Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nackdelen med att bo där man bor. När man går ut i pyjamas för att köpa toapapper på ICA så sitter hela PR och "mode-eliten" på första parkett utanför huset och käkar granola och låtsas jobba...
Nu sitter jag i soffan och försöker överleva utan att mitt huvud faller i bitar... grannen under mig totalrenoverar hela jävla lägenheten, SAMTIDIGT som de har kommit på att de ska slagborra (?) stenläggningen på innergården. KAOS alltså :banghead::banghead::banghead::banghead:

Det där känner jag alltför väl igen, vet inte varför det är så svårt bara för att man är vuxen. Om det har något att göra med att man inte har tid på samma sätt längre eller vad det beror på?
Själv saknar jag sådana vänner jag hade när jag var tonåring. :(

Ja, tror även att vi blir mer "privata" som vuxna, vill liksom inte bli sårbara på nåt sätt. Saknar också såna vänner jag hade som tonåring, flyttade till en annan stad för tre år sen och tappade tyvärr kontakten med många av mina gamla vänner..

Just nu funderar jag på vad jag och sonen ska äta till lunch. Han har studiedag idag så vi har lite kvalitetstid tillsammans :love:
Igår hade tösen studiedag så då var vi en runda på stan och käkade lunch tillsammans där :)

Tösen slutar skolan om en timma och efter det ska vi först till stallet och sen åka och tvätta bilen för att göra gubben lycklig :p

Har precis ätit lunch, kormakyckling med ris :d Det förtjänade vi efter en trevlig "ridlektion" i paddocken :)

12006376_10154142601191102_7824053390640529430_n.jpg

Har fått en paket-avi från en PR byrå här i stan. Är nu alltså sjukt nyfiken men orkar inte gå till utlämningsstället. Kan hända att brevbäraren ringt på men jag hör ju inget pga allt oväsen i huset pga renoveringshelvetet...

Då har vi duschat klart. Snart dags att köra in till stan. Mina fransar ska fixas och sen ska vi köpa födelsedagspresent till mamma och fars dag-present till pappa.

Tandläkaren är klar för idag. Fixade att stå ut utan bedövning, men jäklar så öm man blir i munnen sen! Den där salivsugen skaver i tandköttet på mig :down:

Sitter på bussen å trängs. Satt mig bredvid en äldre man som verkar ha ett bowlingklot till pung eller nått för han bresar med benen så jag har en tredjedel av "mitt" benutrymme.. :meh:

Funderar på hur vissa människor kan vara så avundsjuka.

Just nu fick jag t om veta att vi ska betala mer för huset vi ska hyra än vad vi faktiskt ska göra. För SÅ billigt är inte möjligt utan jag ljuger. Jaja, är jag förvånad? Har redan fått berättat av samma person att våra bilar är i princip klara för skroten, min sambon är dum, vår soffa är köpt begagnad samt berättar för folk att jag bara har en timanställning. Så underbart när folk kan mer om mitt liv än mig själv :rofl::rofl:

Funderar på hur vissa människor kan vara så avundsjuka.

Just nu fick jag t om veta att vi ska betala mer för huset vi ska hyra än vad vi faktiskt ska göra. För SÅ billigt är inte möjligt utan jag ljuger. Jaja, är jag förvånad? Har redan fått berättat av samma person att våra bilar är i princip klara för skroten, min sambon är dum, vår soffa är köpt begagnad samt berättar för folk att jag bara har en timanställning. Så underbart när folk kan mer om mitt liv än mig själv :rofl::rofl:
:eek:

:banghead:

Vet en peson som hade en väldigt nyfiken skitsnackare i byn. Så han mumlade något om en lotterivinst. Åkte till maskinstationen på fredagen och körde hem en hel hög splitternya jordbruksmaskiner (miljonpryylar med andra ord) med en alldeles ny traktor. Grannen promenerade förbi ett antal gånger den helgen utan att säga ett ord.
Måndag morgon kördes allt tillbaka igen. Sedan kommenterade han inte den där vinsten mer och grannen kom sig aldrig för att ställa några frågor

En annan av mina vänner köpte ett fantastisk stort och fint hus mitt i en by. Nyfikne grannen hittade på ärenden att titta in stup i ett medan de flyttade in. Han ar full av alla möjliga helt idiotiska frågor. Till slut sa hon att de tänkt ha hem för missbrukare på övervåningen eftersom det är så lönsamt. Grannen dröp av och ägnade antagligen veckan åt att berätta "nyheten" för resten av byn. Vännerna fick flytta in i fred.

:eek:

:banghead:

Vet en peson som hade en väldigt nyfiken skitsnackare i byn. Så han mumlade något om en lotterivinst. Åkte till maskinstationen på fredagen och körde hem en hel hög splitternya jordbruksmaskiner (miljonpryylar med andra ord) med en alldeles ny traktor. Grannen promenerade förbi ett antal gånger den helgen utan att säga ett ord.
Måndag morgon kördes allt tillbaka igen. Sedan kommenterade han inte den där vinsten mer och grannen kom sig aldrig för att ställa några frågor

En annan av mina vänner köpte ett fantastisk stort och fint hus mitt i en by. Nyfikne grannen hittade på ärenden att titta in stup i ett medan de flyttade in. Han ar full av alla möjliga helt idiotiska frågor. Till slut sa hon att de tänkt ha hem för missbrukare på övervåningen eftersom det är så lönsamt. Grannen dröp av och ägnade antagligen veckan åt att berätta "nyheten" för resten av byn. Vännerna fick flytta in i fred.

Ja jösses. Det bästa är att skitsnackaren i mitt fall har jag inte ens kontakt med längre, har inte haft på länge. Har funderat på att ta upp kontakten men ju mer avundsjuka/skitsnack som kommer därifrån så känner jag att jag har det bra utan :D

Arghh, byggjobbarna kommer inte förrän på måndag och fixar badrummet. Det betyder att jag inleder min semester med att i två veckor ställa klockan på halv sju och vara utan dusch/toalett :banghead:
Min häst Max var dock superduktig idag, fjärde gången med tömkörning och han börjar förstå det där med att söka sig framåt-nedåt :)
Han har även blivit väldigt bekväm med att jag studsar upp och ner på pall bredvid honom, snart dags för att sitta upp :bump:

Arghh, byggjobbarna kommer inte förrän på måndag och fixar badrummet. Det betyder att jag inleder min semester med att i två veckor ställa klockan på halv sju och vara utan dusch/toalett :banghead:
Min häst Max var dock superduktig idag, fjärde gången med tömkörning och han börjar förstå det där med att söka sig framåt-nedåt :)
Han har även blivit väldigt bekväm med att jag studsar upp och ner på pall bredvid honom, snart dags för att sitta upp :bump:

Det enda man kan lita på när det gäller hantverkare... är att de kommer när det är som olämpligast! :rofl:

Jag har ingen fobi överhuvudtaget. Det märkte några nya intagna som i somras försökte skrämma mig med någon sorts kryp. Jag blev inte särskilt skrämd utan gick rakt fram till krypet och lyfte upp det i handen. När jag vände mig mot de intagna gick de raskt iväg :rofl:
Vad är dallerspindlar? Jag ser Jell-O med åtta ben framför mig men jag tror inte att det är vad som åsyftas.

Dallerspindel härstammar egentligen från södra Europa där den lever som grottspindel. De har en liten kropp och väldigt långa ben och hänger oftast upp och ner i ett hörn. Ofta kan man se dem i trappuppgångar. Det är lite udda på så sätt att de accepterar varandras närvaro och de kan sitta många samlade.
De är tuffa spindlar och tar stora byten som våra stora husspindlar.

Men som sagt de har blivit för många här inne. Antar att huset liknar en grotta?:eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 138
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
10
· Visningar
937
Senast: animalasia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 148
Senast: Wingates
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 160
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar