Svarar alla i samma inlägg
Vad brukar vara lättast att sälja?
Hur har det organiserats?
En ansvarig försäljare och info på hemsida, mail och sociala medier?
Egen onlinebutik hos företaget?
Eller har alla varit tvungna att sälja?
Själv är jag emot att alla ska tvingas vara försäljare. Räckte att jag sålde jultidningar som liten.
Kollade runt lite vad föreningar verkar kunna sälja
Kläder, kryddor, toalettpapper, ljus, julklappspapper, fisk och skaldjur, första hjälpen prylar, tandborstar, fotokalendrar.
Vilka företag har varit vettigast?
Vad köps egentligen?
Själv har jag sett i personalrummet på jobbet där kollegors barn sålt kakor, ljus m.m. och det har känts som det varit till överpriser, så jag har inte beställt något.
Matvaror skulle jag överlag vara skeptiskt till att handla, vill ju att maten ska hanterats rätt på vägen till kunden.
Smart det där med pantamera, läste lite om föreningspanten där. Minns att jag i forntiden samlat in burkar för att lämna in i storsäck för pant.
Ni som haft event, vad har ni haft för typ av event?
Ni som har träningar, det har inte blivit att ”någon” fått arbeta mycket ideellt, så risken finns att de sliter ut sig. Funderar lite på vad man kan ha studiecirklar eller kortkurser i.
Läste också att kiosk vid tävlingar, dessvärre tror jag inte det fungerar för min förening, det finns cafe och affär 5 minuters promenadväg från föreningens lokaler.
Kuponghäfte för lokala företag verkar vara vettigt, hittade en variant som säljs i min stad som verkar vara vettig rabattmässigt (man skulle tjäna in kostnaden man köpt rabatthäftet för under handling vid storhelg)