Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Buke när det är som bäst :love:

Mest känner man för att krama om allihopa!

Har i alla fall lyckats sortera ut ett temporärt hem till missarna om det behövs, visserligen hela vägen upp i Västerbotten men känner mig säker med att den personen kan ta hand om dem ordentligt tills jag kan ha dem igen (om exet nu inte vill bo kvar i Sverige). En del personer är bara bäst, man ringer i panik för att man precis har begärt skilsmässa, inte vet vad som kommer att hända och frågar om pälsklingarna kan bo med henne om det behövs och får bara ett "självklart" tillbaka på en gång :love: Jag har helt suveräna vänner även fast vi är spridda över hela världen :heart

Vet inte varför jag fick en sån plötslig panik över dem men det kändes viktigt, huset liksom "det löser sig, folk har ju skiljt dig förut med hus involverat".

Ska trotsa ångesten mot bilen och åka och hämta foder till älskade hästen. Sen ska Pälsbollen klippas så hon slipper lite mammutpäls ;)

Jag tänkte faktist på dig igår, att du är en sån där person som man vet kommer att klara sig även fast det liksom är så mycket skit som staplas just nu. Man känner att den här personen har antagligen haft skit förut och rest sig upp igen, så den kommer klara av det här med även om det tar lite tid och arbete. Inspirerande skönt att veta att finns andra som klar sig ur en massa skit och kommer ut på andra sidan som en starkare person :heart

Nu är min häst insutten. Han skötte sig så bra och var så duktig :love: :heart :bow:

12109970_10153693249209066_771712810023457664_o.jpg

Har lyckats jobba fyra timmar med migränliknande huvudvärk. Nu ska jag sippa i mig en kopp te, låtsas som att det inte är världens finaste höstdag och att jag har diverse djur som behöver mig. Istället blir det ryggläge igen.
Ser den där berömda väggen tydligt nu men ska inte dit. Jag har helt andra planer. Sådeså.
Passar även på att skicka en kram till er andra som har det jobbigt med skilsmässor, krånglande bilar och annat skit. :heart

@ASKAPLASKA Kram till dig, hoppas du lyckas undvika väggen! Vi är många här i tråden som har det kämpigt just nu verkar det som :down:

Jag har haft huvudvärk till och från under dagen. Men lyckats få ut lite produkter i shoppen iaf. Så nu finns det 10 par grytlappar å en tygkasse ute. :up:

Är nu på väg hemåt efter en träff med en vän som hade lite akut pojkvän-eller-inte-problem och det känns ju bra att ha kunnat vara till nytta lite grann :D alltid skönt att kunna kramas också :love:

Men när hennes "kille" återvände så stack jag nästan direkt, blev lite förvånad över min egen reaktion i efterhand O_o har jag blivit så försvarsmässigt försiktig mot killar att jag reagerar automatiskt med avståndstagande när någon försöker närma sig mig? Är jag så pessimistisk med dåligt självförtroende att jag tror att ALLA killar har någon baktanke?
Är jag så skadad? :crazy::(

Dricker te och har potatiskroketter i ugnen. Ska steka lite kyckling snart.
Tagit mig orken att flytta ner 3 flyttlådor i källaren som stått i köket i 3-4 månader plus bärt (jaja jag vet, det kanske heter burit.... :p )ner en kasse böcker i källaren med, som ska sparas.

Syr lite (vad ovanligt... :idea:) och lyssnar klart på hela sverige skramlar. Orkade inte kolla klart när det sändes, tur svtplay finns! :up:

@ASKAPLASKA Kram till dig, hoppas du lyckas undvika väggen! Vi är många här i tråden som har det kämpigt just nu verkar det som :down:

Jag har haft huvudvärk till och från under dagen. Men lyckats få ut lite produkter i shoppen iaf. Så nu finns det 10 par grytlappar å en tygkasse ute. :up:
Vad gör du med alla grytlappar? :confused:

Beundrar alla som kan sticka, virka, sy. Minns när man skulle virka i plugget. Jag kunde inte svänga, så det blev bara en lång sladd. Inte särskillt användbart :(

Vad gör du med alla grytlappar? :confused:

Beundrar alla som kan sticka, virka, sy. Minns när man skulle virka i plugget. Jag kunde inte svänga, så det blev bara en lång sladd. Inte särskillt användbart :(
Dom läggs ut i min webbshop :) Ska dessutom hem till mamma/Dalarna och vara med på höstmarknad/julmarknad den 6-7 november, hantverk från byn, så ska vara med och sälja grytlappar mm där :)

Har städat lite, sitter nu och tittar på Hela USA bakar och försöker putsa upp skivan på mitt rumsbord :wtf: är kopparskiva på det och jag hatar att putsa den. Nu är det inte gjort på länge heller. Blöö.
Finns det inget enklare sätt? :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama