Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är lätt att döma när man själv bor hemma och har tid, jag är ju liksom borta konstant och har väldigt låg lön så jag tycker vi har lyckats rätt bra än så länge :) Bl.a. sa jag att jag vi satte in second hand köket som stod i ladan eftersom huset antagligen blir uthyrt om några år och vi inte vill sätta in helt nytt om vi inte bor här permanent, personen tycket vi var lite konstiga för förstör hyresgästen blir den ju skyldig att ersätta. Men det är inte alltid så lätt med hyresgäster och jag har hellre ett kök inne som någon som hyr kan slita på.

Det blir fint när det blir klart (vi kör också på vitt och grått i köket!).

Fick precis en oväntad födelsedagshälsning från en avlägset bekant kollega och en av grannarna var över på eftermiddagen med en bukett vildblommor, så gulligt :love:

Min släkt kan man däremot "lita" på, inte en hälsning som vanligt :meh:

Oj. Grattis i efterskott! :banana:

Nu ska jag släpa upp min trötta lekamen till sängen och läsa lite Anne på Grönkulla. Jag har som vanligt mer än en bok på gång men jag är för tillfället lite själsligt matt så Teatro Grottesco får vänta. Kroppen är också något sliten men staketet är färdigmålat.

Jag skulle verkligen behöva fler timmar på dygnet. Jag hinner inte alls det jag ska och absolut måste :arghh:
Dricker kaffe och försöker lösa dagen...

Dricker kaffe och försöker dämpa det som river i halsen. Första lasset på bilen går iväg nu. Regnet fortsätter vräka ner. :down:

Sitter och funderar pa att packa ner det sista innan jag aker till Arlanda for att flyga hem igen. Under tiden tittar jag pa Lisa's video fran i gar. Tjejerna kommer verklige att sakna "sitt" pack nar vi aker vidare.

Faran med videographing nar rottweilers kommer farande. lol

Dricker frukost (hade visst glömt det) och försöker torka upp lite. Min jacka är numera overksam mot regnet. Jäkla varselskit. Dessutom så regnar det in i trucken. Känner mig aningens gnällig idag...! :mad:

Ligger i soffan med foglossning från helvetet och känner att regn hade passat mitt humör mycket bättre än solen som strålar utanför.

Regn här också. Rätt skönt att kunna ligga på soffan med gott samvete. Dessutom regnar det så mycket att hönsen nog inte kommer att stå och sura vid hönsgårdsdörren. De får hålla sig där eftersom det flög förbi en duvhök igår.

Bälte och kryckor...
Bra! Jag vet hur det är, mina bakre fogar la av när jag började äta p-piller 16 år gammal. Framfogen under graviditeten. Nu har jag hormonspiral för att minska hormonflödet i kroppen men får ändå ont vid mens och ÄL varje månad, även om det blivit bättre efter graviditet. Jävla hormoner...

Dricker frukost (hade visst glömt det) och försöker torka upp lite. Min jacka är numera overksam mot regnet. Jäkla varselskit. Dessutom så regnar det in i trucken. Känner mig aningens gnällig idag...! :mad:
Finns kanonbra spray att spruta på kläder och skor, Springyard, Waterguard :up: Makens varsel och arbetskläder fungerar ungefär en dag innan tvätt den här årstiden och han vill helst inte bli genomblöt flera gånger om dagen men sprayen hjälper till oändligt mycket! :D Fungerar dessutom super på goretex skor som har börjat släppa in vatten! Mitt bästa köp på den här fronten tror jag! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 034
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 562
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023