Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag bytt arbetsplats -samma arbetsgivare men jag har bytt enhet. Mot min vilja ska tilläggas, och jag får en helt klart sämre arbetssituation. Jobbigt också att säga hejdå till alla kollegor på gamla stället -dåligt planerat av mig att göra det 30 min innan jag skulle vara på möte på nya stället. Så ingen jättemunter dag. BLÄ

Har lastat och förberett för morgondagen så nu väntar jag på att kl ska gå så att jag kan åka hem. Samtidigt så vill jag inte hem för idag skulle sambon fyllt år så då tycker hans familj att vi alla ska ses vid graven och sen åka hem till farmor och farfar och fika, och jag vill verkligen inte!! Jag orkar inte med deras depp över en högtidsdag som sambon själv hatade att fira, inte heller vill jag åka och fika med dottern mitt i middagstid. Gah!! :arghh:

Känner mig glad ja nästan lyckligt :p

Kontraktet är fixat, elen uppsagd, adressändringen fixad och på lördag flyttar jag och alla mina djur inkl hästar och hönsen till en gård där jag får hyra en liten stuga och ha mina hästar uppstallade på gården och hyresvärdarna har gott rykte i alla kretsar ;)
Så jag slipper göra mig av med mina fina söta höns och kommer ha hästarna utanför husknuten :love:
:banana: :banana: :banana: :banana:

Har lastat och förberett för morgondagen så nu väntar jag på att kl ska gå så att jag kan åka hem. Samtidigt så vill jag inte hem för idag skulle sambon fyllt år så då tycker hans familj att vi alla ska ses vid graven och sen åka hem till farmor och farfar och fika, och jag vill verkligen inte!! Jag orkar inte med deras depp över en högtidsdag som sambon själv hatade att fira, inte heller vill jag åka och fika med dottern mitt i middagstid. Gah!! :arghh:

Vill du inte så gör det inte. Jag åker till minneslunden och säger hej till pappa på hans födelsedag men det är ju för att jag vill det.

Shoppat ny fån.
Råkade tappa den gamla i golvet i lördags morse... :(Den vägrade därefter starta.:rage:

Och den tillfälliga ersättaren (den jag hade före den gamla...) har slukat sitt batteri på lite drygt 4 timmar - trots noll aktivitet; inga samtal, inga sms, ingen datatrafik...:rage::arghh: (den var dessutom spännande att försöka ringa ifrån. och till...).

Så, nu sitter jag här med en ny fån och kunde dessutom återhämta infon från den gamla :D Fodral hade de inte hemma, men det är beställt.

Fick shoppat en gammal bil idag. Är nu mera skamsen ägare till en Renault från Gustav vasas tid men tom ACn i den funkade och den hade bra både sommar och vinterdäck. 5000:-. Som hittat.

Nu försöker jag få min mobil att bli sig själv igen. Blev tvungen att fabriksåterställa den igår och nu är den precis helt......fel!:(

Wiiiiiiiiiii :bump::banana::banana::banana::bump::bump::banana::banana:

Sambon ringde från jobbet: Vi får en förmånsbil om 4 veckor. Utrustad med allt vi bara kunnat önska oss!!!
Ironiskt när vi köpte en billig bil idag för att väntan kunde bli lång. Men vi hade inte klarat oss i 4 veckor med bara en bil så köpet var nödvändigt ändå.
Men inte nog med detta. Bilen vi köpte idag, ville sambons jobbarkompis köpa. De hade märkt behov av en extrabil och han tyckte 5000:- var rena fyndet så han betalar glatt det vi själva gett :D

Nu fick jag energi till att städa lite:)

Både barnet och jag har duschat och barnet sover redan :) själv lär jag vänta tills håret är torrt nog :down: och trots att jag är skittrött vill jag se Harry Potter ikväll. Dilemma! :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 033
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 556
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar