Vad gör ni? Del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gud sa gulligt.:love: Hittar du en essence for Hallon och lakrits glogg vill jag absolut ha. Vanlig glogg gor jag sjalv i flera olika varianter ... men jag avgudar allt hallon och lakrits. :d

Jag hat hittat ett recept (ok, det var LCHF från början men jag översatte till "riktig" glögg :D):

75 cl rödvin
glöggessens enligt flaska
3 dl hallon (jag misstänker att det går bra med hallonextrakt efter smak också)
1-2 nypor lakritspulver efter tycke och smak (samma där, lär fungera med lakritsextrakt)
0,5-1,1 dl socker beroende på hur söt man vill ha den (jag använder alltid råsocker och en liten dutt honung)

Säg till om jag ska skicka något :D

Tack sa jattemycket. :) Det ska jag prova! Jag har bade lakrits och hallon extrakt har sa det ska bli hallon/lakrits glogg har nu. :d

Allvarligt, han är helt underbar :D han kommer från byn så jag har känt honom jättelänge plus att han vet att jag tål rätt mycket och är beredd att stå ut för att bli bättre.
Min valde jag bara för att han hade internetbokning och jag hatar att prata i telefon :up:

Vi hade massörer som kom på mitt förra jobb typ 2 gånger i veckan som masserade en rätt billigt, så fick man ju boka vid behov och vet inte hur många som knappt tog i något och så "säg till om det gör ont" jag kanske är knäpp men jag tar hellre 30 minuter av smärta och de blir bättre än att bara någon petar lite på en i 30 min men allt fanskap är fortfarande kvar :angel:

Jag BORDE vara på jobbet nu, men när jag kl 07:00 satte mig i bilen så startade den inte. Hände inte mer än att den lät lite och så blinkade alla lampor vilt. Elfel troligtvis. Och jag tror bestämt att det är en "rest" från i onsdags när bilen var inne och bytte vindruta (eluppvärmd) för redan då hade de bränt nån säkring i den så att innerbelysningen inte fungerade när jag fick bilen... Så jag tror att det varit något mer som inte varit helt 100 och att nu är det något som kortslutits..
Well, jag sitter och väntar på assistans -och hoppas att det räcker med starthjälp, annars blir det bärgning och lånebil.

MORR!!!

Bestämde mig för att det var trevligast att ligga kvar i sängen någon timme istället för att gå en runda med valpen. Lyckligtvis håller valpen med, så nu får jag ligga och mysa under täcket en stund till :D

Min Rally-Ruben gick inte igenom besiktningen :arghh: Och resten av dagen bjuder på typ 1000 maskiner tvätt, vilket jävla party :banana::meh:

Ska käka lite godis, kolla räkningar, fixa papperna på kontoret och se på Beck. Blir väl att fortsätta tvätta handdukar, men torktumlaren och tvättmaskinen går på samma propp så de kan inte köras samtidigt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Tjatter Jag kan inte hitta någon tråd för i år men jag tycker att det är på tiden! Knappt en månad till första advent och jag vet att ni är...
31 32 33
Svar
657
· Visningar
31 817
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 235
Senast: BernT
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka