Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, det är tyvärr inte heller möjligt :(

Vi får inte ens skor utan det måste vi köpa själva.
Det var det värsta! :( Vi måste också köpa skor själva (och jäklar i gatan vad det går åt skor när man går inne på heltäckningsmatta hela dagarna, det hade jag inte anat.) men för uniformstvätten kan vi som sagt få tillbaka på skatten. Inte mycket. För vår del rör det sig ju inte om någon särskild tvätt utan jag slänger in eländet med resten av mina kläder bara.
Kan tänka mig att dina skor kostar bra mycket mer än mina också.

Nej, det är tyvärr inte heller möjligt :(

Vi får inte ens skor utan det måste vi köpa själva.
Det var samma sak för mig när jag jobbade åt kommunen. Jag blir förvånad över att andra med uniform får sina kläder tvättade 😮
Men å andra sidan var jag "bara" i internservice, inte riktigt som ditt jobb direkt 😅

(Jag fick planera och byta om så fort jag kom hem så att jag inte behövde tvätta så ofta :cautious:)

På väg hem nu och denna gången fick jag plats :)
Det var dock ett antal andra personer som inte fick plats, så de fick gå av och vänta på nästa buss.

Det märks att pendlandet tagit fart igen efter efter pandemin! Västtrafik drog in ungefär 1/4 av turerna på "min" linje för att det var så få som åkte. Men nu senaste veckan har det totalt exploderat och till och med bussarna mitt på dagen (som annars är typ tomma) är fulla. Får hoppas att de sätter tillbaka lite fler turer snart :)

Min chef ringer ner mig just nu.
Har sjukskrivit mig 14 dagar och meddelat att jag inte kommer att komma mer 🤷🏻‍♀️

När jag var hemma senast pga min axel så ringde hon inte ens upp när jag sökt henne (vi ska ringa chefen första sjukdagen). Så mycket brydde hon sig då. Man kan ju tycka att ens chef borde efterhöra om det är så att man skadat sig på arbetet, men icke…
Hoppas du är medveten att om att det är upp till arbetsgivaren att godkänna din sjukskrivning. Har du först ansökt om semester och fått avslag och sedan sjukskrivit dig istället är det mycket möjligt att de ger dig ogiltig frånvaro = ingen lön alls istället för sjuklön.

Hoppas du är medveten att om att det är upp till arbetsgivaren att godkänna din sjukskrivning. Har du först ansökt om semester och fått avslag och sedan sjukskrivit dig istället är det mycket möjligt att de ger dig ogiltig frånvaro = ingen lön alls istället för sjuklön.
Helt okej för min del. Jag har dock inte sjukskrivit mig under mina önskade semesterveckor.

Men alltså, jag Måste ju få veta hur det gick till!? Jag är ledsen, men det lät ganska roligt. 😅 Jag hoppas att du klarar dig utan blåmärken. :heart
Äsch, jag skrattar rätt gott åt det själv också! Lång historia kort så hade laddaren hakat fast runt ett stolsben, och eftersom jag hade bråttom ryckte jag i den ganska hastigt för att lirka loss den. På något vis innebar det då att den tunga delen mitt på laddsladden fick fart och kom flygandes och träffade mig rakt i ögat. Det är pyttelite svullet och ömt runtom men det verkar inte bli någon blåtira i alla fall :D

Äsch, jag skrattar rätt gott åt det själv också! Lång historia kort så hade laddaren hakat fast runt ett stolsben, och eftersom jag hade bråttom ryckte jag i den ganska hastigt för att lirka loss den. På något vis innebar det då att den tunga delen mitt på laddsladden fick fart och kom flygandes och träffade mig rakt i ögat. Det är pyttelite svullet och ömt runtom men det verkar inte bli någon blåtira i alla fall :D
Du var lite för laddad alltså :D

Bra att det inte blev värre. Kan ju se skumt ut med solbrillor på jobbet med tanke på vädret vi väntar. 😎:D

Det var det värsta! :( Vi måste också köpa skor själva (och jäklar i gatan vad det går åt skor när man går inne på heltäckningsmatta hela dagarna, det hade jag inte anat.) men för uniformstvätten kan vi som sagt få tillbaka på skatten. Inte mycket. För vår del rör det sig ju inte om någon särskild tvätt utan jag slänger in eländet med resten av mina kläder bara.
Kan tänka mig att dina skor kostar bra mycket mer än mina också.

Jag har två olika par skor. Gympaskor, helsvarta!, när jag har skrivbordstjänst. Kängor på avdelning. Gympaskor kan jag förhoppningsvis hitta på Stadium Outlet. Senast för 199 kronor :D
Kängorna däremot :cautious:
Dock håller kängorna längre än gympaskorna :)

Veckan innan mens har jag helt givit upp på en mättnadskänsla (aka, denna vecka), det finns liksom inget stopp! Är glad över att jag aldrig är sötsugen nu, eller under mens, utan faktiskt riktigt hungrig så jag har bara funnit mig i att "nu är det den stora ätarveckan" ^^
Jag får inga såna symtom innan/vid mens. Inget godissug. Ingen överdriven hunger. Möjligtvis blir jag lite låg i humöret dagarna innan. Så glad att det inte är värre, när jag var yngre fick jag väldigt mörka tankar vid pms.

Jag har två olika par skor. Gympaskor, helsvarta!, när jag har skrivbordstjänst. Kängor på avdelning. Gympaskor kan jag förhoppningsvis hitta på Stadium Outlet. Senast för 199 kronor :D
Kängorna däremot :cautious:
Dock håller kängorna längre än gympaskorna :)
Ah, jag trodde du var tvungen att ha en särskild sorts skyddsskor - min vän jobbar som väktare och de verkar vara skitnoga med det där, och hon får också betala sina egna skor. :cautious:
Jag köper också olika varianter av tennisskor ller tunnare tygskor för typ det priset, men satan vad de går åt! 😅 Köper jag två par av samma sko och använder ett par ute på hundpromenader och det andra inne på jobbet tar inomhusparet slut fortare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
732
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: ufot
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
5 130
Senast: Piglet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar