Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla tre (!) hundarna sover och jag ska snart pallra mig isang ocksa. Att det ar sa arbetsamt att arbeta hade jag glomt.:crazy: Kul har vi i alla handelser ... hoppas att lilla Border Terriern Squid ocksa har kul hos oss medan vi jobbar. Han ska hem till sig igen om 10 dagar ... tack och lov. Det ar arbetsamt med en 10 manaders ... och annu mer med en kille. Diva gjorde dock helt klart for honom att han inte ens ska forsoka nosa pa henne ... trots att hon loper, men han duger inte. Jag tror att hon har karat ner sig i en Malle pojke som ar helt hopplost odraglig. Typiskt hormonella tjejer.:p

Jo men hur hjälper det hästen? Jag är så less på att se okunniga ryttare sitta och såga ner stackars travare :(.
Det hjälper inte hästen ett dugg. Jag tycker också att det är orätt mot hästen. Men enligt min (ringa) erfarenhet är det ungefär så det kan se ut när ovana ryttare rider. Även inför tränare/ridlärare.

Därför är jag så positiv till centrerad ridning, för där är det ett helt annat upplägg.

Är så sjukt stressad och nervös att tänderna skallrar och jag håller på att gå åt. Situation där man håller på att börja garva fast det är så hemskt fel det någonsin kan bli enbart för att man är så nervös :crazy:

O jag tänker ang. filmen som lagts ut om hur ryttaren rider o hur hästen går - Alla är vi barn i början. Tjejen kanske har lärt sig att det är så här hon ska göra? Finns ju proffs som inte heller alltid rider så vackert.

Frukost. :)

Vaknade för en stund sen, kom nyss in med hundarna och nu bukar jag med kaffet bredvid mig :)

Ska trotsa ångesten mot bilen och åka och hämta foder till älskade hästen. Sen ska Pälsbollen klippas så hon slipper lite mammutpäls ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama