Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Laddar inför föräldramöte på yngsta barnets skola, skönt att bara ha en klass att hinna till åtminstone, och dessutom skäl att inte ta åt mig några uppdrag det här året...

Har just mailat på en vagn till min äldre häst, preciiis en sån jag letat efter. Håll nu tummarna för att jag får bli den lyckliga köparen!
För övrigt ska jag strax åka hem från jobbet, handla, laga middag och motionera två hästar.
Tyvärr öser regnet ner vilket innebär att det finns en viss risk att de där hästarna får stå ännu en dag. Bu för mig!

Och där var även kakorna fixade.
Ska samla kraft för att fortsätta målning av kök!

Just nu står en blåbärssmulpaj i ugnen och häromdagen gjordes denna. Av nån skum anledning så bakar jag mer om hösten än andra tider på året O_o

taringrta_zpscfbj1g9m.jpg

Håller på att avlida av uttråkning på jobb. Tiden sniglar sig. Vetskapen om att min lägenhet är typ en krigszon gör att jag inte direkt längtar hem heller...

Bra! Jag vet hur det är, mina bakre fogar la av när jag började äta p-piller 16 år gammal. Framfogen under graviditeten. Nu har jag hormonspiral för att minska hormonflödet i kroppen men får ändå ont vid mens och ÄL varje månad, även om det blivit bättre efter graviditet. Jävla hormoner...
Kan man få foglossning utan att vara gravid? Jag har nåt knas med en led på ryggen, inte ryggraden utan till höger om, kan vara SI-leden (?) Gör ont ibland när jag står upp och när jag ligger på mage/sida kan jag få den att "knaka".
Man kan alltså få problem i lederna pga hormonrubbningar?

Kan man få foglossning utan att vara gravid? Jag har nåt knas med en led på ryggen, inte ryggraden utan till höger om, kan vara SI-leden (?) Gör ont ibland när jag står upp och när jag ligger på mage/sida kan jag få den att "knaka".
Just foglossning är ju hormonrelaterat, och P-piller ger ju liknande hormoner som graviditet. Men foglossning har inte heller med leder att göra.

Har provkört en massa bilar....jag antar att jag ska vara tacksam för att jag ändå kan en hel del och därmed inte går på att köpa vad som helst men det gör det inte heller enklare. Hittade en Volvo dock några tusen mer än vad jag har i budget men den är perfekt och går bra och allt är ok. Så nu funderar jag på om jag ska orka leta vidare eller om jag ska försöka trolla :angel: :cautious:

Japp det kan man. Jag fick min diagnos (som jag inte ens tänker försöka stava till) flera år innan jag fick sonen.
Beskrivningen läkaren gav mig var "typ som kronisk foglossning som går i skov"
Men det är mycket sällsynt iaf, så tro nu inte det värsta är du snäll!

Jag sitter och lyssnar på min man som snodde tösens fiol och noter, och håller på att försöka lära sig spela blinka lilla stjärna.

Fattar inte hur man kan ta en fiol och spela bara sådär när man aldrig gjort det förut och få det att låta helt okej :up:

(Han spelar dock annat så det finns väl talang helt enkelt)

Nu ska jag natta barnen och tigga (kräva :angel:) till mig massage :D

En lång dag med jobb på ungdomsavdelningen (skulle egentligen kört transport men det var så få rättegångar att det inte behövdes) följt av hårmodell-uppdrag. Nu har jag kortare hår än på flera år :p
Kvällen avslutades med att jag och dottern var i stallet och tog in stall-hästarna samt kontrollerade ute-hästarna.

ÄNTLIGEN!
Fick körningen åt mina hemtrakter, så har nu kunnat hämta hem mina utemöbler jag fått ärva av mamma.
Synd bara att jag inte fick den körningen innan sommaren började, men men bättre sent än aldrig.
Så nu sitter jag här och är lite trött, vart en lång dag idag. Är dock ledig imorrn så det blir skönt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 034
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 617
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar