Vad gör ni? Del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var ut och tittade/kände på marken, och om nu inte alla mina grannar (3 st :p ) har året runt däck är jag inte ensam om att ha sommardäcken kvar :p

Sambon har sommardäcken kvar :o Det är samma fälgar som används på sommardäcken som på vinterdäcken, och han har glömt att ta med de till "grann-jobbet" som kan kränga åt honom.

Sån pizza händer det att jag också köper :p dock blir man så jävla mätt, och jag är inte så förtjust i att värma den pizzan dagen efter, så det blir inte så ofta jag köper det.

Jag äter den kall om det blir något kvar, men plockar bort stripsen för de blir inte alls goda kalla :yuck:

Sambon har sommardäcken kvar :o Det är samma fälgar som används på sommardäcken som på vinterdäcken, och han har glömt att ta med de till "grann-jobbet" som kan kränga åt honom.
Jag har mina vinterdäck på däckhotell, annars hade jag kunnat byta själv i helgen... Men men, trodde ju inte direkt att det skulle gå från 2.5 plus igår till 8 minus idag O_o I fredags var det liksom fortfarande typ 10 grader ute

Jag försöker läsa på om HTML-programmering samtidigt som det tjuter i mitt vänstra öra. Ingen höjdarkombination...

Jag har mina vinterdäck på däckhotell, annars hade jag kunnat byta själv i helgen... Men men, trodde ju inte direkt att det skulle gå från 2.5 plus igår till 8 minus idag O_o I fredags var det liksom fortfarande typ 10 grader ute

Men oj, vart bor du i landet? Här har vi haft rätt kyliga mornar länge (skaraborg som sagt) samt att sambon fick veta att det var snövarning i helgen men nja den uteblev :up:

Men oj, vart bor du i landet? Här har vi haft rätt kyliga mornar länge (skaraborg som sagt) samt att sambon fick veta att det var snövarning i helgen men nja den uteblev :up:
Skåne, Kristianstad. Alltså det har ju vart lite småkyligt på morgonen, i fredags var första dagen då det var nere på 1-1.5 grad när jag åkte till praktiken vid kvart i nio, men det steg under dagen, och var väl runt 7 8 grader men blåsigt som sjutton, På lördagen var det också runt 7-10 grader när jag var ute men fortfarande blåsigt. Sen *poff* sno på söndagen. Typ :p

Vilka märkliga pizzor det verkar finnas! Jag äter bara pizza någon gång om året, och har aldrig hört talas om julpizza.... kan dock tänka mig att exempelvis kyckling och saffran skulle vara en god kombo, men det lär ju blir dyrare än en vanlig pizza.

Själv sitter jag och funderar på hur fasiken jag ska kunna få fler röster på min ansökning till expeditionen Fjällräven Polar. Det handlar alltså om en vildmarksexpedition, där man ska köra 30 mil hundspann från Sverige till Norge. Mina snälla Facebookvänner, kollegor och elever har röstat (de som har fb), men om någon har fler tips på hur jag kan marknadsföra mig får ni gäääärna hojta till!? Om någon av er vill supporta hittar ni ansökan här:

http://www.fjallravenpolar.se/UserProfile/185

Röstat och delat på min fb :)

Jag eldar faktiskt så här tidigt på morgonen
Väntar på besked om dotra får åka hem från sjukhuset plus att vc ska ringa.

Denna veckan är det nog rätt så fullbokat på däckverkstäderna när alla ska byta däck.
Men här var det idag visserligen -8 fast torrt väglag.
Blir ju annat när det kommer snö/blask.

Denna veckan är det nog rätt så fullbokat på däckverkstäderna när alla ska byta däck.
Men här var det idag visserligen -8 fast torrt väglag.
Blir ju annat när det kommer snö/blask.
Jag tittade i lördags, och då var det tre tider idag, en hann dock ta den tidigare tiden, men fick 17.40. Imorgon hade dom gott om tid, iaf på Däckia i Kristianstad :) Här har det ju tyvärr gått från blask till is, så det är rena isgatan ute.

Sitter och klurar på om jag ska ta det säkra före det osäkra och gå till naprapaten eller om jag ska chansa och cykla. Ska dessutom under dagen ringa till verkstaden och boka tid för däckbyte, men tvivlar på att det hinns med denna veckan.

Jag var ut och tittade/kände på marken, och om nu inte alla mina grannar (3 st :p ) har året runt däck är jag inte ensam om att ha sommardäcken kvar :p

Jag ska stanna till vid en närliggande bensinmack på vägen till jobbet och fråga om de har tid att byta däck åt mig när jag kommer hem eller innan jag åker imorgon... Glad att vi inte har snö än, för jag måste köra bil dagligen.

Konstaterar att jag inte hinner dricka te innan det är dags att gå till jobbet :( ska leta fram lite mer varma kläder att ha på mig idag.. Behöver köpa en polotröja också, eller kanske två... Huh.

Pustar ut efter morgonens kaos.
Det började vid 7 med att en grannes barn råkat riktigt illa ut och föräldern ringde från sjukhuset i vild panik och behövde hjälp med sin stackars hund som satt ensam hemma sedan ett dygn tillbaka. Det är en gatuhund som inte varit så länge hos dem och som visst inte gillade andra hundar.
Som tur är verkar den inte vilja äta upp min hund och inte heller mina katter.
Nu ligger hon här på jobbet med mig och nyrastad, mätt och otörstig. Håll gärna en tumme för att det funkar att ha henne ett tag framöver!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Tjatter Jag kan inte hitta någon tråd för i år men jag tycker att det är på tiden! Knappt en månad till första advent och jag vet att ni är...
31 32 33
Svar
657
· Visningar
31 817
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 235
Senast: BernT
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023