Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska ta mig till sängen, lagom lullig av medicinen. Antingen fungerar de redan bättre än förra eller så är det placebo. Struntar i vilket, huvudsaken är att jag orkade plocka undan disken och prova ta lite kort på månen (nytt objektiv samt stativ i födelsedags present av älsklingen). Hur bra korten blev ska jag kolla imorgon :)

Fick precis världens bästa tips av en kompis:

Man alltid ska läsa inlägg man tycker verkar som påhopp eller dumma, minst 2 ggr.
Andra gången man läser det så ska man föreställa sig att texten är skriven av någon man känner väl och tycker om och att den personen sitter med ett leende när den har skrivit inlägget.

Om det fortfarande känns som påhopp eller dumt så kan man göra något åt det. Annars ska man låta det vara.

Tyckte det var riktigt kloka ord och ska banne mig försöka ta efter det, så ska vi se om det blir ändring. :)

Mycket tankvart. Ofta kan vi ta illa upp nar nagon forsoker skoja eller sager nagot med "glimten i ogat". Och nar vanner sager saker sa ar det sa mycket lattare att ta det "pa ratt satt".

Håller på och tränar på min presentation. Mår inte så bra, men det får gå ändå. Har köpt en ny skjorta, målat naglarna och tänkte sortera ut mina ögonbryn också.

Förhoppningsvis får jag ett godkänt.

Mycket tankvart. Ofta kan vi ta illa upp nar nagon forsoker skoja eller sager nagot med "glimten i ogat". Och nar vanner sager saker sa ar det sa mycket lattare att ta det "pa ratt satt".
Precis, likaså är det rätt intressant att läsa vissa trådar ur ett objektivsynvinkel och träna sig själv. Brukar själv göra det, men det blir oftast svårt när det blir personligt och då ser man typ rött och sen är det kört. Därför jag inte vill bli alltför personligt och när det blir det säger jag ifrån att jag inte vill, men ibland verkar det som vissa inte vill förstå att man inte vill fortsätta.

--

Nä, nu blir det till att dricka lite te och se på ett avsnitt innan det är dags för jouren i ridskolestallet.

Make och äldsta barnet på väg till fältskytte, skol-sm dag två! :D Själv laddar jag för fotboll och har dessutom lovat att vara lagledare till andra laget tills första matchen är slut... Dvs få ett gäng 10 åringar att klä på sig matchkläder och visa det andra laget till sitt omklädningsrum... :)

Nu är det 5 timmars jobb kvar på mitt heldygn sen är jag ledig till imorgon EM. Då återstår ett heldygn + 2 vanliga dagar sen har jag klarat av den intensiva delen på schemat och är lite mer ledig. Tack o lov har helgen varit lugn men jag känner mig trött. Skulle behöva gå ut i min trädgård och få lite energi. Håller tummarna för fint väder imorgon fm. Då ska jag gräva lite och plantera krokus.

Vaknade för inte så länge sedan :o först ringde kusin igårkväll :love: så jag pratade med henne jättelänge (mitt kusinbarn sov så hon passade på :D). Sedan ringde :heart och vi pratade också jättelänge om allt och inget men strax efter kl 1 tyckte jag att jag måste nog sova :p

Mej heja. Sambo som ligger och spyr. Gud så kul. Och både han och jag börjar nya jobb nästa vecka. Lyckat. Är det något smittsamt som han tänker dela med sig av åker han ut :mad:

Hemma igen.
Samlar kraft inför dagen. började med att se senaste avsnittet av The Doctor och nu måste jag borsta tänderna.

Ved, städning av bilen, skriva en drös mail, klippa gräset (innan löven faller), tvätta så jag har rena kläder i veckan. Det mesta går att göra i lugn och lagom takt.

Det behövs jag är mosig efter en partistämma och bankett igår. Tusen personer på samma middag och fest är en rätt häftig upplevelse. En del dansade redan vid förrätten.
Centerpartiets fester är enligt initierade källor de bästa. Och ja, vi kan parta. :D

Uppe å är pigg trots cider och grogg med en gammal kompis igår :) hon svor åt mig när hon kom upp och såg att jag var pigg å alert vid halv tio och stod plockade undan från gårdagen :p hon var inte lika pigg :p så härligt att träffa gammal kompis man inte sett på länge och allt är som det brukar vara :love:

Precis, likaså är det rätt intressant att läsa vissa trådar ur ett objektivsynvinkel och träna sig själv. Brukar själv göra det, men det blir oftast svårt när det blir personligt och då ser man typ rött och sen är det kört. Därför jag inte vill bli alltför personligt och när det blir det säger jag ifrån att jag inte vill, men ibland verkar det som vissa inte vill förstå att man inte vill fortsätta.

Jag skyller på amygdala. ;)

Har precis ätit en bit morotskaka (nu finns det bara en kvar :eek:) och sitter i något slags vegetativt tillstånd i soffan. Har inte sovit ordentligt på natten på hela veckan :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama