Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tvättar, städar, har en bulldeg på jäsning och pausar med kaffe.
Har gott sällskap av lillkatten som tycker dammsugaren är den roligaste och mest spännande lekkompisen som finns. Han smyger, attakerar och stryker upp vår arma gamla Volta. Finns inte ett unns rädsla eller förstånd i den här pajsaren :p

Först satt jag i kassan på loppisen, sen cyklade jag hem och bytte till bil och åkte ut till ultuna. Detär öppet hus på SLU så mormor och dottern hade åkt i förväg. Men jag börjar bli redo att åka hem igen nu...

Har sovit bort drygt två timmar av en fantastisk höstdag. En medial sittning i förmiddags tog tydligen musten ur mig. Jag fick guidning från flera kära avlidna anförvanter och jag har mycket att smälta och bearbeta nu. De var rörande överens om saker jag behöver ta tag i, men samtidigt är det en paradox för jag behöver också mycket vila. Jag vet ju innerst inne allt det här själv redan men det var så oerhört skönt att få deras bekräftelse/godkännande.

Jag ar TROTT i dag efter gardagens utsvavningar. Jag borjade morgonen med att blasa en sakring (automat, sa det ar bara att krypa ner pa golvet for att oppna luckan och dra den tillbaka igen ... det ar ju det dar med att krypa pa golvet) sedan ska jag ivag och trana hund i dag igen.
Tur ar det da det ar nagon sorts marknad, eller loppmarknad efter hela rundan vi brukar ta. Sakert 100 talt/bord var uppstallda nar jag kom hem i natt. Jag gissar att allt ar hast grejor, det ser ut att vara ryttarklubben som har marknaden. :cautious: Jag behover verkligen inte mer hastgrejor med mig i vagnen.

Visst ar Ginger ingefara pa Svenska?

Sovit bort en del av en fantasiskt fin dag.
Känns sådär, men tandvärken gör sitt.
Imorgon hoppas vi på lika fint väder

Bilkräket har gått sönder igen :mad:
Välkommen i klubben! :yuck:

Själv har jag varit med dottern och några av hennes klubbkompisar på skol-sm idag, hon tog sig till finalen men där gick det inte så bra utan hon slutade på en 22 plats.. Laget blev femma så det får de vara nöjda med.
Imorgon är det tävling igen för henne men då får jag lov att åka på fotboll istället...:meh:

Just nu tittar jag på Ancient Aliens och försöker undvika och somna. Är helt sanslöst trött idag. Ändå somnade jag tidigt igår och har sovit hela natten.

Adrenalinpåslag så det sprutar ur öronen just nu! :crazy: Märkte förut att jag inte hade plånboken men trodde att jag lämnat den i bilen efter besöket på Ultuna. Kommer hem, kollar bilen och hittar ingenting. Panik!! Var tappade jag den? På Ultuna? Eller senare? Är det idé att åka och leta? :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Ringer mamma som ska komma och kolla bilen hon också. Jag hör nåt i trappen så jag öppnar dörren, då är det en ängel som hittat plånboken mitt ute på gatan!! :bow: Jag måste tappat den när jag cyklade till loppisen för att hämta pengarn? Att jag inte såg den på hemvägen var ju underligt :confused: men alla kort som ramlat ut var ihopsamlade och kvar :bow: vilken lättnad! Och vilken enorm tur att det finns så ärliga människor! :love:

NU ska jag försöka varva ner...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama