Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså.. Min familj..🙄😅
En i familjen skulle gå över gatan på ett övergångsställe. Alla bilar stod still utom en ung vill-vara-cool-kille som tyckte att han skulle stoppa/halvt köra på personen på övergångsstället och smita förbi. Iom att buss och andra bilar stoppade blev han tvungen att stanna mitt på övergångsstället. Min släkting som fått hoppa undan och blivit arg öppnade ena bakdörren på bilen och satte sig där och sa ngt om att man inte får köra på folk som går över övergångsstället, ålade sig vidare till andra sidan av baksätet och gick ut där och lämnade snubben med en bil med 2 öppna bakdörrar inblockerad av buss på övergångsstället. Sen gick släktingen utan att kolla bakåt.
Varför känns det som jag är släkt med typ John Cleese? :laugh:
En normal person hade väl skällt på killen typ. Inte något sånt som nu skedde..

Lär kommas ihåg bättre än en arg utskällning. Och dessutom en bra story till festen. Utan att nån tagit skada. Så ”normalt” är inte bättre!
 
läser om Sagittarius A star, och hur de lyckades göra bilden av den. vilket är fantastik. objektet är lika brett för ditt höga som ett hårstrå på en arms längd om du har delat den 1/miljonen. eller en fotboll på månen. jag tycker att det är fantastiskt.
 
Kvart i 9 på kvällen

20220516_204237.webp

Älskar den här tiden på året, skir grönska och kvällssol skvallrar om att -min absoluta favoritårstid- sommaren snart är här 🥰
 
Pratchett är alltid ett bra val, och särskilt på engelska! (glöm inte bort att det är syréndagen den 25:e. :heart ) Jag är säker på att uppgiften kommer att gå strålande!
Vad är syréndagen? Känner igen det men vet inte vad det är för :bag:
Håller med, är bara sådan stor skillnad mot boken vi egentligen ska prata om. Men den här är bättre :D

Har nog inte riktigt släppt att jag hade svårt (eller inte lätt) för engelska i mellanstadiet. Tyckte verkligen inte om engelskan, trots att lärarna var trevliga. Vet inte vad som gick fel där.
Sen hade jag inga engelskalektioner på knappt två år och så plötsligt funkar det bra :cautious:
Tack! (Eller vad säger man? Tror du förstår vad jag menar iaf)
 
"Ny på jobbet-skylten" byttes mot en namnskylt idag när jag går in på tredje veckan 🥳. Känns annorlunda med en annan namnskylt än en som det står undersköterska på 😄. Pratade lite med en kund som är i vården som minsann hade hört den ena och andra spökhistorien från hemtjänstens lokaler jag jobbade på 😄.
De fyra timmarna på jobbet gick fort och så plockade jag upp matvaror på vägen hem med, nu sovtajm.
 
Vad är syréndagen? Känner igen det men vet inte vad det är för :bag:
Håller med, är bara sådan stor skillnad mot boken vi egentligen ska prata om. Men den här är bättre :D

Har nog inte riktigt släppt att jag hade svårt (eller inte lätt) för engelska i mellanstadiet. Tyckte verkligen inte om engelskan, trots att lärarna var trevliga. Vet inte vad som gick fel där.
Sen hade jag inga engelskalektioner på knappt två år och så plötsligt funkar det bra :cautious:
Tack! (Eller vad säger man? Tror du förstår vad jag menar iaf)
Vi firar fantastiske författaren och människan Sir Terry Pratchett genom att bära en syrénblomma den dagen, det är en referens till en av böckerna och rätt sentimentalt för oss harcore fans. :) Samma dag firar man författaren Douglas Adams (a hitchhikers guide to the galaxy) genom att bära med sig en handduk. Det är en utmärkt dag för att spotta likasinnade tokar!
Jag brukar sätta en syrenblomma i håret. :heart

Ibland släpper det bara, du kanske behövde de där två åren med vardagsengelska i media och annat till exempel. Bästa sättet att lära sig språk på är att uppleva det i vardagen. Bra jobbat i alla fall!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 414
· Visningar
39 647
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 811
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 054
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp