Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är Chika hemma igen, och hon är inte döende! Fy satan som jag mått idag, jag är helt slut. Det var inte så illa som jag var rädd att det skulle vara, hennes hjärta och allt annat ser jättefint ut, men hon har kalcifiering (svengelska?) i lungorna, och det är det som gör att hon väser när hon andas. Ingenting man kan åtgärda, men hon är en pigg och glad äldre dam och det går underlätta med steroidbehandling om hon får värre skov.
De tyckte också att hon hade fantastiska tänder! :heart

Nu har hon äntligen fått mat och vi ska gå ut en lagom lång, lugn sväng. Bara hon och jag. :heart

Med sövning, inlagd hela dagen, tre röntgenbilder plus tandkoll och underbart personlig anpassning gick kalaset på £91, det är nästan så att jag vill ge dem dricks!

Skönt att höra att hon mår bra alltid mycket oro när ett älskat husdjur inte mår bra.! Jösses vad billigt här hade ju inte ens den summan räckt till en initial undersökning skulle jag tro.
 
Började dagen med att lämna Volvon hos Bilia och sen fick jag köra dotterns tvålkopp till Clio. Jag försökte byta till mig hennes Audi a3 men hon hånskratta. :cautious:
Tur ändå att clion inte är såld än. :) Sen messade jag lite med chefen om att jag ska på intervju och la korten på bordet. Jag stannar helst men kan inte tacka nej till ett bra erbjudande om jag riskerar att stå utan jobb i höst. Han förstod och lovade ett möte före fredag. 👍🏻
Väl hemma igen så hade maken hämtat min lagade Volvo så imorgon kan jag köra tryggt igen. ;)
 
Gjort tråkiga saker. Diskat, städat lite, mockat i lådan när Megara behagade sluta gå på den. Det är ofelbart, så fort jag ska mocka så måste hon gå och kissa, jag behöver vänta lite för att klumparna ska 'torka' ihop så de inte går sönder. När jag sedan kommer med min spade måste hon bara bajsa. Suck. De flesta katter föredrar att göra sina bestyr efter att man gjort rent, men uppenbarligen inte Megara.
 
Gjort tråkiga saker. Diskat, städat lite, mockat i lådan när Megara behagade sluta gå på den. Det är ofelbart, så fort jag ska mocka så måste hon gå och kissa, jag behöver vänta lite för att klumparna ska 'torka' ihop så de inte går sönder. När jag sedan kommer med min spade måste hon bara bajsa. Suck. De flesta katter föredrar att göra sina bestyr efter att man gjort rent, men uppenbarligen inte Megara.
En period behövde Calvin bajsa när jag lagt mig. Lådan står i rummet bredvid sovrummet. Så där låg jag och försökte somna i kattbajsstank...
 
Var nyss ute och nattade hästarna - i snö.... :wtf: Nåja, det lär väl inte komma speciellt mycket, tänker jag.

Sitter annars och njuter av att tapetseringen är KLAR... :banana: Det var några pyssliga bitar kvar, och jag tog det med ro. Gick runt och pysslade med musik i rummet. Kändes lite "terapi-aktigt" faktiskt... :D Nu har jag städat upp lite, flyttat undan de flesta möbler, och satt tillbaks allt i vitrinskåpet igen. Imorgon ska gardinstänger, tavlor, klocka, osv upp igen. Ska bara klura ut hur jag vill ha det.... Jag har bytt plats på en hel del möbler, så det lär bli ommöblering av det andra också!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 768
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
75 76 77
Svar
1 539
· Visningar
43 385
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 875
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp