Vad gör ni? Del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit ute en sväng och det blåser som satan! Sådär så att man tappar andan om man går i motvind med öppen mun :D Hoppas det mojnar på några timmar för i em är det sista ridlektionen den här terminen ju!

Jag undrar så vad min lilla hund varit med om förr. Hon får fullständig panik när hon får syn på en kam eller borste och man får vara snabb som en vessla om man ska hinna få tag i henne innan hon är under sängen eller soffan. Och när man väl har henne så är hon superlåg och skakar så mycket att det är svårt att kamma ens. Jobbigt när det är en hundsort som behöver en del pälsvård. :/
Likaså är hon absolut livrädd för allt som har med paketinslagning att göra. Hon blir helt panikslagen och springer och gömmer sig och skakar tills man är klar.

Hon är rädd för så mycket, önskar hon kunde prata och förklara. Nackdelen med äldre omplaceringar, man vet inte riktigt vad de varit med om. :(

Jag undrar så vad min lilla hund varit med om förr. Hon får fullständig panik när hon får syn på en kam eller borste och man får vara snabb som en vessla om man ska hinna få tag i henne innan hon är under sängen eller soffan. Och när man väl har henne så är hon superlåg och skakar så mycket att det är svårt att kamma ens. Jobbigt när det är en hundsort som behöver en del pälsvård. :/
Likaså är hon absolut livrädd för allt som har med paketinslagning att göra. Hon blir helt panikslagen och springer och gömmer sig och skakar tills man är klar.

Hon är rädd för så mycket, önskar hon kunde prata och förklara. Nackdelen med äldre omplaceringar, man vet inte riktigt vad de varit med om. :(
Men plutt då! :heart:(:heart

Dottern älskar Lil'Bub (katten) så jag har faktiskt beställt en mysig luvtröja med henne på i julklapp till henne idag ☺ hoppas att den hinner komma fram.

Jag längtar tills arbetsdagen är över och det blir helg. Det ÖSREGNAR och är typ halvmörkt så jag känner bara hur energinivån dalar. Men det blir bättre när jag åkt till stallet, sen blir det gymmet med innan jag lägger mig i soffan och kollar på en film med sambon...

Hur länge har du haft henne? Min omplacering högg vilt omkring sig när man skulle klippa klorna på honom, jag klippte en klo, gav honom falukorv (han ratar allt som heter hundgodis ), klippte en klo, gav honom korv och sedan gav vi oss. Det blev oftast bara en eller två klor klippta per gång och efter ett halvår så hade jag inga problem med den biten mera.

Låt kammen ligga framme på golvet så hon kan nosa på den, lägg en godis brevid den mm och slutligen på den så hon lär sig att den inte är farlig. Så har jag gjort med klotången och numera så flyr han inte när jag plockar fram den.

Usch helt slut! Plockat, packat och burit hela dagen, farmor har ju flyttat. Nu är det roliga kvar, att få ordning på allt och städa gamla lägenheten :meh:

Nu har jag varit och provridit! Det är helt sjukt vad jag har tappat muskler och ökat i fett. Den här hästen kräver rejält med säte och ben och jag bara dog. Försökte verkligen men orkade inte... Men hon var fin, dock lite stressad idag pga jakt utanför hagen, och jag ska dit igen på måndag för att rida ut :)
Fick iaf beröm för att min hand är lugn, mjuk och stilla, man får vara glad för det lilla ;)

Nu har jag varit och provridit! Det är helt sjukt vad jag har tappat muskler och ökat i fett. Den här hästen kräver rejält med säte och ben och jag bara dog. Försökte verkligen men orkade inte... Men hon var fin, dock lite stressad idag pga jakt utanför hagen, och jag ska dit igen på måndag för att rida ut :)
Fick iaf beröm för att min hand är lugn, mjuk och stilla, man får vara glad för det lilla ;)
Hur kändes det annars?
Saknar inte hästeriet så sett men ibland saknar jag känslan av ridningen och när man klickade och bara kunde njuta av ett ridpass.

Nu ar jag vaken efter Thanksgiving festen i gar. Det gar lite trogt, kan man lungt saga.:cautious: Det enda jag aker ut idag ar att jag ska till stallet och pyssla LANGE med hasten och jobba med hundarna bade i lydnad, spar, och bara en lang promenad har jag tankt. I gar fick hast och hundar sta tillbaka, sa i dag blir det deras dag.:D
Da det ar "Black Friday" i dag och alla butiker har rea och super REA pa vissa varor (typ 75% rea pa vissa TV apparater och liknande) tanker jag inte besoka en enda affar hela den har helgen, eller ens aka in till stan, da rean dras ut och alla 2.5 millioner manniskor som bor har ar ute i just de affarer man sjalv funderar pa att ga till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Tjatter Jag kan inte hitta någon tråd för i år men jag tycker att det är på tiden! Knappt en månad till första advent och jag vet att ni är...
31 32 33
Svar
657
· Visningar
31 817
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 235
Senast: BernT
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka