Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kör multitasking idag :D
Snackar med mamma på skype, skriver här, spelar candy crusch och borstar tänderna :D Ska gå och ta fram något till lunch också

Va intressant det är att läsa om vad ni gillar i vin-väg. :)

Skulle ni säga att ni var sådana som gick på vinprovningar, kurser, etc inom ämnet också?

Jag skulle gärna göra det! Har bara varit på en "riktig" vinprovning(champagne) men har ordnat några egna mest för skojs skull med vänner. Det är jätteroligt att jämföra viner, minns inte vad vi hade för tema på vinerna förra gången men vi körde först utan och sedan med mat och det gör ju jättestor skillnad.

Har just kört iväg ena hästen på jobb. Fick tag i en liten medhjälpare vilket var mycket skönt med tanke på min huvudvärk som bara blivit värre och värre senaste veckan.

Funderar på om man ska försöka få något vettigt gjort idag också kanske. Har iof hängt tvätten, men borde väl göra något mer än det :angel:

Känner mig helt slut... åkt 07 i morse, kom fram strax efter nio, kaffe och sen klä på mig lite rejälare skor och dottern hela hennes utrustning, sen var det skjutning en dryg timme, klä av, kolla poänglistan och så pack ihop och åka två timmar hem igen... Vi hann stanna på Subway också och äta lunch, det är dotterns favoritsnabb mat men det är bara hon och jag som gillar det så vi passade på när det bara var vi två. ;) Dottern var nöjd med dagen, 32/36 med 21 innertior, tyvärr räcker det inte för ledning i serien men hon håller sin andra plats ohotad. :D

Vinnördar!
Vad dricker ni helst för vin?

Jag är som @Snurrfian (söstra mi ;) :D) att jag vill ha kraftiga, rejäla rödviner. Helst från Bordeaux men Chile och Spanien (Rioja) funkar det också. Favoritdruvorna är cabernet sauvignon, carménère och cabernet franc. Dricker jag viner på syrah/shiraz ska det vara de franska från Rhone, jag kan inte med syrah-viner från Australien tex.

Amarone är också gott, särbon har lärt mig uppskatta italienska viner.

Känner mig jävligt uttråkad på denna stad och funderar på att flytta till ngt roligare ställe. Tänker att det är lite lamt att flytta till ngt redan roligt ställe utan det vore ju kul att flytta till ngt oväntat ställe som man sen kan göra roligt från grunden liksom. Som ett projekt. Sen kan alla roliga människor flytta dit?
Fattar ni?

Tillägg: snackar inte om Sverige, så lägg ner alla tips om typ Säffle

Klockan ar inte 7 an och jag forsoker vakna. Alla tre hundarna tittade pa mig nar jag kom upp men la genast ner huvudet och somnade om.:love:

Va intressant det är att läsa om vad ni gillar i vin-väg. :)

Skulle ni säga att ni var sådana som gick på vinprovningar, kurser, etc inom ämnet också?

Det ar svart att tillbringa tid mitt i Californien's mest kanda vin distrikt utan att ga pa vinprovningar.:p Har i USA har man ocksa en vana att man kor lite utbildning pa alla sadana stallen (zoo, natur platser, eller vingardar) sa man far lara sig lite om olika druvor. Det ar enda orsaken till att jag vet att Petit sirah ar en annan druva an sirah ... men att sirah och shiraz ar samma druva.
Petit Sirah var, by the way, den druva som skickades kors och tvars over landet under "The Prohibition" (da det var forbjudet att salja, skicka, eller importera alcohol) da det var tillatet att producera for eget bruk och Petit Sirah ar en valdigt talig druva.
Jag gillar att lara mig saker, bade random tamligen onodiga saker och sadant man verkligen har nytta av, sa jag skulle latt ga kurs om det fanns nagon bra som inte kostade.:D

Barnet ville inte bli hämtad från farmor och farfar, det blir middag för henne där :D
Själv har jag precis hjälpt mina föräldrar att plocka undan hammocken för säsongen. Det brukar gå enkelt men en bult hade gängat snett så vi fick såga av den till slut. Pust!

Idag red jag drygt 10 minuter i paddocken på Max. Medhjälparna stod utanför både vid upp- och avsittning och Max var cool som vanligt :love:
Efter det klippte vi honom så nu får han gå med ofodrat täcke. Är i valet och kvalet på att flytta honom till grannen för att få närmare till honom. Vi ska få nytt schema på jobbet och dagarna ska bli ännu längre, det känns när det ibland är 11 mil enkel resa.. Vi får se.

Har en gräslig huvudvärk och har försökt peppa mig själv till att gå över till grannen för att låna tvättmaskinen (vill ha eget badrum nu!) i drygt tre timmar, går sådär.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama