Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilket häkte är det där? :confused: Är du båda anstalterna, både klass 2 och 3 alltså?

Spännande med nytt jobb även om det nu känns lite bittert :)

Uddevalla, och jag är på klass 2.
Jaa, jag kommer ju absolut komma in i det men det kommer krävas lite extra tankeverksamhet :p

Jag behöver inte fler kanaler så jag håller mig ifrån sånt där :D har ändå 1-12, tlc, barn/kunskap, SVT24 och nån finsk kanal så jag klarar mig bra!

Mitt problem är att jag har så spridda krav. Kommer bli tvungen att byta leverantör vid årsskiftet och ingen av leverantörerna klarar alla mina krav :crazy: (1-12, Comedy Central, BBC Brit HD, Eurosport 1-2 samt CMore Max.)

Mitt problem är att jag har så spridda krav. Kommer bli tvungen att byta leverantör vid årsskiftet och ingen av leverantörerna klarar alla mina krav :crazy: (1-12, Comedy Central, BBC Brit HD, Eurosport 1-2 samt CMore Max.)
Det har ju varit prat om att comhem ska ta bort det här med basutbud så jag har kollat runt lite och det är verkligen skitsvårt att hitta något som motsvarar det jag har nu! Jag hade iofs inte tackat nej till Eurosport, Discovery och animal planet också, men då får jag skitmycket mer som jag inte vill ha. Vägrar låta dottern kolla på Disney XD och såna kanaler som bara sänder dubbat skit.

Äter lagrade ostar och häller i mig barbera tillsammans med grannskapets bohemer. Allt till tonerna av Cornelis Vreeswijk.

11429695_470547499789887_662295564_n.jpg

Det har ju varit prat om att comhem ska ta bort det här med basutbud så jag har kollat runt lite och det är verkligen skitsvårt att hitta något som motsvarar det jag har nu! Jag hade iofs inte tackat nej till Eurosport, Discovery och animal planet också, men då får jag skitmycket mer som jag inte vill ha. Vägrar låta dottern kolla på Disney XD och såna kanaler som bara sänder dubbat skit.

Vilka leverantörer har du kollat på? Jag vill egentligen ha Canal Digital eller möjligen Bredbandsbolaget eller ComHem.
Det som ställer till det är att TV6 och TV10 inte visas i Canal Digitals satellit-utbud utan isf måste jag slänga upp en vanlig TV-antenn också. (Vilket dessutom bara hjälper på TV6.)
Hade hoppats att fler grannar nappat på erbjudandet att dra in fiber till halva priset men det var inte ens i närheten :mad:

Vilka leverantörer har du kollat på? Jag vill egentligen ha Canal Digital eller möjligen Bredbandsbolaget eller ComHem.
Det som ställer till det är att TV6 och TV10 inte visas i Canal Digitals satellit-utbud utan isf måste jag slänga upp en vanlig TV-antenn också. (Vilket dessutom bara hjälper på TV6.)
Hade hoppats att fler grannar nappat på erbjudandet att dra in fiber till halva priset men det var inte ens i närheten :mad:
Tror jag kollade comhem, BBB och boxer. Hoppas att det här funkar ett tag till helt enkelt.

Det har ju varit prat om att comhem ska ta bort det här med basutbud
De måste sända SVT-kanalerna iallafall. Tror alla TV-leverantörer måste det.

"Radio- och tv-lag (2010:696)
9 kap. Vidaresändningar i kabelnät
Skyldighet att vidaresända programtjänster
1 § Den som äger eller på annat sätt förfogar över ett elektroniskt kommunikationsnät som används för överföring av tv-sändningar till allmänheten genom tråd ska, om ett betydande antal hushåll som är anslutna till nätet använder det som sitt huvudsakliga medel för att ta emot tv-sändningar, se till att de boende i de anslutna hushållen kan ta emot tv- sändningar som sker med tillstånd av regeringen och som kan tas emot i området utan villkor om särskild betalning.
Skyldigheten gäller bara för tv-sändningar för vilka sändningstillståndet har förenats med krav på opartiskhet och saklighet samt ett villkor om ett mångsidigt programutbud där det ska ingå nyheter. En sådan sändningsplikt gäller bara om förutsättningarna för vidaresändning enligt lagen (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk är uppfyllda."

Ja min energi kommer och går då sannerligen i vågor. Hittade en hink vitfärg i källaren. Där kan den ju inte stå!!!
Nu är 2/3 av köksväggarna vita. Resten får jag ta i morgon. Det är total fuskrenovering. Köket ska rivas ut helt inom 4-5 år. Nu är det iaf lite mera uthärdligt.

Ja min energi kommer och går då sannerligen i vågor. Hittade en hink vitfärg i källaren. Där kan den ju inte stå!!!
Nu är 2/3 av köksväggarna vita. Resten får jag ta i morgon. Det är total fuskrenovering. Köket ska rivas ut helt inom 4-5 år. Nu är det iaf lite mera uthärdligt.

Det gör mycket med lite ny färg! Jag målade våra bruna dörrhål vita och det gjorde under för köket, tyvärr har ju en del som kommer på besök inte vett att inse att det tar tid att renovera utan tycker att köket ser ut som skit (det är ju liksom halvvägs igenom, den ena halvan ser liksom bra ut nu men det betyder tydligen inget).

Det gör mycket med lite ny färg! Jag målade våra bruna dörrhål vita och det gjorde under för köket, tyvärr har ju en del som kommer på besök inte vett att inse att det tar tid att renovera utan tycker att köket ser ut som skit (det är ju liksom halvvägs igenom, den ena halvan ser liksom bra ut nu men det betyder tydligen inget).
Då kan du skicka dom hit.
Här påbörjade någon en renovering för ca 10 år sen och gav upp. Sambon köpte huset med 3 olika tapeter och en provmålad eklucka i köket....i två olika gulfärger.
Nu blir det vita väggar och gråa luckor!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 034
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 562
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023