Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på sammanträde i bygdegården igår kväll. Kommer hem och inser att jag inte fått med mig min almanacka i väskan. Två alternativ finns - den ligger nånstans i bilen eller den föll ur när jag gick till bilen.

Försvinner den är det katastrof. Jag memorerar inte saker,, jag skriver in dem i almanackan.

Jag måste åka dit och leta och dessutom söka igenom bilen noga. Jag var trött och vimsig efter det långa sammanträdet (som jag försökte elda - inte lätt med en pratglad styrelse :D ) Så jag var inte på topp där i mörkret.

Vaknat flera gånger inatt med stresspåslag. Så illa är det :)

Öppnade min inkorg efter en veckas covid-frånvaro.

harry-potter-letter.gif

Skämtade med min chef. Han har precis anställt en ny person som ska arbeta hos oss på deltid. Det blir den första deltidsanställda här då alla andra har 100%.

Chefen: "-Martin börjar i april och ska då arbeta 60%."
Jag: "-Gud vad kul med någon som jobbar 60%. Vi andra jobbar ju typ 20% av all tid vi är här!"

Det skämtet blev inte helt uppskattat 😅

Jag får krupp.

Jag har gått till slutskedet i en rekrytering och de ville nu ta referenser. Allt har gått väldig fort, de var egentligen inte ens "meningen" att jag skulle söka jobbet, så jag har inte hunnit förbereda några referenser.

Försökte maila min gamla chef, där jag slutade 2018, i fredags, inget svar. Ringde nu utan svar. Har försökt få tag på min nuvarande chef för att ta det jobbiga samtalet om att jag inte vill fortsätta och att jag behöver ha honom som referens, men han är otillgänglig. Har jobbat i en väldigt speciell och solitär position på detta jobb så jag har ingen annan jag skulle kunna nyttja som referens istället. Gaaaah.

Så sitter fast i en härlig situation av att vara lätt kräkfärdig av nervositet inför samtalet nuvarande chefen och en stress över att ingen går att få tag på :p

Skickat iväg en ansökan om timvikariejobb som barnskötare på en mindre förskola. Stort för mig, jag är alltid pessimistisk mot mig själv men mamma peppa och sa det värsta som kan hända är att man får nej. Så är det ju så skicka i väg CV iaf.

Sitter och har dåligt samvete över att jag är hemma. Har tagit promenad med katten i bärväskan, det är ju egentligen inget fel på mig. Yrseln och det försvann sen när jag hade vilat och ätit.
Logiska delen av hjärnan säger dock att jag nog bör vara hemma i morgon också. Men alltså, vet inte om jag kan hålla på och hålla på.

Sitter och har dåligt samvete över att jag är hemma. Har tagit promenad med katten i bärväskan, det är ju egentligen inget fel på mig. Yrseln och det försvann sen när jag hade vilat och ätit.
Logiska delen av hjärnan säger dock att jag nog bör vara hemma i morgon också. Men alltså, vet inte om jag kan hålla på och hålla på.
Skönt att du mår bättre nu! <3 Men, du har verkligen ingen anledning att ha dåligt samvete för att du är hemma från jobbet en eller två dagar. Av det du berättat här så låter din arbetssituation så fruktansvärt långt ifrån att vara sund, då är det inte konstigt att kroppen till slut säger ifrån.

Jag tycker att du ska stanna hemma imorgon också och bara ta hand om dig själv, inte stressa och bara göra det du känner för ❤️

Hemma på lunch, vovvis kom bärandes på sin matskål och såg på mig med stora Disney-ögon. Typ Oliwer Twist i hundform med en amstaff som inte förstår varför man inte får äta 6 portioner av sin hundmat till lunch och sen mattes matlåda. 🤷‍♀️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
732
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: ufot
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
5 191
Senast: Piglet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar