Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tandläkaren (yess bye tandsten), ridit och sen fyra timmar på bryggan med mat och bad.

Nu årets skönaste dusch avklarad och sitter på balkongen med tända ljus i något slags medelhavsvärme.
Ändå sugen på te :cautious: Borde säkert se om den goda osten är ätbar fortfarande.

Men! Sluta stressa, ledig imorn och kan ju sitta härute till midnatt om jag vill :love:
 
Sista dagen på Malmöfestivalen för vår del. Var och badade på förmiddagen åkte ut till Ribban. På eftermiddagen var vi ett tag vid en scen som hade nyare artister från Malmö på två konserter. Kul initiativ men ingen av de artisterna som jag direkt fastnade för. Var iallafall riktigt skönt att hänga där i solen ett tag och ta varsin öl.

Ikväll var vi på Alice Boman. Vi har verkligen haft kanonväder hela veckan och jag har inte ens behövt använda min långärmade tröja ens på kvällen. Helt ljuvliga kvällar och har känts som Medelhavet mer än Sverige i augusti. Imorgon drar vi hemåt och har två veckors semester till att se framemot efter denna! 🙂
 
:heart Tack. Skönt med sympatier och hjärtan här hörni. :love: Det ska inte bli sämre efter 2,5 år, det ska bli bättre. Först sjuk, sedan frisk. Ja? Kom igen kroppen!

När dagens glädjeämne är att läkarutlåtandet för ansökan om merkostnadsersättning kommit, då känner jag mig som i en ny men inte särskilt lockande värld. :turd:

Men kisse har tröstat. Hon är en skatt! Kvällsfilosoferade lite när jag sa till henne ”jag är glad i dig”, att det uttrycket är ännu finare att tänka sig bokstavligt. Spelar ingen roll om jag är glad eller inte inuti mig, för jag är glad i henne. 😻
 
Fan kom på att jag borde ta prover på Karolinska imorgon. Tänker att jag kan skita i det eftersom jag också ska ta prover nästa v. Huvudsaken levern är prima liksom 😆

Vädrar och försöker undvika svett-döden. Min granne sitter på balkongen och spelar Israeliska nationalsången på högsta volym och sjunger med 😆 jag stämde också in pga stämningsfullt 😆
Får sånna konnotationer när jag stod vid klagomuren och alla stämde upp i denna.

 
Senast ändrad av en moderator:
Är så vansinnigt trött helt plötsligt. Dags att relokera till sängen tror jag- igår somnade jag i soffan och sov där hela natten och det fick jag minsann lida för, den sjunger verkligen sin sista sång. Det var som att sova på en sågbock! :arghh: :D
Min säng känns som att sova på en sågbock den senaste veckan! Funderar på hur jag ska lyckas med att övertala min landlady att köpa en ny, min dörrterminal gick sönder för över två veckor sedan och den har inte bytts än.
 
Nej bilarna befinner sig inte i min ort.
De har ett samarbete mellan ett gäng kommuner. Därav att en taxi kan komma långt bortifrån. Sedan är det skillnad mellan bråttomresor och vanlig sjukresa. TILL transplantation går det fort. Men är det inte akut - som en hemresa - så är det inte prio.

Inga tidsgarantier finns för sjukresor.
Kan bli riktigt tokigt här med med sjukresor. Har en mil till vc där jag lämnar prover. Åkte dit med en bil från min kommun. Det tar ca 30 min sedan åker jag hem igen. Blev ganska förvånad när det står en bil som hör hemma nästan 8 mil bort. Det kan inte vara lätt för dom att få ihop alla resor hela dagarna.
 
Skulle sova ja, men fått pilla i mig ipren. Ena knät protesterar lite mot att jag var och tränade här om dagen 🤨 Sa till mamma igår när vi talades vid att vore jag en häst så har jag både fång och tre gradig hälta ungefär 😂👌 Vi diskuterade avel och unghästar. Den här hästen är utdömd eller iaf triangelmärkt..

Gör väl ett nytt försök att sova igen då.
 
Köp en egen? Jag har bytt ut i pincip ALLA möbler sedan jag flyttade in, inklusive kyl och tvättmaskin. :)
Fast då får hon ju behålla den när jag flyttar :rofl: Har bara kontrakt på lägenheten och på jobbet i ett år till (de flesta lägenheter hyrs ut med möbler och jag har redan för många egna möbler för de flesta lägenheter). Hög chans att jag vill ha ett nytt jobb om inget drastiskt ändras på nuvarande jobbet.

Just nu har jag inte råd heller. Har betalat av min masters kurs och är skyldig föräldrarna pengar efter att de hjälpte mig att flytta förra året så jag har inte råd tills kanske Januari. Möjligtvis skulle jag gå med på att betala halva om jag fick välja madrass!
 
Sambon tog emot importerad container som lastades ur på lagret. Hade portarna öppna en stund också. Så ser han hur en groda hoppar in bakom några pallar. 🐸
Så inleddes operation grodjakt som tog en evighet innan det gick att få tag i det lilla livet som hoppade runt och gömde sig bakom pallar på några ton.
Sambo var lite nervös om det på ngt mirakulöst sätt var en groda som följt med importen och var en giftigare sak. 😅
Såg dock ut som svensk groda. Så den lyftes ut bara. ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 164
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 388
· Visningar
38 987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp