Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pausar från plugg och är irriterad på folk som inte kopplar sina hundar vid hundmöten. :mad: Hur svårt kan det vara??

Dagen bara rinner iväg och jag får inget gjort. Tänkte klippa lite gräs förut men gräsklipparen vägrade att starta. Får fortsätta vada fram till i vår då ;)
Nähäpp, dags att plocka ihop sig och åka till stallet. Tänkte mig en promenad med Max för att kolla av hostan. Lär ju få bestämma mig imorgon om det blir veterinär eller inte..

Amygdala? Vem eller vad är det?
Det första jag tänkte var Prinsessan Amidala från Star Wars, misstänker det är hel fel. :rofl: :rofl: :rofl:

Googla. ;)
Sak i hjärnan.
--
Lagar ridbyxor o tittar på Miss Fisher's Murder Mysteries. O ska fixa te.
Borde läsa artikel o bygga inledning på uppgiften..men se..det får bli..sen. ;)

Googla. ;)
Sak i hjärnan.
--
Lagar ridbyxor o tittar på Miss Fisher's Murder Mysteries. O ska fixa te.
Borde läsa artikel o bygga inledning på uppgiften..men se..det får bli..sen. ;)
Jag gjorde det, men får bara upp artiklar på engelska - fackengelska och jag begriper ingenting. :S
Sak i hjärnan? Vadå spån eller skruvar? :devil: :rofl: :rofl: :rofl:

---
Dricker te och ska ut i det fina vädret och hoppa lite med hästen tänkte jag.

Har roat mig med fotbollsrelaterade saker hela förmiddagen... Och blivit lite trött på dubbelbokningar som man måste försöka reda ut på plats med 40 ungar från olika lag som ska byta om... Men vi fick ihop det till slut, när vi hade lyckats tvinga ut en vaktmästare också eftersom de nya fina låsen med koder inte fungerade som de skulle... :banghead: Ett tag hade vi ena lagets vardagskläder inlåsta utan att kunna ta oss in...:cautious: Sen blir jag lite trött på föräldrar när man ber dem göra en sak på en hel säsongen och de bara struntar i det, nu hade jag bett en familj att ta hand om kiosken, de behövde i princip bara åka dit och stå och ta betalt av kunderna men icke, den familjen bara tittade bort och gick så långt ifrån kiosken de kunde när de väl kom precis när matchen började. Då hade jag redan roddat ihop en ersättare för att den mamma som faktiskt ställde upp inte skulle behöva göra det själv.

Jag gjorde det, men får bara upp artiklar på engelska - fackengelska och jag begriper ingenting. :S
Sak i hjärnan? Vadå spån eller skruvar? :devil: :rofl: :rofl: :rofl:

Spån OCH skruvar. ;)

Första jag får upp när jag bara skriver "amygdala" är ett långt inlägg på wikipedia. För att sedan fortsätta med nervsystemet.se och psykologiguiden. Fick du inte upp något av dem? Prova igen. :) ;)

Tror att jag faktist kanske kan klara av presentationen om jag inte blir för nervös :nailbiting: Har övat flera gånger idag men är fortfarande osäker på tiden (jag brukar liksom inte hålla den ändå, blir alltid snabbare eller långsammare när jag väl står där).

Däremot kommer de säkert fråga svåra saker i mötet efteråt :cry:

Men jag har i alla fall lyckats köpa nya byxor och en skjorta, och så gjorde i ordning naglarna idag också så nu är de snyggt röda :)

Varit hos fina Max som verkar blir bättre från sin förkylning. Han hostar knappt alls nu vilket både han och jag är glada över, åka till veterinären gjorde jag tillräckligt med förra hästen tack så mycket.
Nu blir det hamburgare och pommes till middag, får nog titta på lite Supernatural till det :)

Finns det någon liten text att klicka på där det står "visa endast svenska resultat" eller liknande? Klicka på den i så fall så kommer det bara svenska resultat.
:)
Nä, någon sådan har jag inte sett. Såg nu när jag kikade in på google igen att de ändrat om, kanske var därför. :eek:

---
Sitter nu och försöker redigera ihop hoppfilmen, tyvärr hittade kameran fokus på gruset närmast kameran och inte på hindren där jag och hästen var, men det syns ju åtminstone vad vi gör. Alltid något. :grin:

Är sjukt stolt över min stora tjej idag :love:
20150927_110305.jpg

20150927_110821.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama