Vad gör jag nu?

Sv: Vad gör jag nu?

KL
Skicka ett mail till webmastern på Sveriges Shetlandssällskap och be dom lägga ut en efterlysning på hemsidan! sss@monkeytoys.com

Ägaren kanske inte ser det, men någon, kanske uppfödaren känner igen sin shettis!?

Det gjorde jag redan igår, men jag har inte fått något svar från SSS om de kunde lägga ut efterlysning el inte. :laugh:

Nu har jag oxå gjort fina lappar som jag ska sätta upp i livsmedelsbutiker häromkring, i ridsportaffär och på Granngården.

Va bra, då måste väl ägaren hittas snart :-). Konstigt att ägaren inte har dykt upp, men klart ponnyn kan ju varit iväg på bete eller något hos någon annan och sen har den rymt eller något, tja man kan ju alltid spekulera...

KL

man får hoppas på att det inte är en sån "hästmänniska" som velat haft en liten sommarshettis, som nu kom på att de inte kan stalla in hästen för vintern och "släppte" den hos dig eftersom de visste att du skulle ta hand om den..

Finns ju iallafall såna människor när det gäller katter och hundar.

Eller så är det helt enkelt så att ägaren inte bryr sig (jag har faktiskt inga större förhoppningar om att ägaren ska dyka upp. Det kanske är pessimistiskt och jag hoppas att jag har fel, men bara det att han är inte är chippad och ändå okastrerad gör att varningsklockorna ringer...)

Det får man ju hoppas att det inte är så, men finns ju så mycket konstigt folk så... Himla fin är han ju iaf :)

Vet att det kostar några hundralappar, men har du sett efter om hästen är chippad?

(Har du gjort det redan så har jag bara missat det inlägget)

3 inlägg ovan ditt står det att han inte är chippad.

KL

Hoppas det löser sig och ägaren hittas snarast.

Vilken söt liten en .. Hoppas att allt löser sig & att ägarna hittas snart !

Mvh D

ring alla hovslagare i trakten, de brukar ha ett enormt stort konaktnät och känner till alla möjliga och omöjliga ästar och ägare.

ska bli spännande att följa detta!

Jag har pratat med ett par olika hovslagare och de har inte hört något. Däremot verkar radioinslaget haft stor genomslagskraft för ganska många jag har pratat med (på Granngården, affären med hästgrejer och flera föräldrar på skolan osv) har sagt "oh, är det du med ponnyn, dig har jag hört på radion" :D . De ringer mig varje morgon för att höra hur det går... Fast snart tröttnar de väl, med tanke på att det inte händer så mkt.;)
Fast det har ju inte hjälpt, vi har inte hittat ägaren ändå... *suck*

Tycker inte ni att den är superlik Göte på blocket? Vänstersidan är ju i princip identisk, med brunröd hals, bog och framben, och vit mage/bakdel. Manen är samma färg och grimman ser liknande ut. Visst man tycker ju att ägarna borde ha koll på om ponnyn är hingst eller inte. Men jag skulle tveklöst ha kontaktat dem! Man har ju inget att förlora på det iaf :)

Tycker inte ni att den är superlik Göte på blocket? Vänstersidan är ju i princip identisk, med brunröd hals, bog och framben, och vit mage/bakdel. Manen är samma färg och grimman ser liknande ut. Visst man tycker ju att ägarna borde ha koll på om ponnyn är hingst eller inte. Men jag skulle tveklöst ha kontaktat dem! Man har ju inget att förlora på det iaf :)

De är ju verkligen inte lika. Dessutom är ju Göte en valack,rödskimmel och 3 år.
Den upphittade ponnyn är en hingst,skäck och minst 5 år gammal.

TS: Hoppas du hittar ägaren, dösöt ponny dock.

Jag har pratat med Götes ägare två gånger! Jag tycker själv inte att ponnyn jag hittade är ett enda dugg lik Göte - det är stooor skillnad på en rödskimmel och en fuxskäck... (Götes "vita" bakdel är röd i botten, ponnyn jag har är just vit, om än ngt skitig :D ).
Tittar ni dessutom på bilderna som är tagna från sidan, speciellt från högersidan, så syns kulorna och några sådana har _inte_ Göte.
Sen är Götes man nästan vit och "min" ponnys ljust beige.

Jag hade önskat att det var Göte (speciellt eftersom tjejen som blivit av med honom är riktigt, riktigt orolig), men det är det inte.

Ok jag ger mig :D Absolut är det stor skillnad på rödskimmel och skäck, men jag tyckte att "göte" på den suddiga bild man nu såg, lika bra kunde ha varit skäck. Hoppas att det snart löser sig för er båda, nånstans måste ju ägaren finnas. Och han ser ju som sagt rätt välskött ut på det stora hela.

Hur har det gått? Vi hittade 3 stycken hästar för ett tag sen, vi ringde runt till hovlagare i området, och lyckades på så sätt få fatt i ägaren. Hovlagare kan ju täcka rätt stora ytor, och den måste ju blivit verkad nån gång..? Får starta en sms-kedja det brukar ju sprida sig fort!!?

Hihi, missade att det fanns en andra sida oxå! Såg du redan kontaktat hovslagare..

Med tanke på hur hovarna ser ut så skulle gissa på en sån där gammal häst gubbe som typ föder upp shettisar och inte bryr sig om nån kommer bort....:(

Kanske lite långsökt, men kan det vara så att Göte har råkat hamna där den här ponnyn borde bo och därför saknas han inte? :idea: ;)

Jag lekte också med tanken att någon droppat honom hos er men jag hoppas att så icke är fallet. Har du kollat med uppfödare i närheten? Iochmed att det är en hingst tänkte jag...

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 283
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 759
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 763
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 273
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar