Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen hemma hos mamma, i "nya gästrummet" :p lillasyster har nyss flyttat hemifrån så äntligen får man sova i en säng när man är här istället för madrass på golvet :p lyssnar tyvärr på mamma å hennes man som renoverar vardagsrummet och tjafsar som vanligt :down:

Jag har just kommit hem fran ett kvalls besok till Oaklands Museum (ligger i anslutning till San Francisco, pa "andra sidan bron" och hela omradet har tillsammans en bra bit over 6 millioner innevanare). I alla handelser har museet i Oakland en "off the grid" drive varje Fredag. Gatan utanfor entreen stangs av. Ett gang "food trucks" stora truckar som ar ett enda stort kok kor in och parkerar pa gatan. Vid antreen till museet finns ett band som spelar live musik och en bar. Folk dansar, besoker museet och vraker i sig fantastisk mat fran truckarna.

Jag hade en ganska traditionell Louisiana "Po' boy" sandwich med friterad kyckling och en coleslaw med jalapenos som var himmelsk. Dessutom hade de det basta istea med ginger (???? jag vet ju egentligen vad det heter pa Svenska ... men det har fallit bort ur lagret) jag nagonsin fatt. Super gott. Lite sura blev vi dock nar sotsakerna hade tagit slut. Just nu, nar jag kommer ihag att jag behover ga ner ett par kilo till, kanns det dock mycket positivt.:p

IMG_0092_zps2cxm286o.jpg

IMG_0096_zpsoqp4zjr5.jpg

IMG_0089_zpscfvnunns.jpg

IMG_0091_zpsibiopuxn.jpg

:bump: *vinkar* här även till ensam själ i Kristianstad! Visserligen har jag bott här i snart 4 år, men inte känner jag många ändå (typ 2 st.. ) :meh: hojta till om du vill ta en fika eller nått nån dag! :D

Oj, vad kul, men läskigt! Skall försöka samla mod och hojta till någon dag. :D

Hemma hos mor igen efter en snabb runda till tunatutten. Hittade inget vettigt, blev en gosig tröja från new yorker bara. Panduro som jag å mamma var dit för, hade inget vettigt och rosa huset (tygaffär) hade stängt :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama