Vad gör ni? Del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vädret är fint här med :D

Kom och fundera på hur stenfrusen padocken kommer vara i kväll...

Dottern skulle egentligen rida idag men det lär vara halt och jag orkar faktiskt inte brodda för bara en dag. (Långtidsprognosen säger nämligen varmgrader i minst tio dagar framåt fr.o.m. ikväll.)

Dottern skulle egentligen rida idag men det lär vara halt och jag orkar faktiskt inte brodda för bara en dag. (Långtidsprognosen säger nämligen varmgrader i minst tio dagar framåt fr.o.m. ikväll.)
Jag tänker inte heller brodda idag, ska bli varmt här med. Men borde nog kunna ta mig bort till ridskolan.

Hovslagaren kommer på torsdag, men känns onödigt att brodda då med.

Sitter och äter lunch och tittar på min utsikt, jag ser till Västerås sjukhus! 3 km bort, känns väldigt nära men ändå evinnerligt långt bort!

Ska dit kl 14 och gjuta av mina fötter.... blääää

Jag velar mellan cykel och gå, går jag kommer jag bete mig som ett fyllo sedan! Men, men jag får väl vingla bäst jag vill :angel:

Tvättar och äter schweizernöts-fudge :d Ska snart byta om för att åka till staden, har ingen utskrivare så får låna bibliotekets för 2kr/pappret :grin:

Försöker knåpa ihop nått till LIA uppgiften. Svårt när man ska skriva om praktikplatsens konkurrenter, när ägaren till företaget säger att han inte har några, det är "kollegor" :wtf:

Ja får väl bli det.Företagets ägare tycker ju dock att de som kan kallas konkurrenter är typ företag som säljer sällanköpsvaror ex möbler elektronik och liknande..
Men konkurrenter är ju dem inom samma bransch/nisch, oavsett hur bra vän man är med dem! Vi har ju massor av konkurrerande företag som chefen är vän med och samarbetar med, men de är likväl konkurrenter.

Avbokade min tid till ortopedtekninska :crazy:

Jag orkar inte ta mig till sjukhuset idag, stört omöjligt att ta sig någonstans när vänsterbenet inte vill fungera som det ska.

Ridit två härliga rundor i det kalla och soliga vädret. Det var dock två små krutdurkar idag så det blev ganska mycket galopp. Men så underbart med sol! :heart

Det är som balsam för själen. :love:

Sen ringde dottern och undrade om jag kunde hämta henne i skolan då hon fått migränanfall. Ny ligger hon hemma i mörkret och har tagit medicin. Förhoppningsvis hjälper den.

Ridit två härliga rundor i det kalla och soliga vädret. Det var dock två små krutdurkar idag så det blev ganska mycket galopp. Men så underbart med sol! :heart

Det är som balsam för själen. :love:

Sen ringde dottern och undrade om jag kunde hämta henne i skolan då hon fått migränanfall. Ny ligger hon hemma i mörkret och har tagit medicin. Förhoppningsvis hjälper den.
Gillar ridturerna, inte migränen såklart! :heart

Avbokade min tid till ortopedtekninska :crazy:

Jag orkar inte ta mig till sjukhuset idag, stört omöjligt att ta sig någonstans när vänsterbenet inte vill fungera som det ska.
Trist när kroppar inte beter sig som dom ska, dumma ben :rage:

Min kropp är också dum :( så fint väder ute men kallt och fortfarande inte torr luft, då blir oljan i alla mina gångjärn som sirap eller värre = lederna fungerar inte och det gör ont :arghh:

Trist när kroppar inte beter sig som dom ska, dumma ben :rage:

Min kropp är också dum :( så fint väder ute men kallt och fortfarande inte torr luft, då blir oljan i alla mina gångjärn som sirap eller värre = lederna fungerar inte och det gör ont :arghh:

Ja det är jobbigt ibland, jag fixar inte att stressa iväg på något när kroppen inte samarbetar. Det tar för mycket energi för mig.

Men hunden fick sig en lagom lång och kall promenad ändå, men då kan jag gå i lugn takt och han trippar så fint brevid mig när jag inte fungerar fullt ut.

Idag skötte han sig så otroligt bra trots att vi mötte två JR efter vägen som bägge två betedde sig väldigt underligt. Ena la sig ner= min hund blir tokig och låter som ett monster och en som betedde sig som ett mönster själv= i normala fall så beter min sig då som något från avgruden... Men idag sket han totalt i dom!

@Scata har du RA? Jag utreds för det, har också problem med kylan. Kroppen värker något oerhört mycket men nu börjar den lugna ner sig när det varit kallt ett tag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Tjatter Jag kan inte hitta någon tråd för i år men jag tycker att det är på tiden! Knappt en månad till första advent och jag vet att ni är...
31 32 33
Svar
657
· Visningar
31 817
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 235
Senast: BernT
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka