Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ska jag kliva ur sängen. Vaknade utav att familjen kom och sjöng för mig och så fick jag frukost på sängen och massa paket :love:

Nu måste jag åka till stallet och pussa på min ponny, hämta ut ett paket från min syrra och sen ska familjen dra iväg mig på hemligt födelsedagsfirande :bump:

Men shit så snabbt tiden sprungit iväg, 30 år redan. Jag var ju 20 igår :eek:

@Inglorion: Skickar en kram, hoppas det hjälper :) det är alltid bra att fokusera på det som är bra och att faktiskt ta hand om sig själv så man mår bättre. Tack för att du påminnde mig om det! Det behövs ibland ;)

kramar hjälper alltid! Min vän sa att jag skulle dela in det i skift, typ klara sig till lunch och sen till British tea time (15.30), så än så länge går det helt super :D

Ja, tyvärr tror jag det kommer behövas i alla fall en större förändring för att få ordning på det här. Det blir ju liksom inte bättre om man bara fortsätter likadant. Jag tar definitivt inte hand om mig själv, snarare går jag in i något sorts nästan apatiskt tillstånd och försöker klara det ändå när det liksom inte lyssnas på vad jag försökt uttrycka. Men jag vill leva!

Just nu känns det som att chansen är hög för en hjärtattack när som helst, jag vill inte leva bara en månad till eller ett år. Men jag måste ju ordna något så att stressen reduceras. Att gå runt och tro att man ska få en hjärtattack konstant i över ett år pga konstanta hjärtrusningar och stickande känslor i hjärtområdet borde nog få en att göra något. Tyvärr blir lösningen antagligen otroligt stressig ett kort tag framåt, men hellre det än alldeles för mycket stress resten av livet.

Tryckt hem en gluten/laktosfri kokbok om bakning till lillasyster i julklapp, stoppat ner lillebrors julklapp i högen med resten av de färdiga julklapparna och ska röja lite på köksbordet så jag kan fortsätta sy saker till min webbshop.

Har haft sällskap i stallet så vi har fyllt på höpåsar för en vecka, mockat en av hagarna, fyllt på vatten i samma hage samt markarbetat en av ponnyerna. Ska snart gå och duscha och därefter se på EM-terrängen. Dock inte hela terrängen eftersom jag vid 15-tiden ska till Malmö och se på fotboll :banana:

Fastnat på fejjan.

Och, bara så ni vet! ;)
11892110_934248596633864_5818101139491724068_n.jpg

Har rivstartat dagen med lite fotboll med yngsta barnet, jagat ungar som tydligen får klara sig själva när de är 10 år och ska komma upp på morgonen, men vi fick ihop ett lag och de vann! Sen ska jag tillbaka till halv tre igen och vara matchvärd på herrarnas match, dvs grilla, sälja fika osv. Har jag sagt att jag anser att fotboll är ungefär den tråkigaste sporten man kan tänka sig? :meh: Men om nu barnen vill hålla på så får man väl anstränga sig... Maken har full dag imorgon med skytte med den äldsta, så han fick frikort idag... Han ville hinna med lite egna projekt, sånt där roligt som att klippa gräs och rensa hängrännor... :angel:

Det är nu jag viskar *jag är glad att BARNET inte vill spela fotboll* :angel:...
*viskar* Jag anser att hockey är snäppet värre och där har jag varit världens dummaste mamma och sagt nej.... Så vi kör fotboll, innebandy, skidåkning och skytte.... :cautious: Sen pratar folk om att man måste ha tid för sig själv? Vi har fullt upp att få ihop schemat för barnen med bilar åt olika håll... Tack och lov att vi har hunden så man åtminstone kan skylla på honom när man bara måste få komma ut i skogen en stund. ;)

Funderar lite på vad jag ska ha på mig på matchen. Det kan bli kallt med bara matchtröja och chinos men jag vill ju inte ha jacka över matchtröjan :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 033
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 561
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar