Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan skvallra! :angel:
På Gränby c köper man froyo som nästan lösvikt. De fyller på med yoghurt sen får man själv ha på så mycket tillbehör man vill och så betalar man för vikten. Totalt livsfarligt! :D

Den är ganska löjlig, Galavant alltså :D, men ändå din tidsepok. Fast risken är att du blir för irriterad :angel: men du måste se den som humor!
Haha, det ger du attan i. Min kryptonit får aldrig avslöjas! :angel:
Jag köper alltid på lösvikt, där man fyller på själv med olika smaker (jag är beroende av Nutellasmaken får jag väl erkänna) och sen tillbehör och bara väger i kassan. Livsfarligt!

Hehe, jag skulle nog bli irriterad på ungefär 3 sekunder, men får väl testa. :p

Surar över folks fräckhet!
Sitter i panik och letar bil sen vår 1:a bil åkte i diket för två veckor sen. Vi måste ha två bilar här på landet för att kunna fixa skolskjuss och sambons jobbtider. På onsdag 12.00 MÅSTE en bil stå här annars får antingen sonen vara hemma från skolan (givetvis inte ett alternativ) eller sambon från jobbet. Buss finns inte och samåkningen till jobbet är nerlagd pga långtidssjukskrivning och ledighet i samåkningsgruppen. Försäkringspengarna kom först idag.....
Jag la ut en annons som löd :Enda kravet är att bilen är skattad och besiktad året ut samt startar när man vrider på nyckeln. Och ett maxpris (vi behöver den bara mellan 2 veckor till 3 månader då vi kommer få en förmånsbil snart)
Får napp på en som vill ha dubbla maxpriset. Efter förhandlingar ger han med sig till den summan jag max betalar. När jag sen får möjlighet att kolla upp bilen visar det sig att den ska skattas och besiktigas NU! Den ska besiktas 2 september senast :rage::mad::turd::turd::turd::turd::turd::turd::turd::turd::turd::turd:
Eftersom bilen fanns i byn lades all fokus i dag på kontakten runt på denna bilen . Nu har vi bara i morgon på oss att lösa detta. En hel dags biljakt till spillo.

Och nej...karln har slutat svara på mail sen jag konfronterade honom med besiktingsdatumet :meh: Och då har jag ändå frågat honom extra tydligt om hur länge bilen är skattad och besiktigad. Fick svaret "Det är den...bara att tuta och köra"
Snygg slingring.
Ville bara spy ur mig lite:wtf:

Det sänker mitt humör också :cautious: det känns bara jobbigt när man redan är irriterad :wtf:

Dusch och hårtvätt är så meningslöst. Det blir ju ändå skitigt igen.

Alltså lediga dagar ska inte vara såhär. Sen är jag redan allmänt irriterad på att min tillvaro är för "som vanligt" :mad: (Och dessutom borde jag laga mina jobbyxor men jag vägrar sy så det får vara hål i grenen istället. De andra byxorna jag har är samtliga obekväma så de är inga alternativ heller. Blä!)

@Voff: Hoppas det ordnar sig snabbt, det är ett elände med bilar (och att köpa eller sälja bilar, min släkting hade en VÄLDIGT märklig upplevelse när hon sålde sin gamla bil i somras... :cautious: som slutade med polisanmälan O_o)

Just nu dricker jag vin och försöker leta igenom lägenheten på vita kläder. Har inte direkt mkt av den varan :P Ska på ett event på torsdag där alla ska vara vitklädda... Kaos asså kommer bli tvungen att shoppa ngt

@Voff: Hoppas det ordnar sig snabbt, det är ett elände med bilar (och att köpa eller sälja bilar, min släkting hade en VÄLDIGT märklig upplevelse när hon sålde sin gamla bil i somras... :cautious: som slutade med polisanmälan O_o)
Så jäääkla less på bilar. Min blev påkörd och kvaddad precis innan jul och jag stod billös i 6 veckor över julen. Nu vår "nya" bil :arghh:
Nä. Nu blir det förmånsbil från sambons jobb. Sen behöver vi inte vara billös en minut oavsett vad som händer för då får vi omedelbart ersättningsbil.

Grattis @athena_arabians
ovation-saute.gif

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 032
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 540
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar