Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på jobbet och ser lite på EM fälttävlan på tv. Snart ut och jobba igen.
Har ätit supergod snickers kaka en kollega gjort. Sugen på att testa och göra själv.

Försöker sätta ihop min nya blodsockermätare. De blir bara mer och mer avancerade, tjoooock instruktionsbok och man behöver nästan en ingenjörsexamen, eller är expert på IKEA konstruktion för att klura ut det här. Kommer ta en halv evighet att programmera det här :mad: + att någon idiotisk testremsa vätska saknas. Tack och lov inga glada och ledsna gubbar (IKEA).

Man känner sig så otroligt dum. :crazy:

Försöker sätta ihop min nya blodsockermätare. De blir bara mer och mer avancerade, tjoooock instruktionsbok och man behöver nästan en ingenjörsexamen, eller är expert på IKEA konstruktion för att klura ut det här. Kommer ta en halv evighet att programmera det här :mad: + att någon idiotisk testremsa vätska saknas. Tack och lov inga glada och ledsna gubbar (IKEA).

De min pappa hade gav hemtjänsten gråa hår. En gång var de två stycken (erfarna uskor) och kunde ändå inte få fart på den, de ringde sköterskan på hemsjukvården som också kom hit. Efter ett tag kom de på hur den fungerade men inte ens sköterskan visste hur på en gång :crazy:

Så nä, jag skulle inte känna mig dum för de är tydligen idiotiska (det var något strul med pappas också att något fattades).

Vilken är det som ger dig gråa hår? Jag har en AccuChek Mobile som jag är väldigt förtjust i. Det enda jag behövde lära mig var hur jag öppnar luckan för att sätta i en ny kassett med temsa.
Avkomman har fått en sådan där som sitter på armen och man läser av genom att svepa i luften invid den. Den krånglar och visar fel men när den visar rätt är den tydligen väldigt bra...

Vilken är det som ger dig gråa hår? Jag har en AccuChek Mobile som jag är väldigt förtjust i. Det enda jag behövde lära mig var hur jag öppnar luckan för att sätta i en ny kassett med temsa.
Avkomman har fått en sådan där som sitter på armen och man läser av genom att svepa i luften invid den. Den krånglar och visar fel men när den visar rätt är den tydligen väldigt bra...

Jag försöker programmera den för att lagra blodsockervärden och varning, datum osv för att kunna läsa av trender och sedan kunna tanka över det nästa gång jag är på diabetesmottagningen. Finns tom små symboler för när jag ska testa före och efter måltider, på morgonen kvällen osv eftersom jag fluktuerar så mycket. Jag blir tokig, plus att jag hatar att sticka för mycket så jag går omkring med prickiga fingertoppar konstant. *Funderar på att slänga den i väggen och låtsas som jag tappade bort den* :rage:

Nähäpp, blir till att klippa gräsmattan istället. I väntan på att barnen ska rida färdigt. Hade tänkt rida dressyr på banan, bara hoppas att det inte börjar regna bara.

Hemma från matchen. Trist resultat och jag lider med Rosenberg som först missade en straff och sedan hade två cykelsparkar i ribban. (Straffen var iofs väldigt dåligt lagd men ändå.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 033
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 554
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar