Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom jag är så förhjolat täppt i näsan så snarkade jag visst så rejält att sambon väckte mig 🤣, inte konstigt jag var torr som öken i munnen!
Sedan åkte och fixade jag boxen i lugn och ro; känns att man varit sjuk minst sagt! Pållan höll sitt huvud i min famn en stund fast hon var så sugen på lunchhö, mys 💞. Så underbart att vara tillbaka i stallet igen efter fem dagars frånvaro!!
Och wow så ridbanan hunnit torka upp sedan sist jag var i stallet och red; nu ser den superfin ut 🤩.

Sitter och har dåligt samvete över att jag är hemma. Har tagit promenad med katten i bärväskan, det är ju egentligen inget fel på mig. Yrseln och det försvann sen när jag hade vilat och ätit.
Logiska delen av hjärnan säger dock att jag nog bör vara hemma i morgon också. Men alltså, vet inte om jag kan hålla på och hålla på.
Se det som ett ypperligt tillfälle att öva på att lyssna på just den där logiska delen av hjärnan. Den har ju rätt, och det vet du. Det låter också som att du, för din egen skull, behöver öva på att inte bära hela världens problem på dina axlar och därmed ha dåligt samvete stup i kvarten. Det fungerar inte i längden. :heart

Sitter på stora torget i stan och äter lunch. Jobbar från kontoret idag så jag kunde tyvärr inte återuppliva trädgårdskontoret därhemma trots att det annars är en alldeles ypperlig dag för trädgårdsjobb.

Försöker bestämma mig för om jag ska vara irriterad eller imponerad av mannen bredvid mig - irriterad för att han lyssnar på stand up på sin telefon med ljudet högt uppskruvat, eller imponerad för att han lyssnar på just min favoritkomiker :D

Nu har jag varit helt sjukt duktig och meddelat att jag kommer tillbaka på onsdag eller torsdag. Har även ringt min gamla tandläkare och meddelat att jag inte vill fortsätta där eftersom jag har flyttat, sovit i två timmar, och bestämt att jag åker till ridskolan i kväll trots att jag är "sjuk", för det kommer att göra allt bättre.

Sen grät jag en skvätt för att det var så skönt att bestämma att jag ändå fick åka till ridskolan. Logisk? Nope.:cautious: Nu ska jag sova mer, för jag verkar bara orka att göra några saker i taget i dag.

Sitter i godan ro vid datorn, då smäller de till som fasiken på baksidan av huset. Blåsten har tagit en gigantisk björk på andra sidan vägen som rasat rätt ned, som tur var varken hamnat ute på vägen eller i något hus O_o Kul för dem som bor där när de kommer hem och de ligger en gigantisk björk på hela uppfarten ..

Roar mig med att läsa kommentarer i gruppen "vi som gillar hemgjord mat". Alltså folk är fantastiska! Senaste kommentaren, på en bild med massor av godsaker (personen arbetar på ett äldreboende): "Ser fantastiskt ut. Men min pappa har inte kunnat smaka som hade diabetes för dessa bakverk är otroligt söta. eller är det sockerfritt?"
Intresseklubben antecknar!

Sitter i godan ro vid datorn, då smäller de till som fasiken på baksidan av huset. Blåsten har tagit en gigantisk björk på andra sidan vägen som rasat rätt ned, som tur var varken hamnat ute på vägen eller i något hus O_o Kul för dem som bor där när de kommer hem och de ligger en gigantisk björk på hela uppfarten ..
Hoppas de har en egen motorsåg som de klarar att hantera :angel:.
Trodde först det var på din tomt den lagt sig innan jag läste klart.
Blåser bra här med.

Det är värre när man ska till jobbet och upptäcker att man inte kommer ut med bilen för det ligger ett träd i vägen ;)

Roar mig med att läsa kommentarer i gruppen "vi som gillar hemgjord mat". Alltså folk är fantastiska! Senaste kommentaren, på en bild med massor av godsaker (personen arbetar på ett äldreboende): "Ser fantastiskt ut. Men min pappa har inte kunnat smaka som hade diabetes för dessa bakverk är otroligt söta. eller är det sockerfritt?"
Intresseklubben antecknar!
Inte säker på om hen är ironisk eller ej, men; "Chilli Conk-Arne"

En kompis kör med Lars-Arne .. gissa maträtten...
Jag inser att jag spenderar alldeles för mycket tid med att sitta och scrolla i den gruppen... Det bästa är ju alla bråk om borsjtj är ungerskt eller ukrainskt (för att inte tala om alla pirog-diskussioner...) eller hur man egentligen gör en carbonara. Det sistnämnda är ju helt klart bäst när folk går in bara för att trolla:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
732
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: ufot
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
5 189
Senast: Piglet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar