Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag tyckte det, men personen är jag rätt säker på är SD anhängare så det var nog helt normal logik för deras del :D Fast man blir ju lite livrädd om personer som dessa ska välja vilka som sitter vid makten O_o Det komiska är ju att det är Pappas granne, så de sitter där uppe i skogen i precis ingenstans och oroar sig för terroristdåd. Liksom, båda två avskyr att lämna gården, stor chans att en terrorist får för sig att spränga en laddning mitt ute i ingenstans :meh:
Suck.
Ungefär som min kollega som inte vågar åka till jobbet imorgon för att två personer slogs idag. Eller rättare sagt - en fick ett frispel efter att ha vakat, och ovanpå det försökt milda sina ångest och oro med öl. Den andra lappade till honom när han blev för utåtagerande.

Kollegan pendlar 8 mil enkel resa med bil. Deeeet är OK. Men köra till jobbet där två personer rykt ihop det vågar hon inte. Tänk om någon kommer med en kniv i fickan imorgon :banghead:

Här har jag i flera månader suckat över att jag inte kunnat koppla min macbook pro till min soundbar..... visade sig att det visst gick, och jag som tycker att jag brukar vara hyfsat bra på såntdär :banana:

Hemma från bion nu (som ni märker kanske :p ) Blev en del tisslande på småfolket :cautious: Mycket skönare egentligen att få på bio när det är typ jag och 5-10 personer till, men hade inte tålamod att vänta :p Nu ska jag nog ta en kopp te, och äta Ballerina Pepparkaka :D Eller, kanske borde äta mat först... Inte hunnit med det idag :down:

Har plockat undan här hemma, det gror lätt igen när man ligger med feber i 2 dygn. Dom kommer och ska besikta ventilationen imorgon.... Var så glad över att vara feberfri men ack vad jag bedrog mig! Nu är den tillbaka....

Dottern tittar på ett Instagram-konto som en läkare har. Massa bilder på lik och avslitna fötter och uppskurna lår och sånt.
"Vänta mamma, jag kan inte sova än. Jag ska hitta någon rolig bild." Sen kommer en bild på en delad hjärna som hon kommenterar med "Häftigt!".
Det följdes av en bild på en avsliten fot som hon var tvungen att like:a.
Mitt barn är uppenbarligen lika rationellt som jag själv är :love:

Måste tillägga att jag tycker det är VÄLDIGT tråkigt när den som läser lägger på en ton på texten som INTE var menad för den texten, i mitt fall när det egentligen var en vänlig ton som var menad men den som läser lägger på en negativ ton.
Jättekul (eller inte), inte direkt första gången detta händer. Jag är inte någon elak häxan surtant, jag är bara en oskyldigt nyfiken ung tjej, som vill lära sig mer om världen. Allt och alla är inte ute efter att hacka på andra, glöm inte bort det.
Tyvärr, utifrån hur dina inlägg var formulerade,tolkade jag inte det som skrevs som nyfiket, utan som ifrågasättande på ett smått otrevligt sätt. Därav min reaktion.
Mycket möjligt att jag fel tolkat dina inlägg, absolut! Det är som du säger svårt att veta vilken ton som ligger bakom när det handlar om text. Men man kan formulera sig på mer eller mindre trevliga sätt.

OT
Ligger helt utslagen i soffan och tittar på bonde söker fru. Men borde egentligen packa inför morgondagens resa till Stockholm! Ska äntligen träffa mamma igen efter 3 månader:heart (( och ska få njuta av hotellfrukost:D))

Tyvärr, utifrån hur dina inlägg var formulerade,tolkade jag inte det som skrevs som nyfiket, utan som ifrågasättande på ett smått otrevligt sätt. Därav min reaktion.
Mycket möjligt att jag fel tolkat dina inlägg, absolut! Det är som du säger svårt att veta vilken ton som ligger bakom när det handlar om text. Men man kan formulera sig på mer eller mindre trevliga sätt.

Då kan jag säga att du tolkade helt fel. Jag är ingen expert på att formulera mig i text, det är väl min svaghet. Må va klumpig med ord (använder inte så mycket smileysar då de oftast inte tolkas så som jag menar med dom), men menar väl oavsett hur texten är formulerad.
Jag ifrågasatte inte heller, jag ville veta hur det kom sig eftersom jag själv inte kunde sätta mig in och förstå och ville därför ha bilden på hur det låg till, så jag kunde sätta mig in i situationen och förstå den bättre.

Öga mot öga sker det sällan några missförstånd för då hör och ser folk lättare vad det är jag menar, men i text kan den som läser tolka det precis som den vill och få det till vad som helst.

Även den mest vänligaste formulerade texten kan tolkas komma från helvetes inre kretsar beroende på hur man väljer att tolka texten. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
62 63 64
Svar
1 279
· Visningar
57 712
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: Tilly_85
·
Svar
1 999
· Visningar
55 542
Svar
862