Vad gör ni? Del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är klart med projektutvärderingen och jag är inte nöjd. Projektet gick åt pipsvängen och det finns inte direkt mycket positivt att peka på alls ärligt talat. Känns tråkigt speciellt när det är en sån stor del av betyget i kursen. Jag kan ju trösta mig med om att jag inte är den som orsakat det hela i alla fall.

Liten pluttkatt har blivit stungen på nosen av ett bi! :(:love::love::love::love:
11012855_1110736495603164_7121425780299037800_n.jpg

:nailbiting: Ser ut som att det g;r helt sjukt ont. Stackare:cry:

Lever ....Har duschat och häller i mig kaffe för att se om jag kan vakna till liv. Valpskrället väckte mig som vanligt vid fem. I helgen är dom bortresta så då ska jag verkligen sova ut! :)

Hundflickan hade svårt att komma till ro igårkväll och drog igång tillsammans med Hussen vid 5 imorse igen:crazy:
Så fort hon är uppe i varv och känner sig lite mysig så slickar hon sig själv så det smaskar och smäller i käkarna. Ett ljud som gör att det brinner i min hjärna men jag inser att det är jag som är problemet och biter ihop:meh:
Nu frukost och löptur!

Väntar på tåget, en dag i skolan väntar.. Fick 2 h sömn inatt p g a sjuk vovve.. Vill helst hem och sova igen för stor risk att jag annars råkar somna i skolan :p

Jag är klart med projektutvärderingen och jag är inte nöjd. Projektet gick åt pipsvängen och det finns inte direkt mycket positivt att peka på alls ärligt talat. Känns tråkigt speciellt när det är en sån stor del av betyget i kursen. Jag kan ju trösta mig med om att jag inte är den som orsakat det hela i alla fall.
När vi hade projektledning kursen och med tillhörande projekt sa iaf våt lärare att är det så att projektet inte blir bra/når upp till målsättningen så kan en bra projektrapport uppväga det, där man förklarar vad som inte blev som det skulle och analyserar varför och vad man kunde gjort bättre. Får hoppas du skrivit en tillräckligt bra utvärdering så att det väger upp att projektet inte gick som det skulle :)

Nu har jag kommit hem efter Thanksgiving middag. Jag ar helt slut. Vi har atit i stortsett oavbrutet fran 2 tiden tills 10 tiden pa kvallen. Mycket vin och ol har gatt at i kvall och vansinnigt roliga spel har vi agnat oss at och haft otroligt roligt. Det finns mat over for ett helt regemente och vi behover inte laga mat pa en vecka, minst. :p

Jag tycker inte heller om pizza - längre.
Flyttade till egenlägenhet 78 och det fanns en nyöppnad pizzeria mitt över gatan. Stans första - en riktig nymodighet. Det var dessutom innestället i stan just då. Jag har tillbringat många onyktra kvällar i det huset.

Eftersom ungdomens fyllor inte var så välavvägda så blev pizzorna intimt förknippade med visst illamående. Inte för min del - men vääääldigt många andra ungdomar spydde pizza....

Efter de åren har jag svårt för pizza. Både utseendet och lukten får mig att tänka på spyor. Och det är dessutom inte speciellt gott.
Pizza kallades med viss ironi för "har-jag-ätit-eller-ska-jag-äta?" Spy kallas ju också ibland för att "lägga en pizza".

Att pizza är så populärt är för mig en gåta.....
Åh jösses, och nu tycker jag ÄNNU sämre om pizza än förut! Det är dock rätt skönt kan jag tycka, något ohälsosamt som jag för en gångs skull inte tycker om!

Försöker ta mig igenom en 116 sidor lång rapport - skumläsning är grejen :angel:

I övrigt börjar jag faktiskt få ihop den här dagen som från början kändes oöverskådligt rörig. Jag blir ju lite lätt stressad av att ha mer än två aktiviteter bokade per dag :cautious: Men det ska nog lösa sig det här! Nästan bara trevliga saker så då kan man ju anstränga sig :D

När vi hade projektledning kursen och med tillhörande projekt sa iaf våt lärare att är det så att projektet inte blir bra/når upp till målsättningen så kan en bra projektrapport uppväga det, där man förklarar vad som inte blev som det skulle och analyserar varför och vad man kunde gjort bättre. Får hoppas du skrivit en tillräckligt bra utvärdering så att det väger upp att projektet inte gick som det skulle :)
Jag tycker det är svårt eftersom det finns en röd tråd i det hela om att man gång på gång har övergett projektplanen, det har varit konflikter och jag själv hade gjort mycket annorlunda men fick inget gehör alls. Jag har lyckats få med allt i rapporten tror jag men tycker den blir för rörig och jag lyckas inte strukturera upp den på ett bra sätt.

Jag tycker det är svårt eftersom det finns en röd tråd i det hela om att man gång på gång har övergett projektplanen, det har varit konflikter och jag själv hade gjort mycket annorlunda men fick inget gehör alls. Jag har lyckats få med allt i rapporten tror jag men tycker den blir för rörig och jag lyckas inte strukturera upp den på ett bra sätt.
Sånt är jobbigt. Så tråkigt när det är folk som ska förstöra för andra som vill göra ett ordentligt jobb.
Håller tummarna för att läraren förstår hur du tänker/upplevt det och att det blir godkänt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Tjatter Jag kan inte hitta någon tråd för i år men jag tycker att det är på tiden! Knappt en månad till första advent och jag vet att ni är...
31 32 33
Svar
657
· Visningar
31 817
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 235
Senast: BernT
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka