Vad gör ni? Del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag borde sova, tidig morgon imorrn också. Kök levereras! Men, nu har de en twist, vi vet inte vilket bygge de hör till! :p Vi vet tillverkare och att de ska till oss så jag tror jag har ett hum, hoppas kunna klura ut det imorrn ;)

Jag har ätit både pizza med vispgrädde (beställdes som "pizza sorpresa" i Italien, nog blev vi överraskade alltid!) och pizza med choklad & marshmallows. Jag tycker inte så mycket om pizza (längre)...
Jag tycker inte heller om pizza - längre.
Flyttade till egenlägenhet 78 och det fanns en nyöppnad pizzeria mitt över gatan. Stans första - en riktig nymodighet. Det var dessutom innestället i stan just då. Jag har tillbringat många onyktra kvällar i det huset.

Eftersom ungdomens fyllor inte var så välavvägda så blev pizzorna intimt förknippade med visst illamående. Inte för min del - men vääääldigt många andra ungdomar spydde pizza....

Efter de åren har jag svårt för pizza. Både utseendet och lukten får mig att tänka på spyor. Och det är dessutom inte speciellt gott.
Pizza kallades med viss ironi för "har-jag-ätit-eller-ska-jag-äta?" Spy kallas ju också ibland för att "lägga en pizza".

Att pizza är så populärt är för mig en gåta.....

Liten pluttkatt har blivit stungen på nosen av ett bi! :(:love::love::love::love:
11012855_1110736495603164_7121425780299037800_n.jpg

Men lille kissemoj :cry:

Sitter och väntar på att potatisen ska koka klart...hur lång tid ska det ta egentligen? Jag är vrålhungrig!
Och så sitter jag med en utvärdering som ska in senast i morgon och jag har inte ens börjat för jag måste äta om jag inte ska trilla av pinn snart :o

Lång dag är snart till ända. Jobb 7.30-17.30 inklusive jobbintervju, hämta barnet, köpa vinterskor till henne, hem och ge barnet mat, till stallet, kom hem 20.45 och nattade barnet följt av att jag tittade på inomhusfälttävlan.
Ska bara duscha nu innan jag ska sova. Tidig morgon imorgon :crazy:

Dags att sova. Fryser och mina händer svider :( har vart slarvig och inte smörjt dom med kortisonsalva på några dagar, har känt att det har stramar och så under dagen, så tog lite handcreme av farmor, satan vad det sved! :( tyvärr gillar inte mina händer kyla och är nästan konstant kall om händerna under dagarna nu på praktiken...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Tjatter Jag kan inte hitta någon tråd för i år men jag tycker att det är på tiden! Knappt en månad till första advent och jag vet att ni är...
31 32 33
Svar
657
· Visningar
31 817
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 235
Senast: BernT
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka