Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon är i DK på jobb. I ett stall han brukar vara till varje månad har det senaste 5 åren jobbat en Ukrainsk man som är helt underbar. Han sliter och släpar så att de får bromsa honom för att han inte ska slita ut sig.
De som har stallet är rädda om sin guldklimp till gårdskarl och brukar se till att han får behandling han med(kiropraktiskt) av sambon. För några v sen lyckades de hämta hans fru och barn från Ukraina. Och 2 andra familjer som får bo på gården. Sambon behandlade de som ville gratis. Och vad mkt spänningar de har i kropparna stackarna! Märktes verkligen att d varit utsatta för enorm stress. :(
Känns ändå bra att de nu kan slippa ha så himla ont fysiskt iaf. Och fint av de som äger gården att åka och hämta okända i Polen vid gränsen och ha dem hos sig gratis. Finns hopp om mänskligheten! :heart

Ah, jag trodde du var tvungen att ha en särskild sorts skyddsskor - min vän jobbar som väktare och de verkar vara skitnoga med det där, och hon får också betala sina egna skor. :cautious:
Jag köper också olika varianter av tennisskor ller tunnare tygskor för typ det priset, men satan vad de går åt! 😅 Köper jag två par av samma sko och använder ett par ute på hundpromenader och det andra inne på jobbet tar inomhusparet slut fortare.

Vi måste ha helsvarta skor men annars är det ganska fritt :)

Men ni har väl tvättmaskin och tvättkapslar på jobbet som är till för er?
Så har vi iallfall, men själva tvättandet får man sköta själv.

Läste vidare i tråden och skoinköpen får du dra av på deklarationen.

Nix, så har vi det inte. Vi får vackert ta hem tvätten.

Skor med stålhätta, men bara om det krävs på jobbet. Det kräver inte AG. Dessutom väljer jag bort stålhätta utan använder skyddande hätta av annat material. (Stål funkar inte i bågen.)

Nu är Chika hemma igen, och hon är inte döende! Fy satan som jag mått idag, jag är helt slut. Det var inte så illa som jag var rädd att det skulle vara, hennes hjärta och allt annat ser jättefint ut, men hon har kalcifiering (svengelska?) i lungorna, och det är det som gör att hon väser när hon andas. Ingenting man kan åtgärda, men hon är en pigg och glad äldre dam och det går underlätta med steroidbehandling om hon får värre skov.
De tyckte också att hon hade fantastiska tänder! <3

Nu har hon äntligen fått mat och vi ska gå ut en lagom lång, lugn sväng. Bara hon och jag. <3

Med sövning, inlagd hela dagen, tre röntgenbilder plus tandkoll och underbart personlig anpassning gick kalaset på £91, det är nästan så att jag vill ge dem dricks!

Nu är Chika hemma igen, och hon är inte döende! Fy satan som jag mått idag, jag är helt slut. Det var inte så illa som jag var rädd att det skulle vara, hennes hjärta och allt annat ser jättefint ut, men hon har kalcifiering (svengelska?) i lungorna, och det är det som gör att hon väser när hon andas. Ingenting man kan åtgärda, men hon är en pigg och glad äldre dam och det går underlätta med steroidbehandling om hon får värre skov.
De tyckte också att hon hade fantastiska tänder! :heart

Nu har hon äntligen fått mat och vi ska gå ut en lagom lång, lugn sväng. Bara hon och jag. :heart

Med sövning, inlagd hela dagen, tre röntgenbilder plus tandkoll och underbart personlig anpassning gick kalaset på £91, det är nästan så att jag vill ge dem dricks!
Oh my lord, det hade kostat skjortan i Sverige.

Näväl; lite vatten gjorde nytta- hade nog druckit för lite dessutom. Pållan får behålla sina skor och fick sommardojjor 😁. Himla skönt med frisk luft men sen var det bäst att åka hem till en vaaarm dusch och nu lagar jag middag :). Börjar bli människa igen :).

Vet du vad du vill baka? Paj, småkaka, cheesecake, något med choklad, bröd, bullar? :)
Jag har bestämt mig för citronrutor med mördegsbotten. Men vill göra ngt mer. Antingen småkakor eller mjuka kakor tror jag. Bullar eller muffins kan också funka.
Paj är jag lite leds på.
En i sällskapet äter inte saffran, kockos och helst inte hallon. Men det går ju ofta att lämna en bit deg etc utan sånt.

Jag har bestämt mig för citronrutor med mördegsbotten. Men vill göra ngt mer. Antingen småkakor eller mjuka kakor tror jag. Bullar eller muffins kan också funka.
Paj är jag lite leds på.
En i sällskapet äter inte saffran, kockos och helst inte hallon. Men det går ju ofta att lämna en bit deg etc utan sånt.

Shackrutor tycker jag är en god småkaka som dessutom är roligt mönster på och fina att bjuda på.

schackrutor-640x480.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
732
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: ufot
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
5 087
Senast: Piglet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar