Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slappar i soffan. Våldsamt nöjd att ha packat upp allting, tvättat klart (förutom det som är i tumlaren nu) samt lagat kvällsmat inklusive en matlåda till på måndag. Dessutom sa dottern att maten var ljuvlig :D

Det är förresten en helt sjukt jobbig känsla av att ha förstört någons hjärta :(

Som en klok parterapeut sa till mig en gång då jag var i din situation - "Det gör ont att bli lämnad men det gör ont att vara den som lämnar också!".

Kram på dig, respekt för att du faktiskt tar ansvar för både din och mans framtida lycka även om han kanske inte känner så just nu.

Slösurfar på HästNet trots noll hästerfarenhet och undrar om man verkligen ska avla på en häst som är skavkänslig vid pälsbyten, går det i generna eller..?

Kanske börjar bli dags att sova. Har trots allt varit vaken sen 5 imorse, svensk tid. Sov givetvis lite på flyget men inte särskilt länge. Jag är nämligen inte riktigt lika smidig som unga fröken som på flygplan sover såhär:

11887570_10154172954411102_8219180537699145424_o.jpg

Vinnördar!
Vad dricker ni helst för vin?

Lite beroende pa vad man har till, men just nu ar mitt favorit vin, Napa Cellars Cabernet Sauvignon 2012. Sarskilt sedan jag sag att den kostar runt $ 50 overallt. Jag har fortfarande kvar 3-4 flaskor sedan jag var har sist, och kopte nu "en halv lada", alltsa 6 flaskor av Napa Cellars Cabernet Sauvignon 2013 for for $ 15 dollar flaskan med 30% rabatt nar jag kopte 6. :cool: De kostar egentligen runt $ 30 dollar per flaska.:eek: Nu finns det inte kvar langre pa affaren sa jag maste kopa annat vin att dricka till vardags. Min favorit affar har i Napa har ofta den typen av erbjudanden pa lokalt vin.

Rött, favoritdruvan är carmenere, eller petit syrah. Fast just nu dricker jag chardonnay (vitt) :D men det beror ju på när vinet ska drickas, och till vad? :)

Precis. Sjalv foredrar jag dock rott. :d
Som sagt, jag gillar Cabernet Sauvignon till grillat och garna lite svarta kanter ... men medium rare kott. Eller till en hemgjord och grillad burgare, eller kanske en medium rare lamstek.
Till en Pinot Noir (den odlas bast i Oregon, och da jag ar pa vag att flytta dit, och har en god van dar som har ett vinery ar det bast jag har det ocksa hemma:p) Till den passar anka, flask, Lax (sarskilt vildfangad sockeye) och svamp.
Till en Chardonay (smoky och rejalt "oaky") ar fantastisk till Shellfish, inte for mild fisk och till kyckling
Till Petit Sirah (jag alskar den druvan) men den har tyvarr blivit popular och da den bara vaxer i Californien ar det numera mycket svart att fa tag pa det. Men om man har turen att hitta en flaska ar det gott med "shell fish" till.
Sirah och shiraz ar samma druva och jag ar mattligt fortjust i den. Det ar inget jag brukar kopa i alla fall. Men om man har en flaska ar det gott till Beef stew, Mexican mat som Chili eller till en "london broil".
Till Sauvignon Blanc passar gronsaker, fisk, ost, frukt ...

Och nu ar jag super sugen pa vin ... men ska jobba i morgon sa det far bli icetea istallet. suck.

Ska pallra mig upp ur sängen och åka till farmor. Vi ska på matmarknad idag.
Sovit skitdåligt inatt. :meh: (tog ingen sömntablett eftersom jag skulle upp å köra bil i hygglig tid) och när man väl sover, ja då klampar grannparet hem, vid halv fyra snåret, börjar gapa och skrika, fylla hela badkaret med vatten (det lät som det för dom spolade vatten sjukt länge på full sprutt) och skrek och klampade runt lite till :confused::arghh::rage: tillslut fick jag stoppa hörlurar i öronen för att slippa höra dom. Efter kanske 5 låtar hade jag fortfarande inte somnat så tar ur lurarna för att höra om det är tyst, men nej då, då knullar dom och låter som en jävla porrfilm :wtf: bara i med lurar igen :meh:

Jag såg minsann till att det inte blev bubbellöst förra gången. Är lite besviken över hur jag fick truga folk bara. :cautious:

Sluta göra så jäkla mycket förresten, är så mycket att läsa ikapp!
Jag hade druckit, jag lovar! Men ni tyckte ju att en vardag var bra att träffas på! Tänk på mig som jobbar och har ett 8-17 jobb varje vardag nästa gång så tror jag det blir jättebra! :up:

Va intressant det är att läsa om vad ni gillar i vin-väg. :)

Skulle ni säga att ni var sådana som gick på vinprovningar, kurser, etc inom ämnet också?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama