Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ost är livet!
Jag har aldrig varit särskilt förtjust i sallad :yuck: Serveras det på min tallrik så kan jag peta det i mig men jag är vuxen och får välja själv :rofl:
Min ylande smiley är alltså min misär över bristen på just västerbottensost här i landet! :D Men annars väljer jag alltid sallad över både potatis och pasta, däremot kan ett bra ris vara svårslaget.
Och alltså, en bra potatisrätt på egna fötter är ju bra, men om jag ska ha något snabbt till middag blir det en slabba med någonting salt på en färdig sallad.
Det är det bästa med att vara vuxen!
 
Vi firar fantastiske författaren och människan Sir Terry Pratchett genom att bära en syrénblomma den dagen, det är en referens till en av böckerna och rätt sentimentalt för oss harcore fans. :) Samma dag firar man författaren Douglas Adams (a hitchhikers guide to the galaxy) genom att bära med sig en handduk. Det är en utmärkt dag för att spotta likasinnade tokar!
Jag brukar sätta en syrenblomma i håret. :heart

Ibland släpper det bara, du kanske behövde de där två åren med vardagsengelska i media och annat till exempel. Bästa sättet att lära sig språk på är att uppleva det i vardagen. Bra jobbat i alla fall!

Jag har syrén i håret om de blommar (förra året gjorde de inte det) och har en lila handduk @Aliisa

Jag gör det för Sir Terry men även för mamma (Alzheimers) :heart
 
Jag valde att plutta både lite citron och en rabarberstjälk i sirapen, och den är fantastisk! :love: Nu ska den bara svalna så ska jag hälla upp i småflaskor.
Sirap på granbarr nästa! Det är en favorit sedan ett par år tillbaka, men den behöver jag inte koka, bara preparera. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 414
· Visningar
39 647
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 811
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 054
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp