Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft ett par aktiva timmar med Bentley. Skogspromenad till min mamma under vilken vi blev anfallna av en sur tax som rusade ut från en gård, strax följd av en ångerköpt ägare. Ingen skada skedd och jag såg till att stanna kvar och växla några ord med ägaren för att Bentley skulle förstå att jag tog situationen med ro. Jag tror att vi båda mest tyckte att taxen var lite fånig.

Desto roligare att fika hemma hos mamma sen, gå ut med henne och plocka lite svamp och sedan spåra med lillfishunden.

Nu äter jag vegetarisk lasagne och dricker Oktoberguss. Because i'm worth it.

Så himla härligt väder det varit idag, hoppade för första gång över ett smalt hinder och konstaterade att jag har en snäll häst, som hoppar trots att hon tvekar, bara matte bestämmer sig och slänger fegistanten i hörnet och rider. Höjde även hindren självmant (jag som inte gillar när det blir för högt).
Så riktigt nöjd och det stärker vårt självförtroende i hoppningen, kanske vi kommer klara den där P&J vi anmält oss till i slutet av oktober.

Samlar ork för att gå och duscha. Sambo, hundar och jag har varit ute heeeeeela dagen i olika skogar och plockat svamp.

Lungorna fulla med friskluft.
Magen full med bullar och kaffe (och kvällspizza)
Korgarna fulla med svamp. Blev minst 15 liter. Ser INTE fram emot att rensa. Men vintern är räddad.

Det börjar bli dags att ta sig mot sängen. Imorgon ska snickaren komma och göra klart sitt i badrummet och klockan åtta ska jag vara på sjukhuset för att röntga mitt ben som fortfarande bråkar efter att jag fick hästen över mig för drygt fyra månader sen.
Nattinatt :)

Väntar på att katt:devil: ska behaga komma in så jag kan gå och lägga mig. Nä, han är rätt snäll men det är så typiskt att han inte kommer när matte är trött.
Längtar tills vi fixar kattlucka (nån gång i vår förhoppningsvis).

Annars njuter jag av att dagen bjudit på betydligt mer ork än jag haft sen innan sommaren :up:

Borde sova. Ligger i sängen å slösurfar och funderar om jag ska orka ställa nån klocka å försöka se den där månen det är sånt skriveri om.

Funderar på om man ska sova kanske, om det går att somna.
Hopplöst att sova när det är fullmåne i vanliga fall, nu lär det ju vara en omöjlighet.
Sedan lär jag visst göra matlåda till i morgon också.

Sitter och funderar på att jag måste städa lite till innan jag går och lägger mig. Var på Skansens höstmarknad idag med syster, systerdotter och systers bästa vän med dotter. Hade egentligen inte tid, men gudars vad roligt det var. Ljuvligt höstväder, roliga stånd och lite schottis att titta på. Skulle inte köpa någonting, men kom hem med fårskinstofflor, goda korvar, lite ostar och en äppelmunk eller två! :D

Pluggar kirurgiska instrument...de finns ju några stycken..minst sagt...prov i morgon så jag hoppas det fastnar :nailbiting:
Haha jag lärde mig aldrig riktigt trots att jag packade om väskan åt veterinärerna efter varje hembesök de gjort och även skötte sterilen. Vissa lärde jag mig då men nu har jag glömt

Haha jag lärde mig aldrig riktigt trots att jag packade om väskan åt veterinärerna efter varje hembesök de gjort och även skötte sterilen. Vissa lärde jag mig då men nu har jag glömt
Det finns ju flera tusen olika och olika veterinärer har olika favoriter utöver dom vanligaste så det kan ju variera i all oändlighet...

Sitter och dricker kvällsro-te för att se om det kan hjälpa mig att somna. Andra natten med insomnia och jag skyller dels på att jag jobbat natt i tre veckor och nu måste ställa om, och dels på den jäkla fullmånen. Jag är trött så jag knappt vet vad jag heter, men sova går inte. Har kunnat sova mina lediga nätter utan problem så det är väl vetskapen om att jag måste sova som gör det... Får väl titta på superblodmånen i natt iaf ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama