Vad gör jag nu?

Sv: Vad gör jag nu?

Ni som vill hjälpa till med affischering, pm:a mig, så ska mailar jag över lappen imorgon (har den i jobbdatorn :o ).

Flrstod nu att det var dej jag hört på radion på morgonen! Jag har lyssnat med spänning varje morgon nu! Lilla ponnyn, varför är det ingen som saknar den!:(

Senast ändrad:

Är inte risken ganska stor att "fel" ägare hör av sig nu?

Jag funderade en del över det innan, det var därför jag var noga med att inte nämna kön osv i början av tråden. Sen tänkte jag - tänk om han varit på rymmen ett tag och har promenerat långt. Då tror kanske inte ägaren att det är rätt ponny och hör inte av sig. Dessutom är det större chans att någon granne el så känner igen den om man visar bilder.
Risken att fel person hör av sig, är en risk jag är villig att ta när man tar ovanstående i beaktning.

Jo, det är jag. :) Ringde in i måndags för att höra om de tog emot en efterlysning, det gjorde de egentligen inte, men när de hörde vad det rörde sig om så kunde de inte låta bli! Att det skulle bli en följetong hade jag ingen aning om, inte heller genomslagskraften... Massor med människor har stoppat mig när jag satt upp lappar och sagt "oh, dig hörde jag på radion". *s*

Det här utvecklar ju sig till värsta såpan känns det som. Det är ju helknasigt att ingen hört av sig eller polisanmält sin häst försvunnen det är ju flera dar nu! Och angående att fel person hör av sig så har han säkert nåt kännetecken som du kan ha som "bevis" om nån ringer :) Ska bli spännande att se hur detta utvecklar sig..!

Ja, bra att dom tog med det i programmet, fast man kan som hästmänniska bli lite små irriterad på deras utsvävningar om att man skulle sälja den o den skulle dansa o räkna osv..Men dte är väl för man känner för den bortsprungna lilla pållen eftersom man själv är insatt i hästarna på ett annat sätt:)Men sånt man får ta väl, huvudsaken är att dom går ut med det!:)

Hoppas nån bra ägare dyker upp snart! Jobbigt för dej o ha en liten hingst oxå kan jag tänka:)

Frågan är om alla efterlysningar sprider sig i Sverige ?
Det kanske behövs något rikstäckande ?
Tv 4 ?
Hej från en djupt funderande Hambo

ja, eller varför inte efterlyst på tv3??

måste finnas någon som saknar sin lilla ponny.

Ni som vill hjälpa till med affischering, pm:a mig, så ska mailar jag över lappen imorgon (har den i jobbdatorn :o ).

Du har Pm :laugh:
Ska till Söderköping om 1v så tänkte om inget nytt hänt ang ägare kan jag sätta upp affischer längs vägen :p

Tänk till våren/sommaren om det ploppar ut en massa små rödskäckföl i hagarna runt om i Skåne...hi hi.

Lycka till med lille "John Doe"

Då hoppas jag verkligen att man inte blir skyldig att betala underhåll... :crazy:
Det skulle ju kunna bli dyrt...

Jag har iaf fått napp på Skånskan, de ska göra en liten blänkare om det - har ingen aning om när den kommer in dock.

Ja, det var väldig tur! Tyckte också att det var lite konstigt tänkt av en hästmänniska..

Men vilken liten söt!

Märkligt att ingen hört av sig om honom än. Bor tyvärr för långt bort för att vara till hjälp med följer den här tråden med spänning!

När vi hittade en häst vid på vår gård så tog jag in henne och ringde polisen.Jag förklarade att jag inte kunde ha ha kvar henne mer än 24 timmar. Då svarade de att om ingen ägare hittades så skulle jag kontakta dem igen för att det var polisens skyldighet att ta hand om henne. De skulle så fall komma med släp och köra henne till ett annat stall. Nu lyckades vi spåra ägaren så det blev aldrig aktuellt. Vi bor också i Skåne så det borde ju gälla er också.

Lycka till

PS. Stor eloge för att ni tar hand om ponnyn så länge som ni gjort.DS.

Vilken sötnos!
Vilken spänning, fast det är ju hemskt på samma gång. Att man kan lämmna en sådan vacker Hingst, bara sådär? Bryr sig inte ägaren. Jag tänkte mer på att den inte har hört av sig, så mycket som du har gjort.. :o

Snacka om hästmänniska!

Tusen berömm till dig!

Vi frågade faktiskt polisen det, och de svarade att de inte tog hand om hästar. Det är möjligt att de har gjort det tidigare, men de gör det inte längre (besparingar i samhället drabbar även polisen). Jag har tex läst i tidningen att de numera tar 1800:- för att ta hand om en upphittad hund el katt (det är vad det kostar att lämna den till de pensionat de har kontrakt med).

Iaf så är ponnyn numera tillbaka hos sin ägare! Han heter Cola och bor hos en pojke med Downs syndrom och hans föräldrar. De bor ca 3-4 km härifrån fågelvägen.
Pappan hade upptäckt att ponnyn saknades i tisdags kväll och de har kört runt lite för att leta efter den, men inte så långt bort som hit - de trodde inte att han skulle springa så långt. I em tog de kontakt med polisen och de lyckades sammanföra oss (annars har man ju hört ibland att polisen missar sånt).

Förresten - stort tack till alla som peppat, stöttat och tipsat i tråden, det har varit uppskattat!

mysteriet löst! vad skönt, då kan ni pusta ut! verkade ägrna bra o så+ Cola, naaw;)

Skönt att det löste sig o du har varit en klippa!!:bow::bow:

Svårt att säga, de var väl inte hästfolk egentligen, utan hade ponnyn som husdjur till sin son. :crazy: Han går med en get som sällskap - inte konstigt att han blev överlycklig så fort han såg en annan häst...
Jag antar att de gör så gott de kan.
När de frågade hur mkt vi ville ha för att vi tagit hand om honom, om 500:- räckte, så svarade sambon (de har ingen egen släp, så sambon körde hem honom till dem): Egentligen är det väl kanske i minsta laget (och det är det om man ska lägga in all tid vi lagt på annonsering, sätta upp lappar, promenera ponnyn, kört med honom till vet, mockning + två balar spån, en bal halm och 1.5 bal hö) - men 500:- är ok om du ringer hovslagaren nästa vecka och lägger resten av pengarna på en verkning...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 277
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 759
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 763
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 273
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar