Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Många och störiga drömmar.
Det var fortfarande mörkt när jag knöt på mig skorna.
Några fåglar kvittrade och ett rådjur hoppade upp framför mig.
Nu njuter jag kaffekoppen innan det är dags att välkomna eleverna tillbaka till skolan.
361D953E-7C6C-4EAE-990D-313B50564B29.webp
 
Sitter och äter frukost. Unghunden far runt som en tornado. Äldre hunden vilar bredvid mig i soffan. Fruktansvärt opepp på allt idag. Mår dåligt av strulet med paketet som Postnord skulle levererat, vet att min arbetsdag kommer bli utmattande och för att göra dagen ännu roligare har jag bokad tid i tvättstugan till kvällen.

Imorgon blir det i alla fall tvärt om. Inget jobb. Anställningsintervju. Klättring. Höghöjdsbana. Handla något gott att äta... Ska bara överleva den här dagen först.
 
Så härligt att se dig igen @Inglorion :love: Jag har tänkt på dig och undrat hur du har det :heart

Kissen från vår roadtrip är inte med oss längre men jag har en ny huligan, Isis:

Visa bifogad fil 98074
Åh den där färden kommer jag fortfarande ihåg 🥰

Det har varit lite upp och ner! Speciellt det sista året, men det kunde ha varit värre som man säger! Bröt ankeln på två ställe och trasade sönder smalbenet i bitar förra året. HR betedde sig så jävla illa att jag sa upp mig, så nu jobbar jag som gymnasie lärare i biologi istället (med dubbelt så hög lön (utan lärarkvalificering), jobb säkerhet och jag kan välja själv vilket land jag vill bo i). Surt att förlora karriären, kämpar fortfarande med rehab och är rädd för allt 😂 (regn allra mest, men snö är inte roligt heller, jag har stark fobi för hala ställen). Men det kunde ha varit värre, vet inte hur fan jag tog mig igenom allt förra året!

Helt hemsk olycka, sjukhuset jag var på först var hemskt dåligt, ambulansfärden till nästa sjukhus var helt sjuk och jag hamnade sängliggandes på något nedgånget sjukhus i två veckor (för de hade bäst kirurg och jag hade inte klarat av en sex timmars ambulans färd till det sjukhus de ville skicka mig till) stirrandes i taket för jag fick inte sitta upp. Sa upp mig efter allt bråk med HR och flyttade till Peking tre dagar efter att jag börjat sätta vikt på benet. Packade hela lägenheten på kryckor - en pinal i taget (puttade runt lådorna med knät på det skadade benet 😂).

Enbär och Rönnbär räddade nog livet på mig just då med allt bråket med HR för jag mådde helt sjukt dåligt, en två veckors period åt jag inte alls. De fick åka själva till Peking några veckor efter min flytt när deras papper var klara. Så de har klarat av en 48hrs färd i taxi, på ebike, buss/bil i bra många timmar och sen ett flyg. Enbär kommer från en road side schack restaurang och Rönnbär växte definitivt upp i en soptunna 🙄
 

Bifogade filer

  • B24C0F71-7E80-4E83-A1FE-A9C5F28A4AAE.webp
    B24C0F71-7E80-4E83-A1FE-A9C5F28A4AAE.webp
    219,8 KB · Visningar: 36
Är så himla trött. Borde städa men vill verkligen inte. Vill ta det en regnig dag isf ju 🙄

Diska och tvätta får nog duga idag.
Kanske ska börja med att ens ta mig upp ur sängen :rofl: Magen vrålar på mig trots middag vid 23 igår... Men det är nog ett gott tecken!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 164
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 388
· Visningar
38 987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp