Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad händer? kram!

Jag har "förstört" mitt liv, så att det kan bli bättre någon gång. Begärt skilsmässa från maken (hoppas starkt att ingen som läser här känner mig utanför buke :crazy:). Kommer från ingenstans enligt maken, jag undrar vilken verklighet han lever i.

Min far tyckte också att det kom lite ur ingenstans, men han kan ju förstå varför hoppas jag då han vet precis hur maken är och hur olika vi egentligen är.

Det funkar inte alls för mig längre att vara ihop med någon som har noll och inget driv, när jag har väldigt mycket driv. Det blir oerhört stressigt då han verkar förvänta sig att jag ska sköta i princip allt och aldrig vet om han faktist gjort det han har sagt att han ska göra.

Visst det är jobbigt för honom att vara själv hemma, men jag är faktist själv här jag med och jag förväntar mig inte att han ska sortera ut allt :(

:turd::turd::turd::turd:

Men någonstans är jag lite lättad också.

Jag har "förstört" mitt liv, så att det kan bli bättre någon gång. Begärt skilsmässa från maken (hoppas starkt att ingen som läser här känner mig utanför buke :crazy:). Kommer från ingenstans enligt maken, jag undrar vilken verklighet han lever i.

Min far tyckte också att det kom lite ur ingenstans, men han kan ju förstå varför hoppas jag då han vet precis hur maken är och hur olika vi egentligen är.

Det funkar inte alls för mig längre att vara ihop med någon som har noll och inget driv, när jag har väldigt mycket driv. Det blir oerhört stressigt då han verkar förvänta sig att jag ska sköta i princip allt och aldrig vet om han faktist gjort det han har sagt att han ska göra.

Visst det är jobbigt för honom att vara själv hemma, men jag är faktist själv här jag med och jag förväntar mig inte att han ska sortera ut allt :(

Hoppas det löser sig till det bästa och att du får må bra!

:heart Förstod nästan att det var något sådant. Försök ta hand om dig: ät och sov regelbundet oavsett om du känner dig hungrig/trött eller inte. Du kan inte lösa alla problem samtidigt (INGEN kan det!) så ta ett i taget.

Och andas.

*jättekram*

Du har ju inte förstört ditt liv, du sorterar upp och reder ut ditt liv! Din (snart ex-)make verkar inte vara rolig alls att leva med, jag tror att du tar ett jätteklokt men tufft beslut. Så all cred till dig, som faktiskt tar tag i din situation!

:heart Förstod nästan att det var något sådant. Försök ta hand om dig: ät och sov regelbundet oavsett om du känner dig hungrig/trött eller inte. Du kan inte lösa alla problem samtidigt (INGEN kan det!) så ta ett i taget.

Och andas.

*jättekram*

Tack :heart

Det har jag redan gjort i flera veckor, har haft noll aptit sen jag kom tillbaka men både äter och sover även fast jag inte vill. Någonstans i mitten måste jag ju hålla i ordning på jobbet även fast hjärnan har slagit stop sen två veckor tillbaka. Hoppas på att få tillbaka den nu när en stor stress grej är gjord, det blir ju mycket annan stress de närmaste veckorna men det är ju kortvarigt förhoppningsvis.

Han är faktist jätte snäll, men det räcker tyvärr inte hela vägen. Allt annat måste ju funka också.

Ja, ibland är det bara så att man inte funkar tillsammans utan att någon part är elak eller en idiot. Jag är jättegod vän med ett av mina ex, han är en jättebra person, men VI var inte bra.

Givetvis är det tufft att bryta upp men jag tycker det är värre att både låsa fast sig själv och sin partner i ett förhållande som inte är bra. Gör man slut ger det ju faktiskt ens partner möjligheten att hitta någon ny också.

Ta hand om dig. Ibland måste man göra svåra val för att få ett bättre liv. Kram :heart

Ja, ibland är det bara så att man inte funkar tillsammans utan att någon part är elak eller en idiot. Jag är jättegod vän med ett av mina ex, han är en jättebra person, men VI var inte bra.

Givetvis är det tufft att bryta upp men jag tycker det är värre att både låsa fast sig själv och sin partner i ett förhållande som inte är bra. Gör man slut ger det ju faktiskt ens partner möjligheten att hitta någon ny också.

Precis, även fast han tycker att det här är helt fel och fortfarande tycker och tror att vi ska vara ihop alltid. Jag hoppas på att han har kommit ur förnekelse stadiet när vi pratar nästa vecka (han undrade varför vi inte kunde prata tidigare, fick påpeka att jag faktist inte har ett hem utan bor på ett vandrarhem med en massa personer omkring konstant och att det är folk i labbet mellan 8-22 minst på veckorna och har jag tur är det knappt någon inne på helgen).

@Inglorion En stor bamsekram :heart Jag hoppas att det lättare lite för dig nu när du har tagit beslutet och pratat med maken. Du måste vara rädd om dig själv! :heart

Själv har jag hjälpt maken att packa, han har nu åkt på kryssning men var tvungen att kolla dotterns gevär innan han åkte, så jag fick ta packningen... :cautious: Kört iväg sonen på fotbollsavslutning, med de utskrivna diplomen och hämtat upp drickan hos kioskansvarige, kommit hem till den inte så muntra tonårsdottern (:nailbiting::arghh::devil:) och vinkat av maken och nu äntligen lite kaffe! Sen borde jag baka något till kl 14 då det är fika med alla föräldrar i sonens lag... Eller så åker jag in till affären och handlar något... :angel:

Just nu har jag nyss ätit frukost, tittar på reprisen av Idol och njuter av vädret idag. Är strålande sol och jätteskönt ute :love:

Alltså shit vad ni skriver, 122 inlägg hade jag att ta igen sen igår kväll! :p

@EmmaW kram till dig! Jobbigt att möta den där väggen, jag själv har ju precis insett att jag vart på väg mot den men hoppas jag hann hejda det i tid. Ta hand om dig!

@Inglorion Kram till dig med! Hoppas skilsmässan går bra. Vissa beslut är skitjobbiga att ta, men leder förhoppningsvis till nått gott i slutändan.

Har nyss fått i mig lite väldigt sen frukost. Var iväg till maxi och handlade. Det gav mig huvudvärk och förvirring... Glömde vissa saker och när jag betalade fick jag mynt tillbaka i skålen, vilket jag helt glömde så kassörskan fick säga till :wtf: Märks att allt inte står rätt till just nu.

Är på väg för att träffa min bästa vän från gymnasietiden som jag inte har träffat sen förra sommaren :love: Ska också lyssna på en disputation som hon skulle gå på för nöjes skull, man får väl uppoffra sig lite :p men kan vara intressant att se hur det går till :up:

Kram @Inglorion :heart

Jag har hjälpt mamma i trädgården och stoppar nu i barnet lunch. Sen ska jag äntligen duscha! Kl 14 är det kalasdags för dottern, jag tar nog en promenad under tiden. Tänkte först gå och träna men det känns för stressigt just nu.

Byte, jag ska nog gå på Darins konsert på UKK i februari. Är det nån som vill hänga på? Jag bor 10 min promenad från stället och sovplats går att ordna :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama