är det :rofl: Sjukt förvirrande till en början eftersom alla ska var så smarta med högt anseende.
Jag har en pappa som är/varit professor, jag tror att jag gjorde en kompis besviken när jag klagade om honom. Hen förväntade sig liksom mera :angel::rofl:

Men jag har lärt mig ju mera smart man är inom sitt område, desto mera speciell är man - det krävs det liksom för att kunna lägga ned all den tiden :D
 
För Intresseklubbens räkning kan jag meddela att det här har hänt nu! Sedan igår kväll har en ny cirkel dykt upp men denna gången större, typ 5 cm, och liksom "ifylld" så det är rött överallt utom just invid själva bettet. Tidigare var den hälften så stor och det var mer konturen av cirkeln som var röd. Så glad att jag tog mig själv på allvar och sökte hjälp fort, för nu råder det ingen tvekan om saken längre. Skönt på sätt och vis, jag har gått och våndats lite över att jag kanske överdrev och tog upp vårdens resurser i onödan. Om det bara kunde sluta klia och domna så förbannat :arghh:
Oj, jag kan inte minnas att cirkeln var värre andra gången - tror att den bara blev en mera perfekt cirkel, kanske kliade dock. Men det var några år sedan nu så jag kan ha glömt. Hade förvarnat dig annars.
Men skönt att vara mera säker på vad det är dock :up: hoppas att du har fått en tid inom kort!
Jag gick till en vårdcentral drop-in typ.

Edit: Såg att du har fått antibiotika :up:
 
Äter pasta (kokt).
Vad du lyxar till det en vanlig måndag!

Jag sitter och surar efter att ha promenerat bort till apoteket i ösregnet för att hämta ut penicillin - bara för att mötas av en lapp där det står att de har "tillfälliga öppettider" och öppnar först om en timme. :meh:
”Tillfälliga stängttider” låter det som.
För Intresseklubbens räkning kan jag meddela att det här har hänt nu! Sedan igår kväll har en ny cirkel dykt upp men denna gången större, typ 5 cm, och liksom "ifylld" så det är rött överallt utom just invid själva bettet. Tidigare var den hälften så stor och det var mer konturen av cirkeln som var röd. Så glad att jag tog mig själv på allvar och sökte hjälp fort, för nu råder det ingen tvekan om saken längre. Skönt på sätt och vis, jag har gått och våndats lite över att jag kanske överdrev och tog upp vårdens resurser i onödan. Om det bara kunde sluta klia och domna så förbannat :arghh:
Jag blev så nöjd och lättad när jag såg att du tänkte söka för det och fått antibiotika! Jag fick borrelia sommaren -19 och fick antibiotika först för hudrodnaden men utvecklade mer besvär och fick efter några dagar byta till sådan mot neuroborrelia. Det var en sådär upplevelse och det tog mig typ ett halvår att vara på banan igen ordentligt. Glad därför att du fått hjälp tidigt och vad det verkar en rejäl kur meducin.

Fick precis ett telefonsamtal från stället där jag var på intervju i fredags. De vill ha in mig för en till intervju nästa vecka :banana: :banana: Det var en annan person som ringde nu än den som intervjuade mig först, men även den här lät hur avslappnad och trevlig som helst.
Åh, grattis!!! Vad jag hoppades när jag du skrev om intervjun.
 
Jag blev så nöjd och lättad när jag såg att du tänkte söka för det och fått antibiotika! Jag fick borrelia sommaren -19 och fick antibiotika först för hudrodnaden men utvecklade mer besvär och fick efter några dagar byta till sådan mot neuroborrelia. Det var en sådär upplevelse och det tog mig typ ett halvår att vara på banan igen ordentligt. Glad därför att du fått hjälp tidigt och vad det verkar en rejäl kur meducin.
Ja, jag försökte att tänka på personen som jag mötte på mitt sommarjobb när jag var typ 15, hennes liv slogs mer eller mindre i spillror p.g.a borrelia som inte upptäcktes i tid och därför hade förödande konsekvenser. Jag minns inte exakt vilka kvarvarande symtom hon hade, men jag mötte henne i mitt jobb som assistent vid ridning för folk med funktionsvariationer så hon var tillräckligt illa däran för att erbjudas det som terapiform i alla fall :( Kändes inte riktigt som något jag ville riskera!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 173
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 759
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
39 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp